חיפוש

כמה דברים שכדאי לדעת על תאילנד

תאילנד היא אחת המדינות המתוירות ביותר באסיה וידועה כחביבת הקהל הישראלי. חופים יפיפיים, חיי לילה, שווקים מיוחדים ואוכל אותנטי הם רק חלק מהדברים שמושכים אליה תיירים מכל העולם. אספנו לכם מידע, טיפים והמלצות שיעזרו לכם לתכנן את החופשה המושלמת עבורכם, ולהפוך את הביקור בתאילנד לבלתי נשכח.

עונות התיירות בתאילנד

באופן כללי, מזג האוויר בתאילנד מאפשר לבקר בה בכל עונות השנה. עם זאת, יש הבדלים בחום וביובש בתקופות שונות שכדאי לקחת בחשבון. נובמבר עד פברואר נחשבת לתקופה המושלמת מאחר ולא חם מדי וכמעט ואין גשמים כך שאפשר לחוות כל מה שיש לתאילנד להציע. מרץ עד מאי הם חודשים חמים מאוד, דבר שלא יפריע לאלו שמגיעים בעיקר לנפוש בחופים אך לא אידיאלי לטיולים ואטרקציות מסוימים. יוני עד אוקטובר נחשבת העונה הגשומה.

לא, לא חורף, אבל בהחלט מונסונים שיכולים להמשך דקות ספורות עד כמה שעות. חשוב לציין כי בהחלט ניתן לטייל בתקופה זו ורבים עושים זאת, אך עם זאת צריך לדעת כי זוהי תקופה בלתי צפויה ולכן צריך להיות מוכנים להפתעות ושינויים. יש לתאילנד המון להציע כך שאם תכננתם יום של בטן גב על החוף אך יורד גשם, אפשר לצאת לטיול קליל, לשבת במסעדה, להתפנק ביום של ספא ומסאז'( שהוא אחד הדברים שכל אחד שמגיע לתאילנד פשוט חייב לעשות).

 

כסף בתאילנד

המטבע התאילנדי נקרא באט. שקל שווה בערך 9.17 באט. ניתן להמיר את הכסף בישראל ולהתנהל במזומן, או לחילופין להשתמש באשראי או למשוך מזומן בכספומטים, דבר שיגבה מכם עמלה די גבוהה אך בהחלט יאפשר לכם לטייל בלי לחשוש על כספכם.

 

ויזה לתאילנד

ישראלים אינם צריכים אשרת כניסה מראש, מפני שבכניסה למדינה מקבלים אשרת תייר ל-30 ימים. מטיילים הרוצים לשהות זמן רב יותר, יכולים להוציא מראש ויזה לתאילנד בשגרירות תאילנד בישראל, או לחילופין להיכנס עם אשרת התייר ל-30 ימים ולהגיש בקשה להארכת זמן השהייה במשרדי ההגירה בתאילנד.

 

חיסונים לתאילנד

לפני הנסיעה, חשוב לברר במרפאות המטיילים בארץ לגבי חיסונים שכדאי לעשות ובאילו תרופות מומלץ להצטייד.

 

תחבורה בתאילנד

בתאילנד תוכלו להגיע ממקום למקום באוטובוסים, הקיימים ברמות שונות ומחירים שונים, במוניות ובטוק טוק. במרחקים גדולים, אפשר לטוס בטיסות פנימיות.

 

אוכל בתאילנד

האוכל בתאילנד ידוע כמיוחד וזול מאוד, שניתן לקנות במסעדות ובדוכני רחוב. כדאי לדעת כי בבתי החב"ד הפזורים בתאילנד בערים בנגקוק וצ’יאנג מאי ובאיים פוקט וקוסמוי מסעדה בשרית כשרה למהדרין, מאפייה וחנות בה נמכרים מוצרים כשרים. בבית חב"ד קוסמוי קיימת גם פיצרייה כשרה, ובקניון Mille Mali Mall בבנגקוק יש בית קפה כשר בשם J café.
למחפשים אוכל טבעוני או צמחוני, תוכלו להשתמש באפליקציה Happy cow, שתכוון אתכם למסעדות טבעוניות או צמחוניות באזורכם.

אטרקציות ומקומות אהובים במיוחד בתאילנד

 

פאי

עיירה מקסימה, ציורית ומתוירת מאוד בצפון תאילנד. הדרך הנוחה ביותר להתנייד בפאי היא באמצעות אופנועים שאפשר להשכיר במקום, או מוניות וטוק טוקים. בשעות היום תוכלו לטייל באיזור, ובמרחק של 15 דק עד שעה וחצי ניתן להגיע להמון מקומות יפים; מפלים, מעיינות חמים, טיולי יום קלילים, טרסות אורז. בכל לילה יש שוק אוכל גדול ושוקק חיים, בו תוכלו למצוא גם אוכל מקומי וגם אוכל מערבי. האוכל זול מאוד ולכן ניתן להנות ממבחר של טעמים ומאכלים.

 

בנגקוק

בירתה של תאילנד מושכת אליה תיירים רבים משום שהיא מציעה חיי לילה עשירים ואווירה מיוחדת. הרחוב הראשי, נקרא קווסאן ובו מתרכזים רוב התיירים, מאחר ושם נמצאים רוב הברים והמסעדות וברחוב תמצאו חיי לילה שוקקים ואווירה מיוחדת ודינמית. בנוסף, אם אתם מחפשים מקום לשופינג, בנגקוק זה המקום. בעיר יש קניונים ענקיים בהם ניתן לקנות דברים מיוחדים ובמחירים זולים מאוד. מעבר למודרניות שהעיר מציעה, יש בה גם תרבות ומסורת תאילנדית, שלא כדאי לפספס. ניתן לבקר במקדשים ובארמון המלך(אליו אפשר להיכנס רק בלבוש צנוע). במלונות בבנגקוק תוכלו לקבל מידע ולהירשם לאטרקציות השונות.

 

צ'אנג מיי

עיר שמממוקמת בדרך מבנגקוק לפאי, והאטרקציה המרכזית בה היא חוות הפילים Elephant Nature Park ו .Patara Elephant Farm -החוות הן אקולוגיות ושיקומיות ומטיילים שיגיעו אליהן יזכו לטפל בפיל, לשטוף אותו, להאכיל אותו וכמובן ללטף. אמנם האטרקציה אינה זולה ביחס למחירים במזרח(בערך 200 ₪), אך זו בהחלט חוויה של פעם בחיים. תוכלו לבקר גם בשוק הלילה של צ'אנג מיי ולקפוץ להתרעננות בגלידרייה של Haagen dasz, הכשרה בכל מקום.

 

קופיפי

אי מפורסם ומתוייר בדרום תאילנד. באי תמצאו חופים יפיפיים עם חול לבן ורך ומים כחולים ונקיים. מומלץ לצאת ל "טיול 7 האיים" הכולל שייט מסביב לאי קופיפי, שנרקול ועצירות במקומות קסומים כמו חוף מאיה ביי(בו צולם הסרט "החוף"), מערת הוויקינג וחוף הקופים בו ניתן לראות קופים ממרחק נגיעה ואפילו להאכיל אותם. השייט כולל כיבוד קל, ארוחת צהריים וציוד שנרקול.

 

קוסמוי

האי מציע שילוב עוצר נשימה של חופים יפיפיים וג'ונגלים פראיים. תמצאו בו חופים רבים כך שגם מי שמחפש שקט וגם מי שמחפש רעש ומסיבות, יוכל למצוא את החוף המתאים לו. תוכלו לעשות ספורט ימי, להגיע לגן הפרפרים, לצאת לטיולי ג'יפים ולבקר במקדש בודהה הגדול. בנוסף, באי חיי לילה שוקקים, מופעים ומסיבות פול מון.

 

קופנגן

האי קופנגן מפורסם בעיקר בזכות מסיבות הפולמון הרבות שמתקיימות בו, ולכן הוא מושך אליו צעירים רבים. בשעות היום, האי מציע שלווה ויופי, והוא ידוע באתרי הצלילה הקסומים שלו. תוכלו לשכב על החוף, לצאת לטיולים בטבע, שייט, וכאמור, לצלול.

תאילנד

אולי תאהבו גם את

מטוס
עם הילדים למערב הים התיכון

מי מאיתנו שגדל על סרטים הוליוודים בהם החיים נראים כאילו הם לקוחים מפוסטר מוצלח צבעוני במיוחד, וודאי קינא בקומדיות למיניהן בהן משפחה מחויכת יוצאת לחופשה

קראו עוד »
הולנד ראשית
מזג האוויר בהולנד

מזה לפחות שני עשורים הולנד שומרת על מקום של כבוד ומופיעה ברשימת האהובים ביותר בקרב מטיילים ישראליים אשר מחפשים יעד קרוב יחסית לנפוש בו במחיר

קראו עוד »