חיפוש

יש מתקפת תיקנים בבית? הנה מה שאתם צריכים לעשות

התנאים האידיאליים לרבייה עבור תיקנים הם חום ולחות.

מכורח התנאים האלו, בעונת הקיץ הם יוצאים למתקפה ונוהרים בהמוניהם לתוך הבתים שלנו.

התדירות של הגיחות שלהם עולה משמעותית והם נצפים בעיקר בתוך בתים, גינות, רחובות וחצרות.

מעבר לעובדה שהם מעוררים סלידה ובעתה של ממש בקרב אנשים, הם גם מעידים על חוסר היגיינה ומהווים פגיעה תברואתית אנושה, משום שהם נמשכים למקורות מים זורמים ושוכנים באותם הרהיטים שנמצאים בבית שלנו. המתקפה הזו נשמעת לכם מוכרת? הנה מה שאתם צריכים לעשות בפעם הבאה שתראו תיקן.

 

אבחנה בין תיקן אמריקאי לתיקן גרמני

ישנם שני סוגי תיקנים שנפוצים במיוחד בארץ: תיקן אמריקאי ותיקן גרמני. מלאכת הזיהוי נשמעת בלתי אפשרית עבור מי שסולד מתיקנים, משום שזה מצריך ממנו לעמוד בסמוך ולזהות. ההמלצה היא לגבור על הסלידה ולנסות לזהות את סוג התיקן, משום שזה יכול לבשר לכם על מקור הגעתו וכך תוכלו לקטול אותו מהשורש.

תיקן אמריקאי מגיע לרוב מתוך מערכות ביוב, ואילו תיקן גרמני שוהה בתוך ארונות ומגירות בבית.

 

קריאה למדביר – השירות הכי מהיר ויעיל

כאשר שהות התיקנים מרגישה לכם כמתקפה של ממש, ייתכן ותתקשו לגבור על זה לבד ולא תוכלו להסתפק בk300. במקרה שכזה עדיף לקרוא למדביר תיקנים מקצועי, כזה שהוסמך והוכשר לבצע הדברת מזיקים ויידע כיצד לגבור על נחיל של תיקנים. המדביר מאתר תחילה את מקורות הדגירה, שם הוא מפזר חומרי הדברה ואז ממשיך לעבר הקירות ומקומות השהייה שלהם במהלך היום.

התיקנים מוצאים את מותם תוך כמה ימים, ואתם חוזרים לחיות חיים שלווים ונינוחים.

 

כיצד להתמודד עם תיקנים בבית פרטי?

אם אתם גרים בבית פרטי או קרקע, ומרבית התיקנים ששוהים בשטח שלכם הם תיקנים אמריקאיים, צריך לבצע הדברה הן חיצונית והן פנימית. תחילה יש לבצע ריסוס בתוך בורות הביוב, ורק לאחר מכן לרסס את חומרי ההדברה בתוך הבית.

הסיבה לכך היא שהתיקנים חודרים הביתה דרך סדקים וחלונות שיש בהם ניקוז של מים, וברגע שמדבירים את כל השטחים קוטלים אותם רוחבית.

 

תיקן גרמני – הדרך האידיאלית להשמדתו

במקרה של הימצאות תיקן גרמני בבית, מוטב להשתמש בג'ל לשם הדברתו. את הג'ל מפזרים במינונים נמוכים בארונות המטבח וביתר המקומות בהם צפיתם בו. לאחר הפיזור, התיקן מגיע לאזור ונושא איתו את כדורי הג'ל שפיזרתם, לעבר מקום בו ישנם תיקנים רבים. לאחר אכילה משותפת שלהם מהג'ל, מתבצעת הרעלה המונית שלהם וכך יש הדברה קולקטיבית שפוגעת במספר רב של תיקנים.

כדי לתחזק את היעדר התיקנים, מומלץ לבצע הדברה אחת לכמה חודשים, ולא לחכות למכת תיקנים שתזעזע אתכם. זוהי הדרך הטובה ביותר לשמור על ניקיון הבית, על ההיגיינה ועל תנאי קיום סטריליים בבית שלכם.

 

אנימציה ג'וק

אולי תאהבו גם את