חיפוש

תפקידו של מנהל חדשנות, מהו ומדוע הוא חשוב לארגון שלך?

ניהול ארגון הינו תפקיד לא פשוט הדורש השקעה וניסיון וכרוך בקשיים רבים. בשנים האחרונות, קיימת תופעה מעניינת אצל הארגונים שמנסים להתפתח בעזרת הגדלת הרווחים שלהם וניסיון לספק את הצרכים הנוכחיים של הלקוחות שלהם. ניתן לראות שהרבה ארגונים כאלו, בין אם מדובר בארגונים גדולים ומפוארים ובין אם מדובר בארגונים קטנים יותר, נכשלים ולא מצליחים להחזיק לאורך זמן.

אחת הסיבות המרכזיות לתופעה הזו היא העדר החדשנות בעסק שגרם לארגונים רבים להישאר מאחור ולנסות לספק צרכים ישנים ולא רלוונטיים. במאמר הבא, תוכלו לקבל מידע על תחום החדשנות, על התפקיד החשוב של מנהל החדשנות בארגון שלכם, ועל בחירה נכונה של מנהל חדשנות לארגון שלכם.

 

מהו התפקיד של מנהל חדשנות?

על מת לשרוד בעולם העסקים המודרני והמשתנה, ארגונים חייבים לפעול על מנת לבצע שינוים בחלקי הארגון השונים ולהתאים את התהליכים השונים בעסק, את סוגי העובדים, את הלך הרוח, את שיטות הניהול ואת המודל העסקי – לעולם הדינמי שלנו.

כמעט כל חברה מכל תחום ותעשייה צריכה מנהל חדשנות שיסייע לה להתקדם יחד עם הסביבה הדינמית של ימינו ולספק צרכים חדשים של הלקוחות.

מנהל החדשנות יצור סביבה יצירתית ופתוחה בעסק שמעודדת התמודדות עם קונפליקטים וניסיונות, דואגת לגיבוש צוות העובדים והעצמתו והופכת את מקום העבודה לטוב יותר מבחינה אישית ומקצועית.

 

כיצד מתבצע התפקיד של מנהל החדשנות?

ראשית, מנהל החדשנות יגיע לארגון שלכם, יבין את המצב הנוכחי של העסק וילמד את האופי הכללי שלו ויעריך כיצד הוא פועל. המנהל ייקח אחריות על כל תהליך פנים ארגוני בארגון ויטיל ספק בפעולות ובביצועים של הארגון שהוא מעוניין לשנות.

במהלך עבודתו, המנהל ייצור קשר עם העובדים במחלקות השונות של ארגון, יבצע שיפורים ושינויים של התרבות הארגונית וינסה להטמיע טרנדים חדשים ועכשוויים בארגון. למנהל החדשנות יש סמכות על שאר העובדים והוא יכול להורות על תהליכים חדשים שהעסק יבצע.

 

כיצד בוחרים מנהל חדשנות?

מנהל חדשנות צריך להיות אדם מקצועי שמבין בתחום החדשנות וכן בתחום בו החברה עוסקת. המנהל יסייע לחברה להתפתח ולעקוב אחרי השינויים השונים המתרחשים בשוק. בנוסף, חשוב לוודא שמנהל החדשנות יהיה אדם מכיל שפתוח לקבל רעיונות של אנשים אחרים ויודע להקשיב ולקבל ביקורת על הפעולות שלו.

כמו כן, חשוב לבחור במנהל חדשנות חברותי שיצליח להתחבב על צוות העובדים במהירות וכך יצליח להנחיל את הערכים החדשים בארגון ולהשפיע על צוות העובדים וצורת הניהול. העבודה של מנהל החדשנות דורשת בין השאר: התמדה, אחריות, עקשנות, יכולת מנהיגות, יצירתיות וכמובן, גמישות.

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף על תחום החדשנות ולקבל ייעוץ מקצועי שיסייע לכם להנחיל ולהטמיע תהליכי חדשנות בארגון שלכם, פנו ליועץ חדשנות מקצועי בעל ידע רב ומעמיק בנושא.

אולי תאהבו גם את

העשרת משאבי אנוש
6 תפקידים מפתיעים של HR

מחלקת משאבי אנוש (HR) נתפסת לעיתים קרובות כמחלקה אדמיניסטרטיבית, האחראית על גיוס עובדים, ניהול משכורות וטיפול בבירוקרטיה. יחד עם זאת, תפקידה של מחלקת משאבי אנוש

קראו עוד »