חיפוש

איך להפטר מפרעושים וקרציות בכלבים?

בין הדברים שבעלי כלבים חוששים ממנו הוא התמודדות עם פרעושים וקרציות, את הטיפול רצוי לעשות באופן שוטף לאורך השנה . בשל החום והלחות בקיץ יש להקפיד במיוחד כיוון שזה הזמן בו יש לפרעושים והקרציות את התנאים הטובים לשגשוג. פרעושים וקרציות יכולים להיות גורם להעברת מחלות וליצור אלרגיות, התקרחויות, להעביר תולעי מעיים, לגרום לאיבוד דם וכמובן גם מחלות שיכולות לעבור לבני האדם כמו קדחת הקרציות. במאמר זה נלמד כיצד להפטר מהמזיקים האלו? ואיך להתמודד איתם.

 

מהם פרעושים?

לפני שנבין כיצד לטפל במזיקים הללו חשוב שנבין מה הם ולמה הם גורמים, הפרעושים מזיקים לנו כך שהם עוקצים את בעלי החיים שלנו ויכולים אף לעקוץ אותנו. במידה ואתם רואים שהכלב שלכם מתגרד יותר מהרגיל בדקו את גופו באופן יסודי, יכול להיות כי הוא סובל מפשפשים. באופן בו הכי קל לאתר את הפרעוש הוא בדיקה בין שיערות הכלב, הם יסתתרו לרוב בעומק הפרווה ולכן כדאי לבדוק את האזור הקרוב לעור. במידה ומצאתם דבר הנראה כגרגיר שחור, הניחו אותו על נייר רטוב, במידה והצבע סביבו אדום, זהו פרעוש.

 

מהן קרציות?

הקרציות הן חרק הרבה יותר גדול מהפרעוש לכן יחסית קל לאתר אותן ולחוש בהן, לעומת הפרעושים שהם מנתרים גבוה וזריזים את הקרציה קל לתפוס כיוון שהיא נצמאת לעור הכלב. הקרציות יכולות להסב נזק רק לכלב ולהדביק אותו ואותנו בני האדם במחלות מסוכנות כמו קדחת הקרציות, ולכן חשוב מאוד לפטל בהן ולהסיר אותן במהירות.

 

כיצד לטפל בכלב עם קרציות ופרעושים?

בכדי לטפל בקרציות ופרעושים על גוף הכלב רצוי קודם כל לבצע טיפול מונע, הטיפול הזה נעשה באופן שוטף ועל ידי בדיקת גוף הכלב מקרציות ופרעושים באופן שגרתי. ישנם מוצרים רבים אשר יכולים לסייע לנו בהדברת המזיקים הללו כמו אמפולות שניתן לשים על גוף הכלב פעם בחודש או קולר נגד פרעושים, תרסיסים וכו'. יש מצבים בהם יהיה רצוי לשלב בין הטיפולים, אך תמיד עדיף להיוועץ עם ווטרינר לגבי הטיפול המתאים ביותר עבור כלבינו, חשוב תמיד לקרוא את הוראות השימוש של המוצרים האלו ביסודיות.

 

מהן פעולות המנע לפרעושים וקרציות?

מעבר לטיפול המזיקים על גוף הכלב שלכם, רצוי וכדאי לבצע טיפול סביבתי למנוע מהם להגי שוב ואפף אם הם נמצאים בסביבה למנוע מהם לחזור לגוף הכלב לאחר שניקינו אותו. חשוב לדעת כי הפרעושים שמגלים על גוף הכלב הם פרעושים בוגרים המהווים רק כ -10% מהפרעושים הנמצאים בסביבה. לצערנו הרב יכול להיות כי הפרעושים והקרציות נמצאים בבתינו בצורות ושלבים שונים, כביצים, אחרי הטלה בדגירה או כפרעושים וקרציות צעירים, לכן חשוב מאוד! לנקות את הבית ואזור המחיה של הכלב בקביעות.

לסיכום: את המוצרים לטיפול בכלבכם אתם יכולים להשיג בתוך חנות חיות אונליין קראו את הוראות הכתובות על המוצר ופעלו ביסודיות. בהצלחה!

קרציות בכלבים

אולי תאהבו גם את