חיפוש

ממונה בטיחות בעבודה – איך הוא חוסך לכם

שטח בנייה יכול להפוך בשנייה לשדה קרב, כאשר הוא רווי בחלקים של בטון, כבלים חתוכים ורכבי משא כבד שמפסלים את דרכם בין הפועלים השקועים בעשייה.

אם לא שומרים על כללי הבטיחות כמו שצריך, כל המחזה הזה יכול להסתיים באסון גדול שבמרכזו מסכנים חיי אדם.

כדי שמצב שכזה לא יקרה, נוהגים למנות ממונה בטיחות בעבודה. ממונה הבטיחות אמון על בקרה שוטפת על יישום כללי הבטיחות במתחם העבודה, מוודא שאין מפגעי בטיחות באזור ושכולם פועלים על פי היתרי הבטיחות הנדרשים. מעבר לזה, ממונה בטיחות בעבודה חוסך לכם, כמנהלי אתר הבנייה, הרבה.

 

חוסך דאגות, חוסך הוצאות

ממונה בטיחות בעבודה יחסוך מכם גם דאגות רבות וגם הוצאות רבות:

  • שמירה על חיי אדם

כאמור, אתר בנייה טומן בחובו הרבה סכנות פוטנציאליות לעובדים וליתר הפועלים במקום. מספיק שיהיה כשל אחד קטן כדי שפועל אחד יתחשמל או ייפול מגובה רם. ממונה בטיחות מאפשר לכם למנוע מלכתחילה את כל הסכנות האלו, בכך שהוא מוודא שהכול עובד על פי היתרים ותקנות שמגובות בחוק.

 

  • הוצאה משתלמת לטווח הרחוק

לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות עולה לא מעט כסף, לעתים גם כמה אלפים. יחד עם זאת, ממונה הבטיחות יכול לחסוך לכם הרבה הוצאות שרירותיות שעלולות להתעורר בעתיד, במידה ואחד הפועלים שלכם ייפגע כתוצאה מכשלים בטיחותיים המצויים באתר הבנייה.

 

מהם תפקידיו של ממונה בטיחות?

תפקידיו של ממונה הבטיחות מעוגנים כאמור בחוק, אשר מחייב מינוי של ממונה בטיחות בכל אתר בנייה שהוא. מבין התפקידים הרבים של ממונה הבטיחות, הוא אמון על איתור מפגעי בטיחות ווידוא קיום התקני בטיחות, בקרה על הנהגת סדרי בטיחות במתחם הבנייה על כל רבדיו וכו'. במידה ויש במתחם תאונת עבודה, עליו לתחקר אותה ולהכין מסמך הכולל ממצאים והפקת לקחים. בסיום הוא נדרש להציג זאת בפני המנהלים והעובדים, ולשתף אותם במסקנות שלו כתוצאה מהאירוע.

מעבר לתפקידיו המעוגנים בחוק, ממונה הבטיחות צריך להיות, פשוט כמשמעו, יד ימינו של מנהל הצוות, בכל הקשור לבטיחות. הוא צריך לדחוף לקידום התודעה בכל הקשור לבטיחות, ולדעת מתי ההתנהלות לקויה ולדרוש הפסקת עבודה מידית כדי למנוע מלהמשיך לקיים אותה.

 

הכשרתו של ממונה בטיחות

ממונה בטיחות איננו אדם שרירותי שמונה לשמירה על הבטיחות, אלא בעל מקצוע שעבר הכשרות והסמכות שייעדו אותו לתפקידו. עולם הבטיחות רווי בתקנות, יש בתוכו שלל תחומים שדורשים בקרת בטיחות, ועל כן ממונה הבטיחות שאתם שוכרים צריך להיות מישהו מקצועי שבקיא בסוג מקום העבודה שלכם. הוא צריך לדעת אילו דגשי בטיחות רלוונטיים למקום העבודה שלכם, כך שאם אתם מתעסקים למשל בחומרים רגישים, יהיו דגשים קריטיים ביותר, שלא צריך לציין אותם כלל בהדרכת בטיחות בחברת הייטק.

 

בית בנוי

אולי תאהבו גם את