חיפוש

מה הקשר בין התפתחות הילד לבניית פאזלים

לעיתים בעת קנייה של פאזל לילד, אנחנו מוצאים את עצמנו תוהים, מהו מספר החלקים המותאם לו.

מצד אחד, רוצים להביא לו מספר רב של חלקים כדי להראות לו שאנחנו מאמינים בו ויודעים שהוא מסוגל להרכיב פאזל שכזה, ומצד שני, יש סיכוי שהדבר יכול להביא אותו לתסכול רב, מכיוון שהוא לא יצליח להרכיב את

הפאזל.

הדבר עלול להביא אותו לתחושת אכזבה עמוקה, כי הוא ירגיש שאכזב את עצמו ואם לא די בכך, גם אותנו, ההורים שתלינו בו ציפיות גבוהות.

הרכבת פאזלים לילדים היא פעולה שמשפיעה על תחומי התפתחות רבים אצל הילד. להלן כמה מהם:

 

מוטוריקה עדינה

בעת הרכבת פאזל, הילד מתרגל מיומנויות של מוטוריקה עדינה, הוא צריך לתפוס בעדינות את חלקי הפאזל.

 

פתרון בעיות

הפאזל מעודד את הילד לנסות ולפתור בעיות בדרכים שונות.

 

פיתוח החשיבה המרחבית

זהו פרט חשוב מאוד בהתפתחות הילד. בעת אמירת המושג "חשיבה מרחבית", הכוונה למצב שבו הילד יכול לחפש משהו מסוים תוך כדי שהוא רואה הרבה גירויים סביבו, והוא יכול לבחור מבין שלל הגירויים את הדבר המסוים שהוא חיפש. כדי לפתח את החשיבה הזו, צריך לתרגל אותה, ופאזלים זו דרך טובה לתרגול.

 

תיאום עין יד

בזמן שהילד מחבר בין החלקים (בין אם החיבור נכון או שגוי) הוא לומד אודות הקשר בין התפקוד של הידיים שלו לעיניים. מצד אחד העיניים שלו רואות את הפאזל והמוח חושב על האופן שבו התמונה הכוללת תיראה בסופו של דבר ומצד שני, יש את הידיים שלו שהן עובדות בשיתוף פעולה עם העיניים והמוח והן לוקחות את החלק ובודקות את החיבורים שלו כדי לבדוק אם ישנה התאמה.

לעיתים, יש הורים שרואים בחיפוש אחר פאזל עבור הילד כמטרד. הם לא בטוחים האם הפאזל מתאים או לא והם לא רוצים לגרום לילד לקושי. אם אתם מהנהנים בעת קריאת מילים אלו, דעו לכם שיש לכך פתרון.
באתר KidsBest תוכלו למצוא מאות דירוגים של מומחים והורים לכל מוצרי הילדים. האתר מאפשר לדעת איזה פאזלים (ואפילו משחקים אחרים וגם ספרים!) מתאימים לילדים לפי שכבת גיל.
ניתן לגלוש באתר ולבדוק מהו ההיצע של הפאזלים שיש בו ולבחון מהן התגובות של ההורים שרכשו אותם. כך תוכלו לבדוק מה רכשו הורים לילדים אחרים בגיל של הילד שלכם.
אם ילדכם חווה איזשהו קושי התפתחותי, סביר להניח שתוכלו לבדוק בתגובות שבאתר, איזה פאזלים נמצאו עבור הורים לילדים בעלי קושי דומה כמתאימים עבורם.

כעת, כשאתם יודעים שיש היום דרך קלה לקנות פאזלים, כל שנותר לכם הוא לגלוש לאתר ולבחור את הפאזל שלדעתכם הכי יתאים לילד.
אנחנו כאן בשביל להזכיר לכם שהפאזל חיוני להתפתחות הילד, אל תוותרו עליו והכניסו אותו לרשימת המשחקים שלכם מידי פעם, כל פעם ברמה שונה.

 

משחק חשיבה

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »