חיפוש

פינוי בינוי בירושלים

 

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בעיר ירושלים – עשרות פרויקטים של פינוי בינוי אשר מטרתם היא להגדיל את מספר הדירות בעיר הבירה של ישראל ולשפר את איכות חייהם של התושבים

 

יש פתרון למשבר הדיור במדינת ישראל

משבר הדיור במדינת ישראל הוביל לכך שכיום ישנן עליות של עשרות אחוזים במחירי הדירות. חלק מהסיבה לעליות הללו נובע בין השאר מתוך העובדה כי קיימות עתודות בנייה מצומצמות ביותר לעתודות בנייה, וכן מהיצע דל ביחס לביקושם למגורים. בעיר ירושלים הנושא חמור עוד יותר, מאחר ומדובר באחת הערים הצפופות ביותר בישראל. על כן, בעשור האחרון החלה מדינת ישראל לקדם באופן יזום מיזמי התחדשות עירונית אשר כוללים בין היתר פינוי בינוי, זאת בכדי לשקם בתי מגורים ומתחמים ישנים וכן להגדיל את היצע הדיור על בסיס הבינוי הקיים.

פינוי בינוי – מה הוא?

החלטת הממשלה הראשונה על תכנית "פינוי ובינוי"  התקבלה בשנת 1998, כאשר במרכז ההחלטה – הריסת מבני מגורים קיימים בידי יזמים המתחייבים לתת לדיירי המקום דירה חדשה בבניינים החדשים שיקימו על הקרקע המוכרזת.  בשנת 2002 נוסף סעיף 33א לחוק התכנון והבניה, ולפיו, בסמכותה של ממשלת ישראל להכריז על אזור עירוני מסוים כעל מתחם פינוי לשם בינוי.  כלומר, הריסת כל המבנים הקיימים בו לטובת בינוי חדש של המתחם עם זכויות בנייה משופרות (עד מאות אחוזים לעומת הקיים) בבנייה לגובה, מה שמותיר יותר מקום לשטחים ירוקים. בשונה מתמ"א 38 לא מדובר על בניין משותף בודד, אלא על שכונה, רחוב ועוד. מטרת התוכנית של פינוי בינוי היא לגרום לשיפור פני העיר ותדמיתה, זאת באמצעות שימוש מושכל יותר בקרקעות עירוניות ובכך מרוויחה הרשות העירונית ותושביה מרחבים ציבוריים חדשים כמו בנייני ציבור, גינות, חניה וכו'.

פינוי בינוי ירושלים

העיר ירושלים – תנופה מדהימה של פינוי בינוי


בשנים האחרונות החלה עירית ירושלים לקדם פרויקטים רבים של פינוי בינוי, זאת מתוך הבנה כאמור לכך שבעיר לא קיימות עתודות בנייה ולכן אין מנוס אלא מלבצע את הפרויקט הזה. פינוי בינוי הוא פרויקט מורכב ביותר, אשר דורש טיפול של חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום ויודעת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. חברה כזאת היא חברת ארץ עיר, המתמחה בייזום, ניהול ושיווק מיזמי נדל"ן בישראל ובירושלים בפרט, ואשר מציעה ללקוחותיה שירותי ייעוץ, ליווי וניהול מלא של פרויקטים בתחום פינוי בינוי בעיר. החברה נחשבת לאחת המובילות בארץ בנושא וכיום מטפלת בעשרות פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים, זאת לאור ההצלחה המסחררת של החברה בפרויקטים קודמים – זאת בזכות סטנדרט בנייה מהטובים ביותר אשר קיימים כיום בתחום כמו גם ניהול הפרויקט מא' ועד ת' באמצעות אינספור גורמים כמו מהנדסים, פקחים, יצרנים ואדריכלים מהשורה הראשונה בתחום הפינוי ובינוי בישראל ובירושלים בפרט.

 

אולי תאהבו גם את

הכל על מכירת דירה בהרצליה
הכל על מכירת דירה בהרצליה

כשחושבים על נדל"ן בהרצליה, אוטומטית קופצות לראש תמונות של הווילות המפוארות בהרצליה פיתוח. אבל בהרצליה יש שוק נדל"ן הרבה יותר גדול מאשר רק שכונה עשירה

קראו עוד »