חיפוש

קודן דיגיטלי לרכב – יתרונות וחסרונות

אחת ההמצאות ששינו את פני ההיסטוריה הייתה המצאת המכונית.

מאז שהמכונית נכנסה לחיי האנושות היא מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל אחד ואחד.

יחד עם זאת, המכונית עדיין נחשבת למוצר יקר מאוד לרכישה, ובהתאם לכך אנשים רבים מבצעים פעולות שונות בכדי לשמור על רכבם מפני גניבות. הדרך העיקרית היא כמובן מפתחות לרכב, כך שמי שאין בידו את המפתח המתאים, נמנעת ממנו האפשרות להיכנס לרכב, ואף להתניע אותו.

 

אמצעי זהירות נוספים

עם זאת, כדרכם של מפתחות, לעיתים אנשים מאבדים או שוכחים אותם, וכך הם עלולים ליפול לידיים עוינות, שיעשו בהם שימוש לרעה, וינסו לגנוב את הרכב. על כן, נוסף על מפתחות לרכב, חשוב שיהיו אמצעי הגנה נוספים. כיום ישנם אמצעים משוכללים להגנה מירבית, כגון אפליקציה ייעודית שמודיעה לבעלים על כל כניסה לרכב, או על מיקום הרכב בכל זמן נתון. אולם, אמצעי הגנה נפוץ ופשוט, אך גם יעיל, הוא קודן דיגיטלי לרכב.

 

קודן דיגיטלי

הקודן הדיגיטלי מורכב בדרך כלל מלחצנים עליהם מופיעות ספרות או סימנים שונים, ומחובר למערכת הרכב כך שבשביל להתניע את אותו צריך להזין סיסמה שנקבעה מראש. לקודן הדיגיטלי ישנם יתרונות וחסרונות, שונים.

 

יתרונותיו של הקודן הדיגיטלי

היתרון הברור ביותר של הקודן הוא שבשביל להתניע את הרכב צריך קוד שרק הבעלים של הרכב יודע, ולכן אין אפשרות לשום אדם מלבד הבעלים להתניע את הרכב. מהבחינה הזאת הקודן מהווה הגנה טובה על הרכב כאשר המפתחות נופלים לידיים לא רצויות. ובנוסף, הוא מהווה הגנה מפני ילדים, אשר בטעות יכולים לסובב את המפתח, וכאשר יש קודן, הרכב לא יותנע, ובכך הקודן מהווה הגנה כפולה.

מעבר לרמת הגנה גבוהה, הקודן זול משמעותית מכל הפתרונות האלטרנטיביים, ואף לא מצריך השקעה של התקנת מערכת מורכבת למכונית, אלא התקנה פשוטה וזולה ביחס לשאר האפשרויות.

 

חסרונותיו של הקודן הדיגיטלי

עם זאת, לקודן ישנם חסרונות לא מעטים. ראשית, לעיתים אנשים שוכחים את הקוד, ומגלים זאת רק בזמן אמת, כאשר הם כבר רוצים לצאת לדרך. במצב כזה יש צורך ליצור קשר עם החברה שהתקינה את הקודן, על מנת שימסרו את הסיסמה מחדש, דבר שעלול לקחת זמן וכסף רב. בנוסף, הקודן, כמו כל מכשיר דיגיטלי, עלול לעיתים להתקלקל. במקרה כזה בעל הרכב נאלץ להזמין טכנאי שיבצע ניתוק קודן לרכב ממערכת הרכב, ובמידת הצורך יחליף לקודן חדש.

חסרון נוסף לקודן הדיגיטלי הוא שישנם אנשים שיודעים כיצד לנתק את הקודן באופן עצמאי, ובעקבות זאת, רמת ההגנה של הקודן פחותה לעומת הפתרונות האחרים, אשר כמעט ואינם ניתנים לעקיפה.

 

סיכום

לסיכום, יתרונותיו של הקודן הם המחיר הזול ביחס לרמת ההגנה הגבוהה, ובטיחות נוספת מפני שימוש מסכן חיים של ילדים. חסרונותיו הם יכולת העקיפה של המערכת, והחשש שמא תישכח הסיסמה.

 

נהג

אולי תאהבו גם את