חיפוש

הבעל הלך לעולמו והאישה נשארה אלמנה – מה חשוב לבדוק

פטירה של אחד מבני הזוג היא אחד האירועים הטראומטיים ביותר שעלולים להתרחש. במקרה שהבעל נפטר, האישה עדיין איננה מבינה את המשמעות של הדברים ולרוב איננה קולטת את ההשפעה של המצב החדש על כל המורכבויות שלה. בימים הראשונים שלאחר לכתו של בן הזוג לעולם שכולו טוב מוקפת האישה בבני משפחה, חברים, שכנים ומכרים שונים. הנוכחות הזאת מטשטשת במידה רבה את המצב האמיתי, שבו בן הזוג לעולם לא יחזור. ואולם כשמתפזר הערפל וחוזרים למציאות, חשוב לברר ולבדוק מה המצב לאשורו וכיצד ממשיכים מכאן את החיים בלי בן הזוג. מתי צריך להתחיל לחשב מסלול מחדש, ולבדוק את המצב לאשורו? מה חשוב לבדוק על מנת להגיע למסקנות הנכונות ולמצות את כל הזכויות המגיעות לאלמנה? בשורות הבאות נביא לקורא מדריך מקוצר בנושא הזה.

 

חישוב מסלול מחדש – מתי צריך לעשות את זה

כאמור, הימים הראשונים שלאחר לכתו של בן הזוג לעולמו הם לא ברורים. עם זאת, לאחר שההלם חולף ומשתרשת ההבנה שצריך להמשיך הלאה, זה הזמן לבדוק את המצב ולחשב מסלול מחדש. אף שהתזמון משתנה מאדם אחד למשנהו, בדרך כלל מדובר על התקופה שלאחר השבעה, ולעיתים קרובות גם לאחר החודש הראשון לפטירה. בתקופה הזאת בדרך כלל תהיה האלמנה מלווה עדיין בבני משפחה וחברים, גם אם לא באותם המספרים ובאותה האינטנסיביות של תקופת השבעה.

 

מה חשוב לבדוק לאחר שהבעל הלך לעולמו

למעשה, מרבית התחומים והעניינים שבהם יש להתמקד, נוגעים בעיקר להיבט הכלכלי של המשך החיים. במצב החדש, ובעיקר במקרים שבהם האלמנה היתה תלויה כלכלית בנפטר, יש למצוא את הדרך לאפשר לה להמשיך את חייה בכבוד ובלא לתות כלכלית או מחסור. הדבר בראשון שבו יש להתמקד הוא הוצאת צו ירושה. אם הנפטר השאיר אחריו צוואה, הדבר עשוי להקל במידה רבה. בנוסף, אם לבעל היתה פוליסת ביטוח חיים ואם המוטבת היא בת הזוג, חשוב למצות במהירות את ההליכים לקבלת הפיצויים. למען הסר ספק, גם ביטוח המשכנתא הוא למעשה ביטוח חיים. אם הבעל נפטר לפני תום תקופת המשכנתא, יש לפעול לפירעון חלקו של הבעל במשכנתא. כיון שהתהליך אורך זמן מה, חשוב לדאוג גם לאפשרויות המחיה של האלמנה. הדבר הבא שבו יש להתמקד הוא חשבונות הבנק, שבמקרים רבים הם חשבונות משותפים, חשוב לפעול במטרה לאפשר פעילות בחשבון ולאפשר משיכת כספים מהפיקדונות והחסכונות. במקביל, חשוב לפעול לקבל זכויות שונות, כגון קצבת שארים מביטוח לאומי או את הקצבה הייעודית מקרן הפנסיה של הבעל. ככלל, מומלץ להסתייע בשירותיו הטובים של איש מקצוע המתמחה בתחום. זאת, במטרה לקצר את התהליכים ולמצות את מלוא הזכויות המגיעות לאלמנה, הן בהקשר של הרכוש המשותף והן בהקשר של היכולת שלה להתקיים על בסיס ההכנסה החודשית הצפויה.

אישה וקבר

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »