חיפוש

מה ההבדלים בין הטיפולים השונים לגליובלסטומה

גידולי גליובלסטומה יכולים להתפתח במיקומים שונים במוח ואופן הטיפול נקבע לפי כל מקרה באופן ספציפי. כיום קיימות מספר שיטות לטיפול בגידולים במוח ולרוב לכל חולה נקבע טיפול משולב באופן שישפר את יעילות הטיפול. במאמר זה נעסוק בטיפולים כמו, ניתוח הסרה, טיפולי קרינה, טיפולים תרופתיים ועוד ונרחיב לגבי ההבדלים בין הטיפולים השונים ומטרותיהם. נעסוק בין היתר בכימותרפיה, טיפול ביולוגי וטיפולים אימונולוגיים.

 

תרופות כימותרפיות

גליובלסטומה רב-צורנית היא סרטן המוח השכיח והאגרסיבי ביותר והוא מתאפיין בהתקדמות פולשנית ומהירה במיוחד.  התרופה הכימותרפית העיקרית בה נעשה שימוש לסרטן זה היא טמודאל. תרופה זו מיועדת לפגוע  בחומר הגנטי של התאים הסרטניים ולמנוע את המשך חלוקת התאים והתרבותם. מידע נוסף לגבי טיפול בגליובלסטומה ניתן למצוא באתר: https://optune.co.il

הכימותרפיה פוגעת ב-DNA של התאים הסרטניים  ומסייעת כך לעצור את ההתפשטות של הגידולים הממאירים. תופעות הלוואי של התרופה כוללות אובדן תיאבון וטעם, בחילות והקאות, חולשה ועייפות, כמו גם פגיעה כללית במערכת החיסון, בפוריות ובקרישת הדם.

 

טיפול ביולוגי

תרופות ביולוגיות משמשות בדרך כלל לטיפול נקודתי במנגנון של תאי הגידול הסרטני. תרופות ביולוגיות מיועדות לפגוע במנגנון ספציפי של התאים הסרטניים וכך לסייע לעצור את התפשטותם. על מנת לבצע טיפול ביולוגי יש צורך בבדיקה מולקולרית של דגימה שנלקחה מהגידול ולפי הממצאים המולקולריים, תיקבע התרופה המתאימה לטיפול.

 

אווסטין

לגידולי גליובלסטומה רב-צורנית ראשוניים שחזרו למרות ניתוח הסרה וטיפולי כימותרפיה וקרינה מוצע במקרים רבים התרופה הביולוגית אווסטין. מטרת הטיפול הביולוגי לפגוע בגדילה ובהתרבות של כלי דם חדשים העשויים להזין את הגידול וכך למנוע את המשך ההתפשטות ולהקטין את הבצקת המוחית הנלווית. תופעות הלוואי הם עייפות, עלייה בלחץ הדם ודימומים.

 

ניתוח כירורגי

ניתוח נועד להסיר ככל שניתן את התאים הסרטניים ולהפחית את הלחץ הפנימי על המוח. לא בכל מקרה ניתן לטפל ניתוחית והדבר תלוי במיקום הגידול במוח ובגודלו. גם כאשר לא ניתן להסיר את כל הגידול, הסרה חלקית יכולה לשפר את איכות החיים של המטופל ולסייע  להאריך את תוחלת החיים שלו, כמו גם לסייע בהוצאת דגימה מהגידול ולשפר את האבחון והטיפולים.

 

שיטות מתקדמות וטיפול אימונולוגי

כיום נעשה שימוש בשיטות חדישות בניתוחים, כמו דימות על קולי וצביעת רקמת הגידול בצבעים זוהרים באמצעות תרופות ייעודיות. השיטות המתקדמות הובילו לכך שתוצאות הניתוחים השתפרו בצורה דרמטית בשנים האחרונות. קיימים כיום גם טיפולים אימונולוגיים אשר פועלות על הפעלת המערכת החיסונית הטבעית של הגוף, על מנת לתקוף את תאי הגידול הסרטניים.

 

טיפול משולב בהתאמה למטופל

לסיכום הנושא, במאמר זה הצגנו בקצרה את הטיפולים השונים לגליובלסטומה לרבות הטיפול הניתוחי, האימונולוגי, הכימותרפי והביולוגי ועמדנו על ההבדלים ביניהם. גידולי מוח שלא ניתן להסירם בניתוח מטופלים לרוב באמצעות תרופות שונות, לעתים גם בשילוב קרינה או טיפול שדות חשמלי, בהתאם לסוג הגידול ומצבו של כל מטופל.

קופסת כדורים

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »