חיפוש

סוגים נפוצים של טעויות רפואיות והשלכותיהן המשפטיות

רופאים, מקצועיים ובעלי ניסון ככל שיהיו, עדיין אינם חפים מביצוע טעויות רפואיות. טעויות רפואיות גרמו בעבר למקרים של נכות, צלקות נפשיות, יצירה של בעיות רפואיות חדשות, ובמקרי קיצון אף מוות. מעבר להשלכות הענפות על בריאות הציבור ועל הכלכלה, יש לטעויות אלו גם השלכות משפטיות. כאן תוכלו לקרוא על ההשלכות המשפטיות של חלק מהן.

 

סיווג הטעות הרפואית

אם אתם חוששים שנפגעתם מרשלנות רפואית ואתם תוהים אם יש לכם עילה לתביעה, דעו שיש שלושה סוגים של טעויות רפואיות. הסוג הראשון הוא טעויות אבחון – אלו הן דיאגנוזה לא נכונה של מחלה או הערכת חסר או יתר של מינון תרופתי. הסף בין טעות אבחון לרשלנות הוא דק משהו, וטעות אבחון תיחשב לרשלנות רפואית אם חלה הרעה במצבו של החולה.

טעויות רפואיות שנגרמות בעקבות תקלות טכניות יכולות גם הן להיות קטלניות, כמו במקרים של כשל בהרדמה, וגם כאן האחריות היא על בית החולים והחולה יכול לטעון שהייתה רשלנות. רשלנות רפואית שהיא פועל יוצא של חוסר אחריות של הרופא היא רשלנות פר אקסלנס.

 

משפט ורשלנות רפואית

חובת ההוכחה היא תמיד על החולה – זהו עיקרון המפתח לפני כל מקרה של רשלנות רפואית. אנשים רבים אשר נפגעו מטעויות רפואיות חוששים מלפנות לייעוץ משפטי מפני שחוששים מחובת ההוכחה.

אחרים אולי לא רוצים לעבור את התהליך המייגע של ההתמודדות עם מערכת המשפט. מגמה זאת מתקיימת על אף קיומם של שפע משרדי עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית שאפשר לפנות אליהם לקבלת מידע וייעוץ משפטי, כמו עורך דין ישר יעקובי.

אנשים רבים גם לא מודעים בכלל לזכויותיהם המשפטיות בעקבות טעות רפואית, או שמתכחשים לכך שהם נפלו קורבן לרשלנות. חשוב להזכיר שכמו בכל תביעה, חלה על רשלנות הרפואית התיישנות, כלומר, אחרי מספר שנים לא ניתן להגיש תביעה כנגד טעות רפואית, ללא קשר לנזק שגרמה.

 

השלכות משפטיות

מטופלים שחוו נזק רציני כתוצאה מטעות רפואית יכולים להגיש תביעה אזרחית כנגע ספק הבריאות או המוסד הרפואי באמצעות עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית. לתביעות האזרחיות יש השלכות כלכליות עצומות על מערכת המשפט, וכתוצאה מכך על המשק כולו.

חשוב לציין שבתביעות אלו חובת ההוכחה של הרשלנות היא תמיד על החולה – עליו להראות מעבר לכל ספק סביר שהשיקולים מאחורי הטיפול בו היו שגויים, חסרי אחריות ו/או אחראים להידרדרות של מצבו הבריאותי.

 

מה שקורה בטווח הארוך

במקרים שבהם אכן מוכח באופן בל יעורער כי אכן התרחשה רשלנות רפואית, נפתחים רישומים פליליים, כמו בעוון הריגה או סיכון חיים. כמו כן, מוסדות רפואיים שנמצאו אשמים בטעויות רפואיות עלולים להתמודד עם נזק משמעתי ממשרד הבריאות, מה שפוגע במוניטין של שירותי הבריאות וברמה של אמון הציבור בהם.

סוגים נפוצים של טעויות רפואיות והשלכותיהן המשפטיות

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »