חיפוש

איך מנהלים הליך גירושין וממזערים פגיעה בילדים

הילדים עלולים להיפגע כתוצאה תהליך הגירושין של הוריהם – עולמם משתנה ברגע, דימוי המשפחה שלהם נפגע ולעיתים הם סופגים ריקושטים מהוריהם המתנגחים זה בזה. הילדים הם אמנם צד שלישי אך הם גרים עם ההורים ולכן שומעים, רואים ומרגישים הכל. במאמר הבא נסביר איך לסיים את הנישואים עם פגיעה מצומצמת בילדיכם.

 

גישור

תהליך הגישור נעשה רק לאחר הסכמת שני הצדדים בזוגיות, מול גורם מוסמך. תפקיד המגשר הוא לעזור לפתור מחלוקות בין בני הזוג ללא שיפוט. הליך הגישור הוא אישי, יעיל ולא יקר ולכן הוא מומלץ לכל בני זוג לפני גירושין, על מנת שיגיעו לבית המשפט מוכנים ומתואמים במקום הליך מסובך, ארוך ומייאש.

 

הסכם גירושין

במהלך גירושין ישנן מחלוקות בנוגע לעתיד הילדים ולעתיד הרכוש והממון המשותף. כל צד יבקש לרוב חלוקה שאינה שווה אך ברוב המקרים שופט ייקבע חלוקה באופן מאוזן.

קיימים נושאים רבים לפתור בנושא הגירושין כמו דמי המזונות, סידורי משמורת, רכוש ועוד… מומלץ לחתום לפני על הסכם גירושין עם עו״ד הלנה שמחי ולא להגיע למשפט ולקבל הכרעה מחמירה או לא תואמת לציפיות. כאשר חותמים על הסכם גירושין, התהליך המשפטי קל וקצר ונחסך כאב ראש רב.

 

משא ומתן

בסיום מערכת היחסים והתחלת תהליך הגירושין מתקיים משא ומתן. כאשר המשא ומתן מונע מכעס ונקמה בצד השני, המשא ומתן יהיה ארוך וקשה. לעיתים רבות הליך הגירושין הוא לא נעים ומוציא מבני הזוג כעס ותסכול בעקבות פירוק היחסים.

כאשר אתם מנהלים את הסכם הגירושים מומלץ לבוא לקראת הצד השני עד כמה שניתן, לנהוג בכבוד ולא לשכוח שכאשר ישנם ילדים בתמונה אתם משפחה ועליכם לשמור עליה.

 

כבוד הדדיֿ

כבוד הדדי הוא ערך חשוב מאוד ובמיוחד בתהליך הגירושין. כזוג ששנים רבות היה ביחד, הקים משפחה גרעינית, רכשו בית והאמינו בזוגיות שלהם, בעבר היו כבוד ואהבה וחשוב לשמור עליהם גם בתהליך הסיום על מנת שתסגרו מעגל באופן בריא ותפתחו בהתחלה חדשה ונקיה. ברגע שתנהגו בכבוד בצד השני גם תהליך הגירושין יסתיים באופן חיובי יותר.

 

השאירו את הילדים מחוץ לתמונהֿ!

הורים רבים נוטים במהלך הגירושין לשתף את ילדיהם בתהליך הגירושין כמו: מריבות, וויכוחים, סיבות לפרידה, בקשות מהצד השני ועוד. כל אלו משאירים נזק עמוק אצל הילדים שלעיתים לא נרפא לעולם. לעיתים רבות עירוב הילדים לא קורה בכוונה אך חשוב שתשימו על כך דגש לפני תחילת התהליך ותשמרו עליו. מצב זה יהפוך את התהליך עבור הילדים לקל יותר לעיכול ועיבוד.

הליך הגירושין מורכב, יקר ועלול לפגוע בכם ובילדכם. אם קיימת האופציה לשמור על הכללים שהצגנו במאמר זה, מומלץ להקפיד עליהם ולסיים את הגירושין באופן בריא ולפתוח דף חדש בלב נקי. כל הצדדים ייצאו מורווחים מכך, ובעיקר ילדיכם שחוו משבר ונאלצים להתרגל לחיים שונים ממה שהכירו עד כה.

הליך גירושין פגיעה בילדים

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »