חיפוש

רשלנות רפואית כתוצאה מעקירה בצבא

כשאנחנו שומעים על רשלנות רפואית בצבא, אנו נוטים לחשוב על זירות קרב, על פעילויות מבצעיות או אימונים של לוחמים, בהם התרחשו פציעות מצערות שטופלו בצורה לא טובה. למען האמת, רשלנות רפואית בצבא יכולה להיגרם כמעט לכל חייל בשירות חובה או קבע, בין אם הוא לוחם או לא. גם אצל רופא השיניים הצבאי עלולה להתרחש רשלנות רפואית, כתוצאה מביצוע עקירה למשל.

 

המערכת הרפואית של הצבא

בין אם אתם חיילים בשירות חובה או בשירות קבע, ובין אם אתם הורים מודאגים לחיילים כאלו, כולם יודעים שלצבא יש מערכת רפואית משל עצמו. מי שלא מרגיש טוב בצבא לא הולך אל אחת מקופות החולים השונות. חייל עם בעיה רפואית כלשהי יכול לפנות אל סניפי ביקור רופא, אל המרפאה בבסיס ובמקרים חמורים אל מיון בבית החולים, בעלות כספית גבוהה מאוד.

בכל אופן, לאחר הפנייה הראשונית אל הגורם הרפואי, החייל ינהל את ההליך הרפואי שלו ביחידה ותחת הצבא. מכיוון שהמערכת הצבאית היא לא המערכת המאורגנת ביותר בעולם, שמורכבת מאנשים צעירים לרוב וחסרי ניסיון, גם הרפואה הצבאית עשויה להכיל בעיות שונות. מקרים מסוימים נגמרים לצערנו ברשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בצבא

נתחיל מהסוף – מי שבוצעה כלפיו רשלנות רפואית במהלך שירותו הצבאי, זכאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. רשלנות רפואית מוגדרת ככל טעות שבוצעה מצד הגורם המטפל והסבה נזק משמעותי למטופל, מבלי שהגורם המטפל נקט בכלל אמצעי הבטיחות השונים שעומדים לרשותו, ובכך לא מנע את אותו נזק מיותר.

גם בצבא, כמו בכל מקום בו יש מטפל ומטופל, עשויה להתרחש רשלנות רפואית. למעשה, הצבא הוא מקום בו רשלנות רפואית יכולה להתרחש בסבירות גבוהה יותר. חיילים בצבא נמצאים במצב גופני ירוד באופן יחסי, עקב שעות שינה קצרות ועומסים, כשמן הצד השני הרופאים נתונים תחת עבודה מתמדת, צריכים לראות חיילים רבים ולפעמים חסר להם ניסיון פרקטי.

 

רשלנות כתוצאה מעקירה

"עקירה" היא מונח המתייחס לעקירת שן, עקב צרכים רפואיים. עקירת השן המוכרת ביותר ואחת מהנפוצות ביותר שיש היא עקירת שן בינה, אך לפעמים יש צורך בעקירות שיניים במקרים של זיהום למשל.

ישנם כמה מצבים שונים בהם עקירה של שן יכולה להפוך למקרה רשלנות רפואית. למשל, אם רופא עקר שן בריאה או שן שלא היה צורך מהותי בעקירה שלה, הדבר עשוי להיחשב לרשלנות רפואית. אם רופא עקר שן מבלי שהמטופל הסכים, הדבר ייחשב לרשלנות רפואית. גם מקרים בהם המטופל יוצא עם נזק בעקבות העקירה עקב חוסר זהירות של הרופא הם מקרים של רשלנות רפואית כתוצאה מעקירה.

 

מה אפשר לעשות?

במקרה ויש חשש לרשלנות רפואית כתוצאה מן עקירה בצבא, ניתן כאמור להגיש תביעת פיצויים אל האגף הרלוונטי במשרד הביטחון. מומלץ להתייעץ ואף להגיש את התביעה עם איש מקצוע, כמו עורך דין צבאי, שיוכל לסייע לכם בהליך המשפטי.

צבא רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »