חיפוש

סטודנטים? מה חשוב שתדעו לקראת השנה/הסמסטר הבא?

בשנים האחרונות, האוניברסיטאות והמכללות נאלצו להתאים את עצמם לשינויים שנכפו על ידי מגפת הקורונה: האוניברסיטאות נסגרו ללימודים פרונטליים לחלוטין ועברו ללימודים מקוונים, הורידו את תנאי הקבלה לאור ביטול בחינת הפסיכומטרי, ונהנו ממספר גדול במיוחד של סטודנטים חדשים לאור ההגבלות ביציאה וחזרה מחו"ל. האפשרות לטייל בעולם עדיין אינה על הפרק אך מוסדות רבים במדינה, ביניהם גם האוניברסיטאות חוזרים למתכונת העבודה הרגילה. אם כך, מה כדאי שתדעו לקראת השנה הקרובה?

 

הלימודים חוזרים בכל הכוח למתכונת פרונטלית

לאחר שנה וחצי של לימודים מקוונים דרך תוכנת ה"זום", האוניברסיטאות והמכללות חוזרות למתכונת למידה כמעט רגילה, התלויה במוסד הלימודי ולעיתים אף במחלקות השונות. כל אוניברסיטה ומכללה בחרו באיזו רמה לחזור ללמידה הפרונטלית. ישנן אוניברסיטאות שחזרו באופן מוחלט ללמידה בקמפוס בעוד אחרות חזרו באופן חלקי ומציעות מספר אפשרויות לשיעורים מקוונים.

המגמה היא כמובן להגיע בסופו של דבר לחזרה לשגרה ולהפיכת הלימודים לפרונטליים לחלוטין. למרות שהדרישה במוסדות הלימוד היא במרביתה על למידה פרונטלית, האוניברסיטאות לא יכולות להכניס לתחומן את מי שאין לו תו ירוק או בדיקת קורונה עדכנית. לכן חשוב להתעדכן בכל אוניברסיטה כמה היא מאפשרת ללמוד באופן מקוון, ומה עושים מי שאינם עומדים בקריטריונים.

 

מי הרוויח מהלמידה המקוונת

אין ספק שאנשי הצוות האקדמי באוניברסיטאות ובמכללות שמחים ומתרגשים מהחזרה לקמפוס, ומן הסתם כך גם מרבית הסטודנטים ובעיקר אלו שהחלו את הלימודים בשנתיים האחרונות ולא חוו למידה פרונטלית כלל. עם זאת ישנם סטודנטים רבים שהרוויחו מהלמידה המקוונת והיו מעדיפים להישאר בבית.

הקבוצות האלו כוללות סטודנטים שחזרו לגור עם הוריהם בתחילת המגפה, סטודנטים שהחלו לעבוד מהבית ומשלבים את העבודה והלימודים מתוך המחשב האישי שלהם, סטודנטים שהלמידה מהבית הוכיחה את עצמה כיעילה יותר עבורם, וסטודנטים וסטודנטיות שבאים ממגזרים שונים והלמידה בזום אפשרה להם להשתתף במרחבים שבאופן רגיל היו מעדיפים להימנע מהם. כאשר הלמידה מקוונת וניתן להשלים את השיעור בזמן הפנוי, גם אישה מהמגזר החרדי למשל תוכל להשתתף בשיעור ולהרגיש בנוח מבלי להתרחק מעולם הערכים שלה.

 

איך אפשר להמשיך ליהנות מהיתרונות?

האוניברסיטאות והמכללות אולי יעשו שימוש בחלק מהלמידה המקוונת, אך מטרתן העיקרית היא לחזור לפעילות הרגילה של למידה פרונטלית כמו בעבר. למידה מקוונת קיימת מאז ומעולם באוניברסיטה הפתוחה, אך הלמידה במוסד הזה ידועה ככזו המתאימה לאנשים עם משמעת עצמית גבוהה. ייתכן שלרוב הקבוצות לא יימצא פתרון כיצד יוכלו להמשיך ליהנות מהיתרונות של הלמידה בזום עם זאת, קבוצה אחת שיכולה ליהנות גם מהיתרונות האלו ומהיתרונות של הלמידה הפרונטלית הן נשים חרדיות.

ישנן תוכניות רבות לשילוב נשים חרדיות באקדמיה, המלוות ומכווינות אותן במהלך התואר ומאפשרות למידה בכיתות נפרדות ועם נשים חרדיות נוספות. אחד האתרים שמספקים מידע בנושא הוא https://e-academic.co.il שמנגיש את מסלולי הלימוד לנשים חרדיות.

אולי תאהבו גם את

קורס קריפטו מקצועי
איך בוחרים קורס קריפטו?

בחירה בקורס לימודים מכל סוג שהוא הינה עניין מורכב שמצריך היכרות מקדימה עם הנושא הנלמד. שכן, יש כמה פרמטרים שצריך לבדוק באופן מעמיק טרם הבחירה.

קראו עוד »
מה הוא קורס machine learning

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות הובילה את המדע להישגים חסרי תקדים. אחד הדברים שהופכים את הפיתוחים הללו לכל כך מיוחדים זו היכולת שלנו ללמד מחשב לבצע

קראו עוד »
ספרי ילדים
ספרי ילדים פופולריים

רוצים שהילדים יתנתקו קצת מהמסכים ויקראו ספר טוב? הכירו את סיפור פשוט, חנות הספרים לילדים ומבוגרים שהיא יותר מסתם חנות. בחנות תוכלו למצוא ספרים ייחודיים

קראו עוד »
תלמידה
מה כדאי ללמוד בגיל 40?

אנחנו מבינים. הגיע הזמן לשינוי. בין אם אתם רוצים יותר שליטה וידע לקידום העסק שלכם או שפשוט התאהבתם בתחום הפיננסים, אתם לא לבד. למעשה, מדי

קראו עוד »