חיפוש

כיצד עובד מנגנון של מערכת השקייה?

כל אחד ואחד מאיתנו כבר חוו את זה: החלטנו שאנו רוצים לגדל עציצים בבית ולהוסיף לו צבע ורעננות. הלכנו למשתלה, השקענו הרבה מאוד כסף בעציצים, בצמחים, בדשן, באדמה, ובכל מה שצריך, והבטחנו לעצמנו שהפעם זה יעבוד. אבל.. אחרי שבוע או שבועיים העציצים נבלו כי שכחנו שוב להשקות אותם ולטפל בהם.

וזה עוד בסדר כאשר אנו מדברים על עציץ אחד או שניים, אבל מה עושים כאשר מדובר על גינה? אז כדאי מאוד לדעת שכיום ישנן מערכות השקיה משוכללות שנועדו לפתור בדיוק את הבעיה הזו ולדאוג להשקות את הצמחים שלנו באופן אוטומטי.

 

איפה ניתן להשיג מערכת השקיה?

מערכת השקיה היא מילה גדולה. יש כיום מגוון אדיר של מערכות השקיה שמתאימות למקומות שונים: גינה בחצר, כמה עציצים או אדניות בתוך הבית, וכל מצבי הביניים. מערכות השקיה ניתן למצוא במגוון חנויות ומשתלות. בקישור הזה תוכלו למצוא כל מה שקשור לגידול הידרופוני של צמחים, החל ממערכות השקיה ועד מכשיר אידוי.

מערכת השקיה

מה זה בכלל מערכת השקיה?

זה לא סוד כמוס שכל יצור חי, כולל צמחים, חייב לקבל מים כדי להמשיך לשרוד ולהתפתח. הבעיה היא שפעמים רבות אנו שוכחים להשקות את הצמחים וכך בעצם גורמים להם למות. מערכת השקייה היא מערכת חכמה שיודעת כמה מים כל צמח צריך לקבל, ומתי. כך היא גם דואגת להשקות את הצמחים כמו שצריך ולחסוך לנו עבודה, גם דואגת שהצמחים שלנו לא ימותו מהזנחה, וגם חוסכת במים כי היא יודעת בדיוק כמה מים הצמח צריך ולא נותנת לו יותר מדי מים, מה שגם יכול לפגוע בצמח.

 

אז איך עובד המנגנון של מערכת השקיה?

כדי להבין טוב יותר איך עובדת מערכת השקיה, ניתן לדמות אותה לגוף האדם. לנו בגוף יש לב – משאבת הדם הראשית, ועורקים שמזרימים את הדם לכל רחבי הגוף. כך גם במערכת השקייה יש ראש מערכת שמתפקד כמו הלב, הוא מזרים מים לצינורות השונים שרצים לאורך הצמחים שלנו. צינורות ההשקייה הם בעצם העורקים שמזרימים את המים מראש המערכת לכל רחבי הגינה ומשקים את הצמחים השונים.

מערכת השקיה

מהם החלקים של מערכת ההשקיה?

במערכת ההשקייה יש חלקים שונים, שלכל אחד מהם יש חשיבות משלו. השיבר הראשי הוא בעצם ברז המים הראשי של המערכת, והוא מאפשר לסגור אותה ולנטרל אותה. מחשב ההשקייה חשוב מאוד, הוא בעצם אחראי על פעולת המערכת, מתי היא תשקה את הצמחים, וכמה מים כל צמח יקבל.

ברזים חשמליים מקבלים פקודות מהמחשב ונסגרים ונפתחים בהתאם. וסתי לחץ מווסתים את זרם המים כדי למנוע נזק למערכת ההשקייה. פילטרים מסננים את המערכת ושומרים עליה מאבנים ומלכלוך, וברז הגן במערכת הוא פשוט ברז רגיל.

 

סיכום

מערכת ההשקייה היא דבר חיוני עבור כל גינה שרוצים לשמור עליה ירוקה ופורחת.

מערכת השקיה

אולי תאהבו גם את