חיפוש

מזג האוויר בהולנד

מזה לפחות שני עשורים הולנד שומרת על מקום של כבוד ומופיעה ברשימת האהובים ביותר בקרב מטיילים ישראליים אשר מחפשים יעד קרוב יחסית לנפוש בו במחיר שלא קורע את הכיס. יש בה הכל מהכל, שפע אטרקציות להנאת המשפחה כולה, היא מתאימה לתרמילאים וגם למשפחות עם קטנטנים וסך הכל נראה כי מדובר ביעד מושלם לכל סוג של חופשה.

מבחינת מזג אוויר הולנד שוכנת לחופו של הים הצפוני והיות ורוב השטח שלה נמצא בגובה פני הים יש לכך השפעה רבה על הלחות, הטמפרטורה והמשקעים. דבר זה בא לידי ביטוי בכך שמזג האוויר יחסית מתון, כך שאם נערכים בהתאם מבחינת ביגוד אפשר לטייל בהולנד לאורך השנה כולה ולא לסבול מטמפרטורות קיצוניות.

כשזה נאמר, אם מסתכלים על חופשה בהולנד מנקודת מבט של מזג האוויר בלבד (כלומר מבלי להתחשב בעומס תיירים, עלויות וכד') הקיץ היא התקופה המומלצת ביותר לטייל במדינה.
הקיץ בהולנד יחסית מתון, אף כי עשויים לצוץ בו ימי גשם אחדים לצד ימים מעט סגריריים, אך באופן כללי מדובר על מזג אוויר שמשי ונעים עם טמפרטורות ממוצעות של 24 מעלות. למרות שמדובר במזג אוויר נעים אנו ממליצים בחום לקחת בגד עליון ארוך עבור ימים סגריריים ושעות החשיכה והן להצטייד במטריה מתקפלת.

עונות המעבר בהולנד מתאפיינות במזג אוויר שעבור מי שמגיע מאגן הים התיכון נחשב קריר מעט, אך מדובר בקור נסבל בהחלט כך שביגוד חם לא עבה מדי יספיק. מנעד הטמפרטורות בתקופות אלו נע בדרך כלל בטווח של 13-18 מעלות, אך למעט הטמפטורות מזג האויר בין הסתיו לאביב שונה בתכלית כאשר האביב נחשב לעונה היבשה ביותר עם ימי גשם מעטים, גם בהשוואה לקיץ, ואילו הסתיו מתאפיין בימי גשם רבים, אף יותר מהחורף.

החורף כשלעצמו נחשב יחסית למתון לעומת מדינות אחרות באירופה, מה שמאפשר לטייל ולהנות במדינה גם בעונה שבדרך כלל פחות מתחשק לצאת מהפוך. שלא תטעו, הוא אכן קר אך לרוב הטמפרטורות לא יורדות במהלך היום מתחת לאפס כך שבימים שאינם מלווים ברוחות ערות, בהחלט אפשר להנות מהחופשה.

 

מתי הכי כדאי לבקר בהולנד?

ובכן, אם לוקחים בחשבון גורמים נוספים בנוסף למזג אוויר – זה לגמרי תלוי בכם. לכל עונה היתרונות שלה אבל אם נשקלל את מזג האוויר לצד הוצאות כמו טיסות, מלונות ועומס תיירים, סוף האביב ותחילת החורף הם זמנים מוצלחים למדי.

בסוף האביב מזג האוויר מעולה, ימי הגשם מעטים וחופשת הקיץ טרם החלה. בעונה זו המחירים עדיין נוחים יחסית, הן עבור טיסות והן עבור מלונות וגם התורים לאטרקציות המרכזיות נחשבים לנסבלים. זו תקופה מעולה לטייל ולהנות מקרני השמש המלטפות מבלי לחרוך את העור, לערוך פיקניק נעים בפארק או פשוט לטייל בין הערים והכפרים ולספוג אווירה הולנדית אותנטית.

בתחילת החורף לעומת זאת אומנם הטמפרטורות נמוכות יחסית אך בהחלט נסבלות כך שמעיל חם יספיק, הגשמים שוכחים מעט, התיירים כמעט ולא מורגשים כך שהאטרקציות פנויות (אם כי לא כולן פתוחות) ומחירי הטיסות והמלונות יורדים באופן ניכר. מי שביקר באמסטרדם בחורף יעיד כי מדובר בחוויה רומנטית ושמחה במחיוד, שכן זו התקופה בה המדינה כולה מתחילה להתקשט באורות חג המולד המסורתיים שצובעים אותה בשלל צבעים מרהיבים שמקנים לטיול קסם מיוחד.

כך או כך נראה כי כל בחירה תהיה טובה וכי מזג האוויר המתון יחסית יאפשר לכם להנות מחופשה מוצלחת בהולנד כמעט בכל יום בשנה.

הולנד

אולי תאהבו גם את

מטוס
עם הילדים למערב הים התיכון

מי מאיתנו שגדל על סרטים הוליוודים בהם החיים נראים כאילו הם לקוחים מפוסטר מוצלח צבעוני במיוחד, וודאי קינא בקומדיות למיניהן בהן משפחה מחויכת יוצאת לחופשה

קראו עוד »