חיפוש

טיול יום באי הגדול במזרח התיכון

אין איך להתחמק מזה, סיציליה היא אי, ולכן טיולי יום ממנה הם בעיקר לאיים הסמוכים. עם זאת, אל תחשבו שראיתם כבר הכל אם טיילתם בסיציליה לבדה. ראשית, האי הזה גדול מאוד, ולכן אפשר לטייל בו בלי להרגיש בכלל שמדובר באי נפרד מאיטליה היבשתית. שנית, לאיים הקטנטנים (יותר או פחות) שנמצאים במרחק של חצי שעה עד שעתיים מחופי סיציליה יש אופי ייחודי להם. התרבויות, הכפרים והמסורות שהתפתחו בהם הם לעיתים שונים לחלוטין מאלו שתראו בסיציליה הגדולה. בנוסף, אין כמו אי קטנטן עם חופים ומי ים צלולים בצבע טורקיז על מנת לגרום לכם להרגיש שאתם באמת בחופש.

גם למי שמחפש מלונות בסיציליה, כדאי להשקיע קצת בחיפוש – הרשימה ארוכה מאוד, כמעט אינסופית, ותכנון נכון יביא אתכם למקום הנכון, ובעיקר למקום שתאים לכם בהתאם למקומות מהרשימה הזו שתרצו לראות.

 

האיים האיאוליים (Isole Eolie)

קבוצת האיים הקטנים והגעשיים הזו נמצאת צפונית לחוף המזרחי של סיציליה, והיא בהחלט שווה טיול של לפחות יום אחד. על הפופולריות של איים בקרב תיירים תעיד העובדה שבעונת הקיץ ממלאים נופשים את הארכיפלג, עד שאוכלוסייתו מוכפלת פי 20 ויותר. יש הרבה דברים שמייחדים את האיים האלה, ורק כשתגיעו אליהם תבינו אותם באמת. האי סטרומבולי, שהוא בעצם כולו הר געש פעיל אחד גדול שמכונה גם "המגדלור של הים התיכון", האי הגעשי וולקנו (Vulcano) שהעניק את השם לכל הרי הגעש, והאי התוסס פנראה (ראו להלן), הם רק דוגמאות לכך.

אטרקציה כיפית במיוחד במסגרת טיול באיים האיאוליים היא שייט בקאייק ים באי הגעשי. גם האטרקציה הזו מלווה במדריך מקצועי, שידריך אתכם בעת שתשתמשו במשוטים על מנת לנווט בין המערות והמנהרות שיצרה הלבה באי. נקרות, בריכות טבעיות ואפילו מעיינות חמים, את כל אלה ועוד תמצאו באי הקטן והיפהפה הזה.

 

פנראה (Isola di Panarea)

האי פנראה, הגם שהוא חלק מקבוצת האיים האיאוליים, ראוי להתייחסות נפרדת ולו בגלל חיי הלילה שלו. זהו האי הקטן ביותר בקבוצת האיים, והוא מתאפיין בנופים מרהיבים ביופיים, דרמטיים ומהפנטים. על אף שבמהלך השנה גרים בו רק כ-280 איש, אוכלוסיית העיר מוכפלת פעמים רבות בעונת הקיץ, שאז פוקדים אותו נופשים רבים מספור (עד כמה שהוא יכול להכיל). האי ידוע במיוחד בחיי הלילה הסוערים שלו, שבאים לידי ביטוי במסיבות רבות משתתפים שנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה (או הבוקר).

נוסף על המסיבות, תמצאו באי הקטן חופים מבודדים ורומנטיים, ספינה טרופה שאליה ניתן להגיע בצלילה, ועוד שלל אטרקציות.

 

איי אגאדי (Egadi Islands)

 הארכיפלג הקטן הזה נמצא בצד השני של סיציליה, מרוחק אך מעט מחופי טרפאני שנמצאת בצידה המערבי. ביקור באיים האלה יוכל לפתוח לכם צוהר על התרבות בהם ובסיציליה, שכן הם כמעט ולא השתנו במשך דורות רבים.

האיים הללו, ששלושה מהם מיושבים, היוו יעד להתיישבות כבר בתקופה הפרה היסטורית. בשל מיקומם האסטרטגי הם היוו מוקד למאבקים בין אימפריות שונות, והארכיפלג ידוע במיוחד בהיותו המקום שבו אירע הקרב הימי הגדול בין הצי של האימפריה הרומאית והצי של קרתגו, במאה השלישית לפני הספירה.

הארכיפלג נמצא כיום בבעלותה של משפחת פלוריו (Florio) הסיציליאנית המפורסמת, הידועה ביוזמות הרבות שלה בכל הנוגע למסחר בסיציליה וסביבתה, שקנתה אותו באמצע המאה ה-19.

 

רצועת חוף

אולי תאהבו גם את

מטוס
עם הילדים למערב הים התיכון

מי מאיתנו שגדל על סרטים הוליוודים בהם החיים נראים כאילו הם לקוחים מפוסטר מוצלח צבעוני במיוחד, וודאי קינא בקומדיות למיניהן בהן משפחה מחויכת יוצאת לחופשה

קראו עוד »
הולנד ראשית
מזג האוויר בהולנד

מזה לפחות שני עשורים הולנד שומרת על מקום של כבוד ומופיעה ברשימת האהובים ביותר בקרב מטיילים ישראליים אשר מחפשים יעד קרוב יחסית לנפוש בו במחיר

קראו עוד »