חיפוש

יש לכם בעיית עטלפים? יש פתרון

עוד לפני פרסום הטענה כי העטלפים אחראים להפצת נגיף הקורונה אף אחד לא רצה אותם בסביבתם. ישנם מספר פתרונות להתמודד עם היונק המעופף. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע  עם ניסיון. במאמר זה נציג את האופציות השונות.

 

אוהבים מרחוק

הדימוי האפל אך המסוקס מציב את העטלפים במקום בעייתי עם נטייה לאהוב אותם מרחוק. על מסך הקולנוע והטלוויזיה כמוצצי דם וחברים לכיתה של דראקולה, במערות מרוחקות אבל פחות כשכנים לא רצויים בבניין שלנו. העכברים האלה עם כנפיים מפחידים לאללה את הילדים, את האימהות שלהם וגם את האבות, אם נאמר את האמת. כמו יונים, עורבים ומעופפים אחרים, היונק האפל, בן בריתו של באטמן, גילה את יתרונות העיר הגדולה. לא חסר כאן אוכל, מכל מיני סוגים ויש גם איפה לישון, אז למה לעזוב? הרחקת עטפלים עבור בני האדם, אינה רק כתוצאה מהצמרמורת ופחד שהם מעוררים, העטלפים גם נושאים איתם מחלות: חיידקים, טפילים וגם נגיפים לא סימפטיים עם פוטנציאל להפוך למגפה עולמית.

 

להקות גדולות

אחת הסיבות שמומחים לנושא כמו אין יונים מוזמנים להרחיק עטלפים היא שהם חיים בלהקות גדולות. בנוסף לכך הם יכולים להגיע לגודל של כמטר וחצי ולמשקל של ק"ג אחד. המעוף שלהם נראה אגרסיבי יותר מזה של יונה. יש טענה שלעטלפים יש חשיבות אקולוגית וחלקם מסייעים בהדברת חרקים אבל לכו תסבירו את זה לבן החמש שלא הצליח לישון כי ראה עטלף בכניסה לבניין, או לאישה שנשבעה שעטלף ליטף את שיערה. בטבע עטלפים שוהים במערות ומגיעים לבקר בישובים סמוכים. במרכזים עירוניים גדולים הם אוהבים עצים, כמו עץ תאנה, מבנים נטושים ועליות גג מוזנחות.

 

תאורה

הרחקת עטלפים נעשית באמצעות מגוון כלים שלא נועדו לפגוע בהם אלא לעודד אותם לנדוד. לאור, או יותר נכון לחושך העובדה שעטלפים פועלים בלילה. הפעלת תאורה חזקה על נקודות ספציפיות שהם אוהבים לפקוד תבלבל ותרחיק אותם. ניתן, לדוגמא, לכוון את התאורה לעבר עץ כדי למנוע מעטלפי פירות להסתער עליו

 

רשתות

"אין יונים" כמו מומחים אחרים מרבים להשתמש ברשתות להרחיק יונים. פתרון זה יעיל מאוד גם נגד עטלפים. הוא מונע מהם את הגישה למקור האוכל או לחדר השינה המאולתר שלהם. ישנן מגוון רשתות מניילון שקוף, מפלסטיק או מברזל מגולוון.

 

סונאר לשיבוש הסונאר

מכשירים אלה נועדו לשבש חוש הכיוון של עטלפים המבוסס על סונאר באמצעות שידור קבוע של גלי קול צפופים שאינם מפריעים לבני אדם. מכשיר זה הוכיח את יעילותו בהרחקת עטלפים.

 

דחליל

דחליל של ינשוף מעורר חששות בקרב עטלפים. הצבה של אחד או יותר יצרו מאזן אימה וכדי להתמודד עם האפשרות שעטלפים יתרגלו לינשופים המדומים מומלץ להשתמש בדחלילים מכניים עם ראש מסתובב.

 

דוקרנים

זוהי הרחקת עטלפים בעוד אמצעי בו "אין יונים" ואחרים משתמשים להרחקת יונים. דוקרנים עשויים נירוסטה מונעים מהעטלף להיתלות במקום האהוב עליו. לדוקרנים יש חסרונות, אחד הוא בטיחותי עקב החשש לפגוע בילדים אם הם מוצבים במקום נגיש והשני קשור לאסתטיקה הבעייתי שלהם.

חיה

 

אולי תאהבו גם את