חיפוש

רשלנות רפואית – מתי זה טעות אנוש ומתי זה עילה לתביעה

על מנת לתבוע רשלנות רפואית יש להוכיח שהנזק שנגרם לתובע קרה בגין הרשלנות הרפואית, זאת כדי למנוע מקרים של טעות אנוש שאינה כתוצאה מרשלנות.

המאמר יפרט מתי מדובר על טעות אנוש ומתי מדובר על רשלנות רפואית שניתן לתבוע.

 

מהו מתן טיפול ראוי?

כל אחד מאיתנו פונה לרופא על מנת שיטפל במכאובים או בפציעות שלו ומצפה שהרופא יהיה מיומן, ינהג במקצועיות, יאבחן את הבעיה ויעניק לו טיפול הולם. למרות זאת, גם הרופאים טועים לפעמים. במידה ולא ניתן לנו שירות בו הרופא מברר לעומק את הבעיה, לא שולח לבדיקות, לא מאבחן את התוצאות או מעניק טיפול תרופתי שמחמיר את המצב, מדובר ברשלנות רפואית. למשל, אדם שמובל לניתוח והצוות הרפואי לא התחשב בכך שהודיע על רגישות לחומר הרדמה. דוגמה נוספת יכולה לנבוע מבדיקות שנעשו בהיריון ולא פוענחו נכון. כלומר, חוסר אבחון, אבחון מאוחר, פענוח שגוי, טיפול לא נחוץ, חוסר יידוע המטופל וכד' יכולים לגרום להחמרה משמעותית ואף להביא למוות. מכיוון שאם הצוות הרפואי היה נוהג אחרת או לפי הפרוטוקול ייתכן והיה ניתן להציל את המטופל מפגיעה משמעותית או ממוות.

 

מה בודק בית המשפט?

כאשר פונים לעורך דין רשלנות רפואית על מנת להגיש תביעה משפטית, התובע מקבל ייעוץ האם אכן יש עילה לתביעה ומהו הפיצוי המשוער שיקבל. בשל ריבוי בתביעות רשלנות רפואית בשנים האחרונות, בית המשפט למעשה בודק האם מדובר אכן על רשלנות רפואית או על טעות אנוש. השופט בוחן את מושג "הרופא הסביר". כלומר, האם הצוות הרפואי נקט בכל מה שצריך לעשות בתוקף אחריותו על מנת שהמטופל יקבל טיפול סביר? האם הטעות הרפואית היא אכן רשלנות המצדיקה פיצויים?

 

מה ההבדל בין טעות אנוש לרשלנות רפואית?

על מנת שבית המשפט יוכל לעמוד על ההבדלים האם נעשתה רשלנות רפואית או טעות אנוש, הוא נעזר בחוות דעת של רופאים מומחים מטעמו. כלומר, הוא מפנה את התובע לרופאים הקשורים לפגיעה ושומע מה דעתם ועל סמך מה הם החליטו מה שהחליטו. חשוב לדעת שרוב הפסיקות גם אם הן טעות אנוש מסתיימות במתן פיצויים. ההבדל ביניהן הוא שברשלנות רפואית סכום הפיצוי יהיה הרבה יותר גבוה אם מוכיחים שאכן נעשתה רשלנות רפואית שגרמה לנזקים. בכל מקרה לא מדובר על פסק דין של מאסר בפועל או עבירה פלילית.

 

מה לעשות כשיש חשד לרשלנות רפואית?

על אדם שנפגע באופן בריאותי ועולה החשד שמדובר ברשלנות רפואית לקבל ייעוץ ראשוני מעורך דין רשלנות רפואית מקצועי בתחום ובעל ניסיון. לאחר עיון במסמכים הרפואיים והערכה של רופא מומחה, הוא יידע אם יש עילה לתביעת רשלנות רפואית או האם מדובר על טעות אנוש. למידע נוסף לחצו על הקישור s-klaw.co.il.

 

מאזניים

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »