חיפוש

מתי כדאי לפשוט רגל ואיך עושים זאת?

מדינת ישראל מעמידה לרשות החייבים מספר אפשרויות חוקיות להסדרת החובות ויציאה לדרך כלכלית חדשה, ביניהן נמצא תהליך פשיטת רגל. למרות שמדובר בתהליך נוח ונפוץ למדי, כדאי לדעת באילו מקרים יהיה כדאי להגיש בקשה לפשיטת רגל ובאילו מקרים יהיו עדיפים פתרונות אחרים

 

מהו תהליך פשיטת רגל?

בעוד שמקובל לחשוב כי מציאות של צבירת חובות היא אשמתו הבלעדית של האדם החייב ומקורה ברשלנות או בכוונת זדון, הרי שישנם מקרים רבים בהם מדובר באנשים נורמטיביים, אשר נקלעו למצב זה כתוצאה מאירועים בלתי צפויים, דוגמת עסקה כושלת, שינוי במצב בריאותי ועוד.

היות ומקורם של מקרים רבים אלו בתום לב, מדינת ישראל מאפשרת לחייבים להשתקם ולצאת לדרך כלכלית חדשה באמצעות מגוון אפשרויות ודרכים ואחת מהן היא פשיטת רגל, תהליך שמטרתו העיקרית היא שיקום כלכלי, המתפרש על פני מספר שנים והסדרת החובות עד לקבלת הפטר מלא בסופו של התהליך.

 

מתי כדאי לפשוט רגל?

כאמור, ישנן מספר אפשרויות ודרכים להגיע להסדרת חוב ושיקום כלכלי, כאשר לכל אחת מאפשרויות אלו מאפיינים ייחודיים משלה, כך שנדרש ואף מומלץ לבחון עם עו"ד מומחה בנושא הסדרות חוב – עו"ד דניאל ינובסקי, אשר יבחן כל מקרה לגופו ויעזור לכם להגיע להחלטה מושכלת ומיטבית.

יחד עם זאת, ניתן לומר באופן כללי, כי ישנם מספר מצבים בהם בהחלט יהיה כדאי לשקול להגיש בקשה לפתיחה בתהליך פשיטת רגל, דוגמת מצבים בהם אין לחייב נכסים יקרי ערך (נדל"ן או רכב לדוגמה) וכן צפי להכנסה נוספת (קופת חיסכון או ירושה לדוגמה).

 

איך מתחילים בתהליך פשיטת רגל?

בקשה לפתיחה בהליך פשיטת רגל מתאפשר רק במקרים בהם מדובר על חוב מעל סכום של 50,000 ₪ ובמידה ואתם חיים ומנהלים את עסקיכם בישראל. במידה ואתם עונים על תנאים אלו, תוכלו לשלם אגרה בסך 900 שקלים ולהגיש את הבקשה והמסמכים הנלווים בהתאם.

לאחר הגשת הבקשה ואישור השופט את התהליך, יקבל החייב "צו כינוס", שמשמעותו היא כי כל נכסי החייב עוברים לפיקוחו של כונס הנכסים הרשמי. לאחר מכן, יוכרז החייב כפושט רגל ובסופו של תהליך השיקום ומיצוי יכולת ההחזר, יקבל החייב צו הפטר מלא מהחובות.

 

חשיבות הפנייה לעו"ד מומחה לפשיטת רגל

חשוב לזכור, כי מדובר בסופו של דבר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, הכרוך בין השאר בבירוקרטיה ומילוי טפסים באופן נכון, לרבות המונחים המשפטיים הקשורים בכך, באופן היכול להשפיע מהותית על החלטת השופט לקבל או לדחות את הבקשה.

מעבר לכך, עו"ד מומחה לפשיטת רגל יעניק לכם ליווי מקצועי ומקיף לאורך כל תכנית ההבראה והשיקום הכלכלי, החל מפריסת התשלומים וההתנהלות מול הנושים ועד לקבלת צו הפטר מלא מהחובות.

 

פשיטת רגל – יציאה לדרך כלכלית חדשה

ראינו אם כן, כי פשיטת רגל היא אחת הדרכים הנפוצות להסדרת חובות וכדאית בעיקר במקרים בהם אין ברשות החייב נכסים יקרי ערך. התהליך עצמו מנוהל בבית משפט ובסופו, מקבל החייב צו הפטר מלא, כאשר מומלץ לעבור את התהליך עם עו"ד מומחה לפשיטת רגל שילווה אתכם הן בהגשת הבקשה והן בתהליך עצמו.

פשיטת רגל

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »