חיפוש

מה האוכל שחתולים הכי אוהבים ומהי המלצת חנות החיות

כשאנחנו הולכים לקנות אוכל לחתול שלנו אנחנו רוצים לזכור שהאוכל צריך להיות מזין, בריא, וטעים. אך חתולים הם חיית מחמד מורכבת, ואוכל שחתול אחד לא מסוגל להפסיק לאכול לגמרי חסר משמעות לחתול אחר, אז איך בוחרים אוכל בצורה הכי טובה? לפניכם המדריך המלא.

 

המרכיבים לאוכל המושלם לחתול שלכם

אוכל לחתולים ניתן למצוא לא רק בחנות חיות, אלא גם בסופר ואפילו ברוב המכולות, אך האוכל הנגיש והזול יותר הרבה פחות איכותי מהמזון שניתן למצוא בחנות חיות. כשניגשים לקנות אוכל לחתול יש להתחשב ב-2 מרכיבים עיקריים: חלבון ושומן. הצורה להבין בקצרה איזה אוכל הכי טוב לחתול שלכם הוא לשים לב לאחוזים של שני המרכיבים האלו ולהתאים אותם לצרכים של החתול שלכם. חתולים מסווגים ל-3 סוגים עיקריים כשמדובר באוכל:

 

  • גורים

בגלל שגורים צורכים המון אנרגיה בהשתוללות, והם גדלים במהירות מסחררת, הם זקוקים לאחוזים גבוהים של שומן וחלבון. דגנים, וויטמינים, ובשר מצויים ברוב סוגי האוכל, ולכן הדגש צריך להיות על אחוזים נכונים של חלבון ושומן. ההמלצה המקצועית היא 30 עד 40 אחוזי חלבון ו-15 עד 23 אחוזי שומן.

 

  • בוגרים

חתולים מסיימים את שלב הגורות בגיל שנה ונחשבים בוגרים עד גיל 7. טווח גילאים זה עדיין מאופיין בשימוש גבוה באנרגיה ולכן אחוזי השומן והחלבון יהיו עדיין גבוהים. לגיל זה חנויות חיות ממליצות על 29 עד 38 אחוזי חלבון ו14 עד 22 אחוזי שומן.

 

  • מבוגרים

לאחר גיל 7 חתולים נחשבים מבוגרים, ובגיל הזה והלאה הם נוטים לעלות במשקל ולפתח בעיות בריאותיות אם האוכל שהם אוכלים אינו מותאם. מכיוון שהם מוציאים פחות אנרגיה במהלך היום יש לקנות אוכל עם אחוזים נמוכים יותר של חלבון ושומן כדי שישמרו על משקל תקין.

 

טעמים אהובים על חתולים

כאמור חתולים ניזונים בעיקר מחלבונים ושומנים, וסוגי החלבונים האהובים עליהם הם בשר דגים ופירות ים, בשר בקר, ובשר עוף. כדי לדעת כמה בשר יש באוכל מומלץ להסתכל ברשימת הרכיבים על גבי האריזה וככל שהבשר יותר קרוב לראש הרשימה כך יש במזון אחוזים גבוהים יותר של בשר.

 

אוכל יבש מול אוכל רטוב

בניגוד לחיות מחמד אחרות מזון רטוב נפוץ יותר בקרב חתולים. במזון יבש יש ריכוז גבוה יותר של דגנים, שאינם הכרחיים לדיאטה של חתולים, בעוד מזון רטוב מתמקד יותר בחלבונים ושומנים. חשוב לציין שבעוד שאוכל יבש בעל יתרונות לחיזוק השיניים והחניכיים אוכל רטוב יותר בריא ובעל ריח חזק ואטרקטיבי יותר לחתולים.

 

לסיכום

אפשר לקנות לחתול שלנו את האוכל הכי בריא עם טעם דגים מגרה ומרקם נעים שמסקרן אפילו אותנו, ובכל זאת הוא לא ירצה להתקרב אליו. חשוב לזכור כשניגשים לקנות אוכל לחתולים שהם חיה בררנית ועקשנית, אז תהליך קניית האוכל הוא בעיקר ניסיונות חוזרים עד שמגיעים למותג, מרקם, וטעם שהחתול שלנו אוהב.

חתולים אוכלים אוכל

אולי תאהבו גם את