חיפוש

איך לעצב את חדר האמבטיה בצורה יעילה?

יעילות בעיצוב של חדר אמבטיה באה לידי ביטוי בכך שהיא חוסכת במקום, עולה בקנה אחד עם העדפות אישיות של בני המשפחה וגם מתאימה לטווח רחב של גילאים. במאמר הבא נציג את השיקולים המרכזיים עבור עיצוב מן הסוג הזה ונבין כיצד משיגים אותו

חדר האמבטיה הוא לדעת רבים המקום הכי חשוב בבית. למרות שאורחים בדרך כלל לא רואים את החדר הזה, בני המשפחה משתמשים בו על בסיס יום יומי והוא אמור להעניק להם תחושה נעימה של פרטיות ודיסקרטיות.

הבעיה היא שחדרי אמבטיה נוטים להיות צפופים. כמו כן, יש רהיטים שלא מתאימים לחדרים הללו בגלל הקרבה למים וללחות. אז כדי להתגבר על הקשיים הנפוצים, מציבים את העיצוב היעיל בראש סדר העדיפויות.

 

חיסכון במקום בחדר האמבטיה

התנאי החשוב ביותר כדי שהעיצוב בחדר האמבטיה יהיה פונקציונאלי הוא חיסכון במקום. אבל בשביל לחסוך במקום, לא צריך לוותר על נגישות ועל נוחות. כך למשל אפשר לעצב את חלל הפנים בצורה יעילה באמצעות ארונות אמבטיה תלויים ואף להשיג אותם בשלל דגמים וצבעים.

ארונות אמבטיה תלויים הופכים להיות פתרון אחסון שלא גוזל מקום יקר ערך מהרצפה של החדר. לאחר שתולים את הארונות, אפשר להשתמש בהם על מנת לאחסן ציוד אישי, כלי רחצה, פריטים שונים ועוד. בנוסף, הארונות מתאימים גם לחדרי אמבטיה שמעוצבים בסגנון קלאסי וגם לכאלה שמעוצבים בסגנון מודרני.

 

עיצוב בטיחותי לפי העדפות בני המשפחה

חדרי אמבטיה צריכים להתאים להעדפות האישיות של בני המשפחה. מצד שני, בכל חדר אמבטיה משתמשים בני משפחה בגילאים שונים. אז בעוד ההעדפות של ההורים נוטות להיות שונות מאלו של בני נוער, יש את השיקול הבטיחותי שמשפיע על כולם באותה מידה.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לעצב את חדר האמבטיה בצורה בטיחותית ואסתטית. יש למשל מגוון רחב של פריטי דקורציה מונעי החלקה שמתאימים עבור הרצפה של חדר הרחצה, כאלה שמיועדים עבור המקלחת עצמה וגם כאלה שאפשר לתלות על הארונות או על המקלחון. כל עוד שומרים על ראש פתוח, השמיים הם הגבול מבחינת פתרונות העיצוב האסתטיים והבטיחותיים.

 

יעילות בלי לחרוג מהתקציב

הטעות הנפוצה גורסת שצריך לחרוג מתוך מסגרת התקציב על מנת לשדרג חדרי אמבטיה קיימים. נכון שכל שינוי מן הסוג הזה כרוך בהוצאה, אבל היא משתלמת מאוד בטווח הארוך. מיד אחרי שמעצבים את חדר האמבטיה באופן יעיל ומשוכלל יותר, מעלים את ערך הנכס. חוץ מזה, העיצוב היעיל משפיע לטובה על איכות החיים ולכן הוא שווה את ההשקעה.

לסיכום, עיצוב יעיל של חדר האמבטיה מתחיל בשילוב כמה שיותר פתרונות אחסון. בהמשך, בודקים מה העדפות בני המשפחה וכיצד אפשר להפגיש אותן עם שיקולי בטיחות משמעותיים בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב.

 

מקלחת

אולי תאהבו גם את