חיפוש

עורך דין נדל"ן במרכז

רוכשים דירה חדשה מקבלן או דירה מיד שנייה במרכז? חשוב להיעזר בעורך דין הבקיא בנדל"ן מאזור זה. המאמר יפרט כיצד לבחור עורך דין נדל"ן במרכז הארץ.

 

עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן

אם אתם רוכשים דירה במרכז, מומלץ שתפנו לעורך דין נדל"ן מאזור זה טרם החתימה על החוזה.

בין אם אתם רוכשים דירה מיד שניה ובין אם דירה חדשה מקבלן, חשוב להיעזר גם באנשי מקצוע אחרים מאותו אזור כדוגמת שיפוצניקים בתל אביב, מעצבי פנים, חשמלאים, ועל אחת כמה וכמה עורך דין מומחה בתחום. כל עורך דין מתחום אחר לא יועיל לכם ואף עלול לייצג אתכם באופן לא הולם, מכיוון שנדל"ן הוא תחום לא פשוט ומסובך.

למשל, במקרה ולבית שרכשתם יש צו הריסה שלא ידעתם עליו כיוון שעורך הדין לא גילה זאת עקב חוסר מומחיות. לפיכך, טיפול מיטבי ברכישת דירה צריך להיעשות באמצעות עורך דין מקצועי ובעל ניסיון וותק.

 

מה עושה עורך דין בתחום הנדל"ן בעת רכישה מקבלן?

בעת רכישת דירה מקבלן, עורך דין נדל"ן יבדוק את החוזה ונספחיו באופן מקיף. הוא יבדוק את הזכויות של הקבלן על הקרקע ואת התוכניות של הפרויקט. חשוב להתייעץ איתו גם כאשר הדירה נמסרת ונעשה רישום זכויות.

הוא יבחן את האישור על המיסים, התנאים של ההסכמים ומסמכים נוספים כמו: תכנית בניין ערים, זכויות מכירה, היתרי בנייה, מפרט טכני ועוד. כאשר רוכשים דירה בפרויקט בדרך כלל יש לו ליווי פיננסי שבתמורתו הבנק משעבד את הנכס לטובתו.

עורך דין מומחה יוודא את הסרת השעבוד לאחר רכישת הדירה על מנת שהזכויות יעברו לרוכש. בדרך כלל הקבלנים מכינים חוזים מאוד קשוחים שלא ניתן לשנות אותם. עורך דין מומחה בנדל"ן יוכל לשנות סעיפים מסוימים לטובת לקוחותיו ולוודא שאין דרכי מילוט באותיות הקטנות.

 

כיצד עורך דין נדל"ן יעזור ברכישת דירה מיד 2?

גם ברכישת דירה מיד 2 חשוב להיעזר בעורך דין בתחום הנדל"ן. הוא יוודא את הזכויות של המוכר כדי לוודא שהוא בעל הדירה, האם הדירה רשומה בטאבו או בחברה משכנת, האם הדירה רשומה ברשם המשכונות והאם אין חריגות בבניה ויש היתרים. בדירות ישנות עלולים להיות צווי הריסה שאותם עורך דין מקצועי בתחום יגלה.

חשוב שעורך הדין יבדוק את היטל ההשבחה, התשלומים והחוזה. האינטרס שלו לטובתכם, הוא יבדוק אם אין על הדירה עיקולים וירשום הערת אזהרה לטובתכם. רישום הדירה על שם הקונה בלשכת המקרקעין ותשלומי המיסים על ידי המוכר גם הם נבדקים באמצעות עורך הדין.

 

החשיבות של עורך דין נדל"ן ברכישת דירה?

מעבר למה שהוזכר, ישנה חשיבות רבה בנוכחותו של עורך דין נדל"ן במיוחד כשהקבלן פושט רגל. החוזה חייב להיות כתוב בסעיפים המסייעים לקונה בעת פשיטת רגל כדי שלא יישאר קירח מכאן ומכאן. אחת מהדרכים היא להעניק ערבות בנקאית שתבטיח את השבת הכספים לקונה במקרים של פשיטת רגל.

 

פטיש משפטי מונח

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »