חיפוש

באיזה אביזרים משתמש קוסם במופע?

ישנם קוסמים שמשתמשים בקלפים, ישנם קוסמים שמשתמשים בתיבות הפתעה ושליפה מהמותן וישנם קוסמים שנעזרים בקהל כאביזר ראשי בהופעה. אפשר למצוא מופעי קסמים מרהיבים שמשתמשים במגוון אביזרים והפתעות שונות, אילו אביזרים נפוצים ומה תפקידו של כל אחד?

 

קלפים

אם ראיתם מופע קוסמות בוודאי ראיתם לפחות טריק אחד שמכיל בתוכו קלפים. כולנו מכירים חבילות קלפים ויודעים מה יש בהן ולכן זהו סממן טוב עבור מופע קסמים. ישנם קוסמים שמביאים איתם את חבילת הקלפים וכאלו שיבקשו להכין חבילה עבורם. אלו טריקים קצרים ומפתיעים ולכן קסמי קלפים, מגיעים לרוב בכמות של מספר טריקים ולא בקסם יחיד.

 

האביזר החשוב ביותר- הקהל

עבור קוסם ומופעי קוסמות האביזר הראשון והחשוב שאפשר להשתמש בו הוא אנחנו, הקהל. אפשר להשתמש בקהל בדרכים שונות במופע כמו להחביא מאחוריו דברים ולשלוף אותם בזמן הנכון, להרים ולשחק עם האנשים שאיתנו ובגדול- להיעזר בהם בכדי לייצר את אלמנט ההפתעה. דרך נוספת לשתף את הקהל ולהפוך אותו לאביזר מרכזי בהופעה היא בעזרת טלפתיה, כמו שעושה יאגו למשל, זו היא אמנות חושים של העברת מחשבות שמהווה טכניקה משעשעת ומהנה.

 

מטפחות

קסמים מכילים תעתועי עיניים, העין הרגילה לא קולטת את מהירותו של הקוסם המתורגל ומכאן ניתן לייצר את אלמנט ההפתעה. מטפחות הן דרך מעולה לייצר את ההפתעה, הן מתקפלות לגודל מאוד קטן ונפתחות ונפרשות לשטח גדול וניתן לחבר אותן אחת לשנייה. הן צבעוניות ונוטות למשוך את העין בהופיען וכך למעשה, אפשר להכניס אותן למקומות שונים ולשלוף בעת הצורך, ולהשתמש בהן בקסמים מגוונים.

 

חרבות וסכינים

איזה מפחיד ומרגש זה לראות אדם בולע סכין? במופעים מסוימים, הקוסמים המתורגלים יודעים להשתמש בסכינים וחרבות בצורות שונות, לא רק למטרות בליעה. זה יכול להיות זריקה למטרה, חיתוכים באוויר שמשפיעים על גורם במציאות ועוד. האפקט שמייצרת חרב או סכין חדה במופע קוסמות הוא חזק מאוד כיוון שרגש הפחד תופס מקום במופע ומייצר אפקט של התרגשות חזקה יותר.

 

חוש הומור

הפעם, לא מדובר באביזר מוחשי אלא אביזר מופשט והוא חוש ההומור של הקוסם. חוש ההומור משמש כאביזר כיוון שהוא מקרב בין הקוסם לקהל ומאפשר ליצור חיבור, מה שיגביר את ההנאה בקרב כל הצדדים המשתתפים במופע, בין אם הקהל ובין אם הקוסם. במופע שכולל בדיחות, ההפתעות הופכות למהנות יותר ומאפשרות הסחת דעת משעשעת לקהל בזמן ביצוע הקסמים. כך למעשה, חוש ההומור הוא אביזר חשוב ומרכזי שהקוסם משתמש בו.

אביזרים מסייעים להפוך את המופע למעניין יותר, הם מושכים את העין ושומרים על תשומת הלב של הקהל למשך זמן רב, דבר שנחוץ בעיקר בהופעות עבור ילדים אבל נחמד גם למבוגרים שבקהל. בסופו של דבר, אנחנו זוכרים את מה שהיה צבעוני ושימח אותנו.

קוֹסֵם

אולי תאהבו גם את

5 סוגים של זרי פרחים
5 סוגים של זרי פרחים

זר פרחים יכול להיות מחווה מרגשת ולשדרג כל אירוע, אך ישנם אירועים מיוחדים שכדאי לבחור עבורם זר מדויק שיתאים אליהם באופן מושלם. שפע הפרחים בשזירה

קראו עוד »
לצפייה במופע מנטליסט עם הרבה ניסיון
היתרונות של לימוד מנטליזם

לימודי מנטליזם אינם מיועדים רק לקוסמים או בדרנים שואפים; הוא מציע שפע של יתרונות המשתרעים מעבר לתחום הקסמים והאשליות. התרגול של המנטליזם, הכרוך בהבנה ובמניפולציה

קראו עוד »
קוֹסֵם
מה כולל מופע טלפתיה

מופעי טלפתיה הנם דבר שכיח והם מקובלים בכל העולם, גם בירת ההימורים והמופעים לאס וגאס מארחת על מיטב הבמות שלה את אמני הז'אנר כמו דיוויד

קראו עוד »