חיפוש

איך אפשר לטפל במחשבות הטורדניות?

 

מחשבות טורדניות הן מחשבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, האם סגרתי את הדלת? האם אני יפה מספיק? האם אני על האוטובוס הנכון? גם לאחר שבדקתם שוב ושוב שהדלת סגורה, שאתם נראים היום נפלא, שאתם אכן עליתם על האוטובוס הנכון, השאלה שוב ושוב חוזרת, מערערת את אמונכם בעצמכם וגורמת סבל רב. ניתן לטפל במחשבות טורדניות באמצעות טיפול רגשי שישחרר אתכם מהמטרד.

 

מחשבות טורדניות

מחשבות טורדניות הן מחשבות בלתי נשלטות, החוזרות על עצמן שוב ושוב במשך היום ובמשך הלילה ומטרידות את מנוחתו של האדם. תוכן המחשבות משתנה מאדם לאדם, ישנם הדואגים שמא חלו במחלה קשה ועכשיו משפחתם תישאר חסרת כל, ישנם הדואגים כי שכחו לכבות את הגז, החשמל, לא נעלו את הדלת וכ"ו וחוזרים שוב ושוב לבדוק שהכל סגור ונעול גם במחיר של איחור לעבודה. מטפל איכותי במחשבות טורדניות יכול לעזור לכם להבין את מקורן של המחשבות הטורדניות ולקבל כלים כיצד לסלקן אחת ולתמיד.

 

ההבדל בין מחשבות טורדניות למחשבות רגילות

לכל בני האדם עוברות מחשבות קשות מדי פעם כשאנחנו מודאגים, חרדים, או לא מצליחים להשיג בטלפון מישהו שאנחנו אוהבים. מחשבות רגעיות וחולפות אלו בדרך כלל מוצדקות, ונרגעות כאשר אנחנו מגלים שהכל כשורה, אך מחשבות טורדניות חוזרות על עצמן שוב ושוב ללא הפסקה, ללא שום שליטה שלנו בהן. הן ממלאות אותנו תחושה של חוסר אונים, שעשינו משהו רע וגורמות לנו להרגיש בושה ופחד.

 

מהיכן באות המחשבות הטורדניות?

מקורן של המחשבות הטורדניות בכאב רגשי שנחווה בשלב שבו עדיין לא היינו בוגרים מספיק כדי להבין או לעבד אותו כהלכה או שהחוויה היתה כה קשה עד שהיא עירערה את האמון שלנו בעצמנו ובעולם. הפחד, הלחץ והחרדה שחשנו באותו הרגע הצטברו ולא מצאו דרך להשתחרר, ולכן הן חוזרים ומתגלגלים כמחשבות טורדניות שלא נותנות לנו מנוחה. אך הפתרון איננו בבריחה והתחמקות מן המחשבות, אלא להיפך, לנסות ולהקשיב להן.

 

טיפול במחשבות טורדניות

יכול להיות שאיננו זוכרים כבר את האירוע שהוליד את המחשבות הטורדניות, אך אם נאזין ונקשיב למחשבות שלנו כאשר הן מופיעות, הן יכולות לתת לנו רמזים. אם ננתח אותן נראה שהן מנסות להציל אותנו ממצוקה רגשית, והשאלה הנשאלת היא, מאיזו מצוקה רגשית? אם נפסיק לברוח מן המחשבות ונקשיב להן בתשומת לב, ננסה להבין איזה מסר הן מנסות להעביר לנו, נוכל להבין סוף סוף מה באמת מתחבא מאחוריהן.

 

לסיכום

מחשבות טורדניות הן מחשבות החוזרות שוב ושוב ללא הפסק וללא יכולת שליטה בהן. הן גורמות לאדם לחוש תחושות קשות של בושה ופחד וחוסר אמון בעצמו. ניתן לטפל במחשבות טורדניות על ידי התבוננות פנימית ונסיון להאזין למסרים שהמחשבות מנסות להעביר לנו על מנת למנוע מאיתנו כאב רגשי.

דופק לב

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »