חיפוש

מהם השלבים לתהליך השתלת השיער?

בהסתכלות על היסטוריית השתלות השיער ברחבי העולם, ניתן לראות כי מדובר בטיפולים אשר החלו כבר בשנות החמישים של המאה הקודמת. יחד עם זאת, טיפולים אלו עברו שינויים ושיפורים עם השנים וכיום קיימות שיטות שונות בטכנולוגיות מתקדמות המייעלות ומקצרות את ההליך ובד בבד מעניקות תוצאות הנראות יותר ויותר טבעיות, הנשארות לאורך שנים. במאמר זה נסקור את השלבים הקיימים כיום לתהליך השתלת השיער.

 

מהי השתלת שיער?

השתלת שיער היא סוג של ניתוח המזיז או מעתיק שיער ממקום אחד בו יש ריכוז גבוה של שיער, למקום אחר בו השיער דק, דליל או לא צומח כלל ובכך מעניק מראה שיער מלא ושופע. ההליך מתבצע במתקנים רפואיים כגון בתי חולים או קליניקות המיועדות במיוחד לשם כך. כעת נפרט את השלבים בתהליך השתלת השיער.

 

הכנה

אם ברצונכם לעבור השתלת שיער, ראשית כדאי שתדעו כי השתלות שיער קיימות בארץ וגם בחו"ל. בטרם אתם ניגשים להליך עצמו, מומלץ לקרוא על קליניקות שונות, לבדוק מה הניסיון של כל קליניקה וכן חוות דעת של מטופלים שטופלו בה ולוודא שאתם בוחרים בקליניקה מקצועית ואמינה.

לאחר מכן תצטרכו להיפגש עם רופא מומחה אשר ייעץ לכם מהו הטיפול המומלץ ביותר עבורכם. קיימים סוגי טיפול שונים, כאשר לכל טיפול היתרונות והחסרונות שלו ולכל אחד מהם אופי החלמה שונה, המושפע, בין היתר, בנתוני המטופל עצמו.

 

ההשתלה

לאחר שהחלטתם מהי הקליניקה שתבצע לכם את ההשתלה ולאחר שהותאם לכם סוג הטיפול המתאים ביותר עבורכם, ייקבע עבורכם מועד לקיום ההשתלה. ההשתלה עצמה אורכת כ-  עד 10 שעות, תלוי בגורמים שונים כגון כמות השיער המושתל, האזור המטופל, נתוני השיער וכמובן מקצועיות הקליניקה והכלים העומדים לרשותה. השלב הראשון הוא אלחוש המקום לפני ההרדמה, שכן ההרדמה עצמה עלולה להיות לא נעימה.

לאחר מכן תבוצע הרדמה מקומית של האזורים המטופלים. ההרדמה לוקחת כ 10 דקות לכל אזור. לאחר ההרדמה מתחילה ההשתלה של זקיקי השיער, בה חלקיקי עור המכילים זקיקים של שיער מושתלים באזורים מקריחים. במהלך ההשתלה יבוצעו הפסקות שייעודן להקל על המטופל וגם על הצוות הרפואי, כך שיוכלו להמשיך בהליך בצורה יעילה וטובה לאורך כל שעותיו.

 

ההחלמה

ההחלמה הראשונית אורכת בין 8 ל- 16 שבועות, בהם יכול לנשור שיער מהאזורים המושתלים. זוהי בעצם תקופת הסתגלות של האזורים המושתלים למצב החדש. רק בין השבוע ה- 16 לשבוע ה- 30 להחלמה, תוכלו להתחיל לראות צמיחה ראשונה של שיער במקומות המושתלים.

קצב הצמיחה במהלך זמן זה ולאחר מכן הוא אינדיבידואלי ויכול לארוך עד כשנה. אין קצב הצמיחה מעיד בהכרח על טיב הטיפול, שכן הדבר תלוי בגורמים שונים, בעיקרם נתוני השיער של המטופל ונטיית צמיחתו. בכל מקרה, רק בתום זמן זה תוכלו לראות את התוצאות להן ייחלתם.

השתלת שיער

אולי תאהבו גם את