חיפוש

מה החשיבות של פיתוח מנהיגות מגיל הנעורים

במחקר כיום מקובל, כי תכונת המנהיגות של האדם, ברובה הגדול, אינה תכונה גנטית וכמעט כל נער יכול לפתח יכולות מנהיגותיות, במידה ויבחר בכך ובמידה ותהיה לו סביבה תומכת ומאפשרת.

להורים ולמחנכים תפקיד מרכזי בהנגשת הכלים הרלוונטיים לפיתוח המנהיגות בגיל הנעורים, על מנת לאפשר לנערים לממש את הפוטנציאל המנהיגותי שבהם.

במאמר זה נרחיב לגבי החשיבות של פיתוח מנהיגות כבר מגיל הנעורים.

 

יכולות ביטוי

פיתוח מנהיגות חשובה להעצמת יכולת הביטוי של הנער. מנהיג צריך לדעת להתנסח נכון, לדבר בשפה יפה, ולהציג את עמדותיו בבהירות. פיתוח מנהיגות נבנית על רכישת ידע והשכלה. שיפור הידע הכללי צריך שלא לפעול בחלל ריק. הוא צריך לבוא, לצד הקניית ההבנה של מקומונו ואחריותנו על עצמנו ועל החברה בה אנו חיים. עוד לגבי פיתוח מנהיגות צעירה ניתן למצוא כאן.

 

ביטחון עצמי

ביטחון עצמי הוא מרכיב מרכזי ממאפייניו של מנהיג. חשוב להבין שביטחון עצמי הוא תכונה נרכשת שקל יותר להקנות בגילאים צעירים. פיתוח מנהיגות בגיל הנעורים מעלה את הביטחון העצמי של הנער. נער המחזיק בביטחון עצמי באיזון הנכון תמיד יוכל לומר את אשר על ליבו. ביטחון עצמי מחזק את היכולת של היחיד להתמודד עם קשיים וכישלונות.

מנהיגות וביטחון עצמי מאפשרים לנערים לשים לעצמם מטרות, הן בטווח הקצר והן לטווח הארוך. נער המאמין בעצמו ובמטרותיו, יודע לבחור ברגע האמת את מה שנכון בשבילו, גם תחת לחץ חברתי. מנהיג לומד כיצד להיות מודע לערכיו וכיצד להישאר נאמן להם מבלי להיזקק לאישור של אחרים בקבוצת השווים.

 

רצון ומודל לחיקוי

מנהיגות קשורה בבניית רצון חזק. על מנת להיות מנהיג ולפתח כישורי מנהיגות צריך לרצות זאת מאוד. פיתוח מנהיגות מעודדת את הנער לרצות לשמש מודל לחיקוי לאחרים ולרצות להנהיג באמצעות דוגמה אישית. פיתוח הרצון כרוך בקשיים, שלא את כולם ניתן לצפות והרצון גם יכול להשתנות לאורך השנים. החשיבות של פיתוח מנהיגות בהקשר זה היא החיזוק של הרצון החופשי.

 

הגשמה עצמית

פיתוח מנהיגות מגיל הנעורים מסייעת לאדם לחוש שהוא מגשים את עצמו. טיפוח הרצון להוביל מבחינה חברתית לאור תפיסת עולם ערכית ואידיאולוגית, מובילה לעשייה מלאה במשמעות. חשוב כהורים וכמחנכים ליצור סביבה חמה המעודדת פיתוח כישורי מנהיגות. סביבה שהא אוהבת ותומכת מחד אך גם מאתגרת ומצפה. עוד על מהי מנהיגות נוער ניתן לקרוא כאן.

 

פיתוח מנהיגות לחיים ערכיים יותר

לסיכום, החשיבות של פיתוח מנהיגות מגיל הנעורים היא שהיא יכולה להקנות לנער יכולות לבטא את עצמו טוב יותר, לשפר את בטחונו העצמי ואת האמונה בכישוריו וביכולותיו ואף לרצות לשאוף לשמש מודל לחיקוי עבור אחרים. פיתוח כישורי מנהיגות כבר מגיל הנעורים מסייעת לנער לחוש שליטה על חיוו, לזהות את רצונותיו ולהציב לעצמו מטרות לחיים ערכיים ומשמעותיים יותר.

ילדים

 

אולי תאהבו גם את

קורס קריפטו מקצועי
איך בוחרים קורס קריפטו?

בחירה בקורס לימודים מכל סוג שהוא הינה עניין מורכב שמצריך היכרות מקדימה עם הנושא הנלמד. שכן, יש כמה פרמטרים שצריך לבדוק באופן מעמיק טרם הבחירה.

קראו עוד »
מה הוא קורס machine learning

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות הובילה את המדע להישגים חסרי תקדים. אחד הדברים שהופכים את הפיתוחים הללו לכל כך מיוחדים זו היכולת שלנו ללמד מחשב לבצע

קראו עוד »
ספרי ילדים
ספרי ילדים פופולריים

רוצים שהילדים יתנתקו קצת מהמסכים ויקראו ספר טוב? הכירו את סיפור פשוט, חנות הספרים לילדים ומבוגרים שהיא יותר מסתם חנות. בחנות תוכלו למצוא ספרים ייחודיים

קראו עוד »
תלמידה
מה כדאי ללמוד בגיל 40?

אנחנו מבינים. הגיע הזמן לשינוי. בין אם אתם רוצים יותר שליטה וידע לקידום העסק שלכם או שפשוט התאהבתם בתחום הפיננסים, אתם לא לבד. למעשה, מדי

קראו עוד »