חיפוש

איך יודעים אם יש לכם נזילה בבית?

נזילה בבית היא אחת מהתופעות הנפוצות בתקלות הבית.

היא ניתנת לזיהוי על ידי תסמינים שונים בין אם אתם חשים ברטיבות משונה, ריח מוזר, כתמים על הרצפה או על הקירות או שומעים טפטוף לא מוסבר מקירות הבית.

על מנת לוודא אם אכן יש נזילה עליכם לבצע מספר פעולות.

 

מה עושים כשחושדים שקיימת נזילה?

אם הבחנתם באחד מהסימנים המפורטים כנראה שמדובר בבעיית נזילה או בעיית איטום. לפני שפונים לאחד מבעלי המקצוע המומלצים בתחום כמו איתור נזילות משה שליו מומלץ לבצע מספר בדיקות ביתיות שניתן לעשות בעצמכם על מנת לאבחן האם מדובר בנזילה או בבעיית איטום. הבדיקות שיש לבצע הן –

  • בדיקת לחץ – על מנת לוודא שמדובר בנזילה יש לסגור את כל הברזים למשך הלילה ולבדוק האם מונה המים זז, אם כן סביר להניח שמדובר בנזילה.
  • תקינות הדוד – טפטוף ורטיבות פעמים רבות נגרמים מבעיות בדוד השמש, בדקו אותו ואם הבעיה טמונה שם הזמינו איש דודים.
  • בדיקת הניאגרה – בדקו אם הנזילה היא מהניאגרה אל האסלה על ידי סגירת הניאגרה ובדיקה האם שעון המים מפסיק להסתובב.

 

איתור הנזילות

בשלב הראשון באיתור הנזילה הסמויה יש לבדוק באיזה מערכת היא טמונה מבין מערכת הביוב והדלוחין, מערכת ההסקה או מערכת אספקת המים. את מערכת הביוב יש לבדוק על ידי בדיקת הצפה – יש לסתום את פתח היציאה ולהזרים מים, אם מפלס המים בכיור ירד כנראה שמדובר בנזילה בצינור עצמו. את מערכת ההסקה ואספקת המים בודקים יחד כי הן קשורות באחת מהדרכים הבאות

 

מצלמה תרמית 

מכשיר זה פועל על ידי קרני אינפרא אדום שמסייעות בזיהוי של הטמפרטורה בצינורות שפרוסים תחת הרצפה או מבעד לקירות. על מנת שהמצלמה תוכל לאתר את האזור הפגוע בצינור יש לחמם את המים כך שהמים שיסדקו מהצינור יגרמו להפרש טמפרטורות והמצלמה תקלוט את הנקודה. המצלמה התרמית מתאימה לזיהוי נזילה לצינורות קרובים בתוך הבית ופחות בצינורות בחצרות.

 

חיישן גז 

מעולה לאיתור נזילות מחוץ לבית, בניגוד למצלמה תרמית. על מנת לאתר את הנזילה יש לרוקן את מערכת המים ולהזרים במקום מים גז חנקן שאינו מסכן. האינסטלטור יעבור עם החיישן לאורך בצנרת ובמקום בו יש סדק הגז ייפלט החוצה והחיישן יזהה הזאת. החיישן יכול להגיע עד כ 12 מטר עומק אך יקשה על זיהוי מיקום הנזילה במקום בו יש בטון מעל הצנרת.

 

מכשיר אקוסטי 

מכשיר בעל חיישנים לזיהוי גלי קול ובכך מאתרים את מקום נזילת המים, החיסרון במכשיר זה הוא הקושי באיתור המיקום כשהנזילה חלשה ושקטה.

 

לסיכום

נזילות בבית הן ללא ספר תקלה שכמעט כל אחד יצטרך להתמודד איתה לפחות פעם בחיים המזל הוא שהיום קיימים כלים ומכשירים לאיתור הנזילה בצורה יעילה במקום לפרק את כל הבלטות עד שמקור הבעיה יתגלה אלינו כמו בעבר.

איש שירות

 

אולי תאהבו גם את