חיפוש

מי מחויב להגיש דוח מס בארה"ב (דוחות מס אמריקאים)

 מערכת המס האמריקנית נבדלת ממערכת המס בישראל. רבים מוצאים את עצמם מתקשים להבין האם הם חייבים בדיווח מיסים לרשויות המס האמריקניות, בין אם לאור העובדה שהם אזרחים אמריקניים ובין אם הם משקיעים שכספם מושקע בארה"ב. ובכן, אין תשובה אחידה וברורה שיכולה לכלול את כל האנשים ביחס לכל המצבים, אולם בפסקאות הקרובות ננסה לבחון את העקרונות הכלליים לשאלות אלה.

 

מה זה דוח מס?

דוח מס הוא דוח המפרט את סך ההכנסות של אדם. בישראל, דוח כזה צריך להיות מוגש על ידי כל עצמאי בסוף כל שנת מס. השאלה המרכזית היא מהן ההכנסות עליהן חייב האדם לדווח כאשר הוא ממלא דוח מס. שאלה זו היא שאלה אשר עשויה להוביל לכאב ראש רב עבור רבים, ואין לגביה תשובה אחידה וברורה. בכל מקרה, תשובות טובות יותר לשאלה זו תוכלו למצוא באתר של מס אמריקה.

 

השאלות המרכזיות

ישנן שלוש שאלות מרכזיות עליהן יש לענות במטרה לדעת האם אתם מחויבים בהגשת דוח מס. האחת היא סך ההכנסות מכל המקורות מכל רחבי העולם. כלומר, לא רק הכנסות שנתקבלו בארה"ב . השנייה, גיל האדם. והשלישית היא מצבו המשפחתי. לדוגמא, תיתכן שוני בתשובה האם אדם צעיר ורווק בעל הכנסות מועטות לבין אדם מבוגר ונשוי ובעל הכנסות מרובות האם הם צריכים להגיש דוח מס.

מעבר לכך, שאלה מרכזית נוספת עליה יש לענות היא האם האדם הוא שכיר או עצמאי. בעוד שכירים בישראל פטורים מחובת דיווח למס הכנסה, בארה"ב חלה עליהם חובה להגיש דוחות על הכנסותיהם.

 

הכנסה מינימלית

בכל מקרה, כמו בישראל, גם בארה"ב ישנו רף מינימלי להכנסות המחייב בתשלום מסים. לאור העובדה שמדינות, ובכלל זה ארה"ב, מכירה בכך שדרוש רף מינימלי של הכנסה על מנת לקיים חיים בכבוד, חל רף מינימלי להכנסות אשר רק מעליו יחויב האדם במס.

 

כפל מיסוי

בשל מערכת היחסים הקרובה בין ישראל וארה"ב, ישנם הסכמים בין המדינות אשר פוטרים את מי שעשויים להיות חייבים במס בישראל ובארה"ב בתשלום כפול של מסים. המשמעות היא שתשלום מס בארה"ב צריך להתבצע רק כאשר אחוז המס השולי החל בארה"ב גבוה מזה שחל בישראל.

כלומר, במידה ומס ההכנסה בישראל עומד על כ-20% לסוג מסוים של הכנסה, ועל כ-25% לסוג אחר של הכנסה בארה"ב, האדם החייב במס יהיה חייב בתשלום של ה-5% העודפים לרשויות המס בארה"ב. לסיכומו של דבר, אין תשובה ברורה ואחידה לשאלה מי חייב בהגשת דוחות מס לרשויות המס בארה"ב.

התשובה לכך סבוכה וכרוכה במענה על מספר שאלות בסיסיות – סך ההכנסות, גיל ומצב משפחתי. בכל מקרה בו ישנה סבירות כי אתם חבים בהגשת דוח זה, נכון יהיה שתפנו למומחה שיסייע ויכווין אתכם בכך.

החזרי מס בארה'ב

אולי תאהבו גם את