חיפוש

מתי נרצה לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי לטווח הארוך?

בתי המשפט בישראל עמוסים מאוד בתיקים מכל הסוגים ובניהם תיקים פליליים מורכבים יותר ומורכבים פחות. עקב העומס הגדול שיש בבתי המשפט, ההליך המשפטי של תיקים פליליים, בעיקר המורכבים שבניהם, נמשך מספר שנים עד להכרעתם.

מצב דברים זה מאלץ את החשודים במעשים פליליים לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי לטווח ארוך. על מנת שההליך המשפטי יתנהל בצורה כזאת שתשאיר סיכוי לחשוד לזכות בחפותו, עליו למצא עורך דין פלילי מנוסה, סבלני וטקטי, שיודע שגם לזמן יש משמעות בהליכים פליליים.

 

מיהו עורך הדין הפלילי?

 

תעודת זהות

עורך דין פלילי https://www.plili.org.il נדרש לידע רחב בתחום המשפט הפלילי לרבות, היכרות מעמיקה עם חוקי העונשין של מדינת ישראל. עליו להכיר היטב את סדרי הדין של ההליך הפלילי בעיקר במקרים בהם הוא מגן על חשוד בפלילים. דבר נוסף שחשוב שיהיה לעורך הדין הפלילי הוא הכרות טובה עם גורמי האכיפה והתביעה של המשטרה, והיכרות עם דרגים בכירים בפרקליטות המדינה.

 

הגדרת התפקיד

תפקידו של עורך הדין הפלילי מתחיל כבר מרגע שהתחילה חקירת המשטרה. לעיתים קרובות חוקרי המשטרה אינם מקפידים על שמירת זכויות החשוד, ולכן נוכחותו של עורך דין פלילי חיונית מאוד. חשוד שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום צריך שעורך דינו יעשה ככל שאפשר על מנת לבטל את כתב האישום, ובמידה והדבר אינו מתאפשר, לייצג את החשוד בהליך המשפטי עד לזיכויו המיוחל.

ניתן לומר שמטרת העל של עורך הדין הפלילי הנה להביא לצמצום העונש, על פי מה שהחוק מאפשר, של החשוד. הדבר חשוב כדי שהחשוד יוכל לחזור למסלול חיים תקין בהקדם האפשרי.

 

הגדרת תיקים פליליים מורכבים

תיקים פליליים העוסקים בעבירות של רצח, עבירות סחיטה באיומים, סמים, עבירות אלימות שונות, עבירות שוחד, הלבנת הון, עבירות נשק, עבירות מין, עבירות שוד וגניבה, נחשבים לתיקים מורכבים שכפי הנראה ההליך המשפטי שלהם יימשך זמן רב בבית המשפט, הן בשל מורכבות התיק והן בשל העומס הרובץ על בתי המשפט.

 

החבר הטוב של החשוד

עורך דין פלילי בניגוד אולי לכל מקצוע אחר שקיים עלי אדמות, הופך מהר מאוד להיות החבר הקרוב ביותר שיש לחשוד. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעל החשוד לפרוס בפני עורך הדין את כל פרטי המקרה שלו לרבות, הוספת כל הפרטים הקטנים והאינטימיים של המקרה. כמו כן, על מנת שעורך הדין יוכל לייצג נאמנה את החשוד, עליו להכירו לעומק כדי שיבין מול איזה אדם הוא עומד.

לא תמיד המטרה היא זיכוי, ישנם מקרים בהם הלקוח מודה בפני עורך דינו באשמה ומבקש שייעשה כל מה שאפשר על מנת שיקבל את עונש המינימום הקבוע בחוק. הדבר רלוונטי מאוד כשמדובר באדם שמצר על המקרה ומבין שטעה. כל אלה גורמים לכך שעל החשוד ועורך דינו לייצר יחסים אישיים קרובים של יושר ואמון.

 

לסיכום

בתחום המשפט הפלילי, על פי רוב, ייווצר קשר ארוך טווח בין החשוד לבין עורך דינו וזאת בשל הזמן הממושך שלוקח לתיק פלילי להתנהל בבית המשפט. בנוסף, התחום הרגיש של המשפט הפלילי, מחייב תהליך ממושך שבו יכול עורך הדין לייצר היכרות עמוקה עם מרשו.

פְּלִילִי

 

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »