חיפוש

היתרונות והחסרונות של בדק בית

עסקאות הנדל"ן השונות נחשבות לעסקאות יקרות במיוחד. לפיכך, כולנו עורכים את הבדיקות השונות שיעזרו לנו לבחון את כדאיות העסקה והאם אכן מדובר במחיר משתלם. אחת מהבדיקות הללו היא בדיקת בדק בית, לה קיימים מספר יתרונות וכמעט אפס חסרונות – על כך תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם

 

מה המטרה של בדיקת בדק בית?

בעת רכישת דירה, כולנו עושים את השיקולים והבדיקות השונות, במטרה לוודא כי אכן מדובר בעסקה כדאית ובמחיר ריאלי ולהימנע ככל האפשר מטעויות, העלולות להתברר בדיעבד כיקרות במיוחד. אחת מהבדיקות הללו היא בדק בית, בדיקה שנועדה לאתר תקלות וליקויים שונים מבעוד מועד ובכך, לחסוך לנו הוצאות תיקון יקרות ובלתי צפויות.

מטרה של בית

מה חשוב לבדוק בבדיקת בדק בית?

בדק בית כולל שורה ארוכה של בדיקות לגילוי ליקויי בטיחות, ליקויי בנייה, ליקויים אסתטיים ומגוון ליקויים נוספים, כאשר בין הבדיקות החשובות והמהותיות ביותר נמצאות הבדיקות ההנדסיות לגילוי יציבות וסימני שקיעה, איטום, נזילות וסדקים.

 

מהם היתרונות והחסרונות של בדק בית?

כמו בדברים רבים אחרים, גם לבדק בית קיימים יתרונות וחסרונות, שהעיקריים מביניהם הם:

 

יתרונות

חיסכון בכסף

גילוי הליקויים השונים מבעוד מועד, מאפסר לנו לחסוך כסף רב בהוצאות תיקון יקרות ובלתי צפויות ובעת רכישת דירה חדשה מקבלן, הרי שגילוי מוקדם יחייב את הקבלן בתיקון הליקויים.

 

מניעת עוגמת נפש

כניסה לדירה חדשה מלווה תמיד בהתרגשות ובציפייה להתחלות חדשות ואף אחד מאיתנו אינו מעוניין להתמודד עם תקלות וליקויים שונים בדירה חדשה.

 

ייעול תהליך המכירה

בדק בית יכול לסייע לנו גם בייעול תהליך המכירה, הן מבחינת מהירות המכירה והן מבחינת מחיר הדירה בסכום ריאלי.

 

חסרונות

החשיבות של בדק בית אינה מותירה מקום רב לחסרונות. החיסרון המהותי שניתן למנות בבדיקה זו קשור למועד ביצוע הבדיקה, אשר ככל והתבצעה לפני מסירה, עלולה שלא לכלול התייחסות למערכות מהותיות שטרם הופעלו (חשמל ומים לדוגמה).

חסרונות

מי יכול לבצע בדק בית?

כעיקרון, ניתן לבצע בדק בית גם באופן עצמאי, אך בכדי להבטיח בדיקה יסודית ומקצועית, מומלץ לבצע את הבדיקה על ידי מהנדס או הנדסאי בניין מומחים, המגיעים עם הידע המקצועי והכלים המתאימים לבדיקות מקיפות. כמו כן, ניתן להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תלווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב גילוי הליקויים ועד לתיקונם.

 

מהו דו"ח בדק בית?

את ממצאי בדק הבית יש לכלול בדו"ח בדק בית מקיף, אשר צריך להיכתב על ידי הגורם המקצועי שביצע את הבדיקה ולכלול פירוט ההתמחות והניסיון המקצועי של עורך הבדיקה. כמו כן, דו"ח בדק הבית צריך לכלול התייחסות מפורטת ותמונות של הליקויים שהתגלו, לרבות המלצות לתיקון ואומדן עלויות.

 

לסיכום

בדק בית היא אחת הבדיקות החשובות והמומלצות שיש לבצע לפני רכישת דירה יד שנייה או דירה חדשה מקבלן, כאשר לבדיקה זו קיימים בעיקר יתרונות, שהבולטים מביניהם הם – חיסכון בכסף, מניעת עוגמת נפש וייעול תהליך המכירה. כמו כן, החיסרון המהותי של בדק בית כרוך במועד הבדיקה, אשר ככל ונערכה לפני המסירה, עלולה שלא לכלול בדיקת מספר מערכות חשובות.

יתרונות וחסרונות

אולי תאהבו גם את