חיפוש

מה זה ביטוח משכנתא?

רבים המבקשים לקנות דירה וצריכים לקחת משכנתא, נתקלים בצורך לשלם עבור ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הינו הערובה לבנק כי המשכנתא שלכם תשולם במלואה במידה ויקרה לכם אירוע אשר ימנע מכם לשלם את המשכנתא במלואה. הביטוח הינו תנאי בסיסי לקבלת המשכנתא ואותו תוכלו לקבל מחברת הביטוח.

 

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הינו הערובה לבנק שלכם כי המשכנתא שלכם תשולם בצורה כזו או אחרת. ביטוח המשכנתא ידאג לכסות את המשכנתא אשר המבוטח צריך לשלם בעיקר במקרים של מוות או מחלה, אשר מונעים מהמבוטח לשלם את המשכנתא במלואה אך הבנק לא יכול לדרוש את הבית ככיסוי על המשכנתא. ביטוח משכנתא הינו חלק הכרחי בלקיחת משכנתא.

 

למה צריך ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הינו תנאי בסיסי והכרחי לקבלת המשכנתא מהבנק. ללא ביטוח משכנתא, אף בנק לא יהיה מוכן להלוות לכם את המשכנתא שאתם מבקשים. ביטוח המשכנתא נעשה על ידי חברות הביטוח ויש לבדוק אותו ולבטח את המשכנתא, בטרם תקבלו את ההלוואה. כאשר אתם לוקחים את ההלוואה, הבנק ידרוש לראות אישור תשלום לביטוח משכנתא.

 

מה התנאים לקבלת ביטוח משכנתא?

לא כל אחד יוכל לקבל ביטוח משכנתא, במיוחד לא אנשים שהם מעל לגיל הפרישה. תנאי קבלת המשכנתא יהיו קשורים בעיקר במצבם הרפואי והפיזי של לוקחי המשכנתא, ולרוב יהיה צורך בזוג על מנת לקבל את הביטוח. גם יחידים יוכלו לקבל את הביטוח, אך הדבר יהיה מעט מורכב יותר עבורכם. על מנת לקבל את הביטוח, יש להציג בפני חברת הביטוח אישורי הכנסה ויכולות החזר של המשכנתא על ידי מבקשי הביטוח.

 

מתי לא ניתן לקבל ביטוח משכנתא?

כאמור, מבקשי ביטוח מעל לגיל הפרישה יתקשו לקבל ביטוח משכנתא ואף הדבר עלול להיות בלתי אפשרי עבורם. כמו כן, אנשים אשר להם רקע רפואי מורכב כמו למשל כאשר שני בני הזוג חלו בסרטן, יתכן וחברת הביטוח לא תאפשר להם לרכוש את הביטוח. מצבים נוספים בהם לא יהיה ניתן לקבל משכנתא הינו מצב כלכלי שאינו משקף יכולת החזר של המשכנתא.

 

ממי כדאי לקחת ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא ניתן לקחת מכל חברת ביטוח אשר מבטחת משכנתאות. תוכלו לברר באמצעות סוכן הביטוח או באמצעות התייעצות עם חברות הביטוח לגבי מסלולי ביטוח המשכנתא המומלצים עבורכם. כדאי לקחת ביטוח שיטיב איתכם וישתלם לכם בעתיד, וכזה שיתאים לכם מבחינת התשלומים לביטוח. כמובן שהיכולת שלכם לנהל משא ומתן על הביטוח הינה מוגבלת, בעיקר אם אין לכם את התנאים המטיבים לביטוח.

 

לסיכום – ביטוח משכנתא, הדרך שלכם לקבל משכנתא

כאמור, ביטוח משכנתא הינו הכרחי לקבלת משכנתא והוא חלק מדרישות הבסיס של כל בנק בעת מתן ההלוואה. ביטוח המשכנתא ניתן לרוב המבקשים אך לא תמיד יינתן לכולם וכדאי למצוא ביטוח משתלם.

כתיבה על נייר

אולי תאהבו גם את