חיפוש

ימי מחלה – 4 עובדות שחשוב להכיר

כולנו מכירים במושג "ימי מחלה" שנשמע לא פעם מפיו של המעסיק, בעיקר לקראת סוף השנה. מדריך זה עולה לאתר, כדי להעלות את המודעות למושג החשוב ולהציג בפניכם את כל העובדות שצריך להכיר אודותיו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בימי המחלה שלכם מקרוב ושתנצלו אותם על הצד הטוב ביותר.

 

יש חישוב קבוע לימי מחלה

בחרנו לפתוח את המדריך בעובדה חשובה במיוחד שמעסיקה את רבים מאתנו – אופן חישוב ימי המחלה. שכן, כולנו יודעים שיש חישוב כלשהו, אך מעטים מכירים בו מקרוב. נסביר שיום המחלה הראשון שתנצלו לא ישולם כלל. תוכלו לקבל כ – 50% משווי המשכורת היומית שלכם במידה ותמשיכו לנצל את ימי המחלה לשני או שלושת הימים שיגיעו לאחר מכן.

אם רופא המשפחה ימסור לידיכם ימי מחלה שיעלו על 4 ימים, אתם תוכלו לקבל כ – 100% מהמשכורת היומית (מהיום הרביעי ואילך) וזאת בהתאם לתקרה של 90 ימי זכאות צבורים. נדגיש בהזדמנות זו שימי המחלה ישולמו אך ורק כנגד מסירת אישור מחלה רשמי שיינתן על ידי רופא מוסמך. לכן, כדאי לקבוע תור לרופא בהקדם האפשרי, כדי שתוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות לכם כחוק.

 

תכירו את המושג "פדיון ימי מחלה"

סביר להניח שאתם מכירים בהליך פדיון ימי החופשה שמאפשר לקבל תשלום על ימי חופשה שלא ניצלתם. אם כך, כדאי שתכירו במושג אחר, חשוב לא פחות שנקרא פדיון ימי מחלה. החוק קובע שבמרבית המקרים אי אפשר לבצע פדיון של ימי מחלה שלא נוצלו במהלך תקופת העבודה (זאת בהתאם לחוק דמי מחלה תשל"ו). נסביר שיש הסכמים קיבוציים וחוקים שנוגעים לזכויות בעת פרישה שמתייחסים למגזרים מסוימים. אלה עשויים להוביל לקבלת פידיון ימי המחלה בקרב העובדים.

חופשת מחלה

ניתן לנצל את ימי המחלה עבור העובד בלבד

הורים רבים תוהים לא פעם לגבי ניצול ימי המחלה שלהם, בעקבות מחלה של הילד. אם חשבתם לעשות כך, כדאי שתדעו שאין אפשרות שכזו. שכן, העובד רשאי לנצל את ימי המחלה שלו לעצמו בלבד ולא לילד או כל קרוב משפחה אחר.

 

יש מועד תשלום לדמי מחלה

שמענו לא פעם על מעסיקים שהעבירו את תשלום דמי המחלה באיחור. חשוב שתדעו שמדובר בעניין שנחשב לפי החוק להלנת שכר! שכן, המעסיק צריך לשלם את דמי המחלה יחד עם המשכורת של העובד, בתנאי שהעובד הגיש את אישור המחלה כ – 7 ימים לפחות ממועד התשלום. שימו לב, עובדים שהגישו את אישור המחלה לאחר 7 ימים, יגלו שהמעסיק שלהם יצטרך לשלם את דמי המחלה בתלוש המשכורת הבא.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את האינפורמציה העדכנית אודות ימי המחלה. בשלב זה אתם מכירים בכל הפרטים הדרושים, כך שנותר לכם רק לבדוק שהמעסיק שלכם פועל בהתאם לקבוע בחוק.

חוֹלֶה

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »