חיפוש

מהי מצוקה עוברית ומתי ניתן למנוע אותה?

מצוקה עוברית כוללת בתוכה מגוון מצבים בהם העובר אינו מקבל מספיק חמצן. מצב זה עלול להוביל לנזק אצל העובר או האם ההרה. מעקב רפואי קבוע ובדיקות סדירות אמורות לאתר מצוקות מסוג זה. מצב בו לא בוצע אבחון בזמן עלול להיכנס לקטגוריה של רשלנות רפואית על כל המשתמע ממנה

 

מצוקה עוברית  – הסבר

מצוקת עובר מתייחסת למגוון רחב של מצבים אפשריים בהם יש בעיה באספקת הדם והחמצן לעובר בזמן ההיריון. מצוקה זאת יכולה להיגרם כתוצאה של אי ספיקה בשיליה, קשרים או לחצים בחבל הטבור וקושי באספקת דם לרחם.

יש לציין כי מצוקת עובר הוא מונח כללי שאינו בהכרח מחייב התערבות. ישנן מגוון בדיקות באמצעותן ניתן לאבחן את הבעיה ולטפל בה. אם המצוקה לא מתגלה בבדיקות יתכן כי מדובר ברשלנות רפואית בהיריון. הקליקו כאן למידע נוסף בנושא.

 

תנועות העובר

בסביבות השבוע ה-20 להיריון או קצת לפני אישה הרה תתחיל לחוש את תנועות העובר. מעקב אחר התנועות מסייע לאבחון בריאותו של התינוק. עובר אמור לנוע בין 3 עד חמש פעמים בשעה. אם ישנה ירידה יתכן כי הסיבה לכך היא מצוקה עוברית.

כאשר דופק התינוק יורד מתחת ל-100 לדקה או עולה למעל ל-180 לדקה זהו גם ביטוי למצוקה כלשהי. מכה בבטן הריונית ועילפון גם מחייבים התייחסות רפואית לוודא כי לא נגרם נזק לעובר.

 

בדיקות

ישנן מגוון בדיקות כמו בדיקת מוניטור, בדיקת אולטרה סאונד, בדיקת דם, בדיקה פנימית ובדיקת שתן היכולות לסייע בזיהוי מצוקה עוברית. אם העובר סובל ממצוקה אך הבדיקות שבוצעו לא מעידות על כך עלול להיגרם נזק בלתי הפיך ואף מוות. במצב שכזה יתכן כי חוסר היכולת לאתר את הבעיה נבע מרשלנות רפואית של הצוותים הרפואיים.

 

כיצד מונעים מצוקת עובר

רופאים ממליצים לנשים הרות להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת שיכולה לסייע באיזון הסוכרים בדם ומניעת לחץ על חבל הטבור. כמו כן, נשים הרות המקפידות על פעילות גופנית לאורך כל תקופת ההיריון מפחיתות את הסיכוי להיווצרות מצוקה.

 

מעקב רפואי

סגנון חיים בריא יכול לסייע לנשים הרות להפחית את הסיכוי להיווצרות מצוקת עובר אך ישנם מצבים בהם גם הקפדה יתרה וזהירות לא ימנעו היווצרות מצוקה עוברית. לכן חשוב כי כל אישה הרה תקפיד לבצע את כל הבדיקות הנדרשות, כדי לוודא שהתינוק אינו במצוקה כלשהי.

מעקב רפואי אמור לאתר בעיות ומצוקות של העובר ולמנוע הדרדרות רפואית. כשל כלשהו במעקב הרפואי עלול להוביל לנזקים לעובר ו/או לאם ההרה. במצב שכזה עולה השאלה אם התרחשה רשלנות רפואית במהלך ההיריון. מצב שכזה אפשרי אם ניתן להוכיח קשר בין ההתנהגות הרשלנית לנזק שנגרם.

 

מצוקה עוברית בעת היריון

מצוקה עוברית יכולה להתרחש גם במהלך ההיריון עצמו. במצב שכזה ניתן לנקוט במגוון פעולות כמו שינוי תנוחת היולדת כדי לאפשר אספקת חמצן. אם המצוקה אינה עוברת, הצוות המיילד ישקול לבצע לידות ואקום, ניתוח קיסרי או לידת מלקחיים כדי להציל את התינוק.

מצוקה עוברית

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »