חיפוש

מה הם קידוחי כלונסאות?

קידוח כלונסאות הוא שלב ראשוני בתהליך הבנייה והוא גם חשוב מאוד. עם הסוגים השונים של הכלונסאות ושיטות הקידוח המגוונות שקיימות כיום בשוק שווה להכיר ולהיות קצת סקרנים לפני יציקת היסודות עצמם.

 

קידוח כלונסאות

הכלונסאות משמשים כבסיס לבניית יסודות מבנים עבור כל סוגי המבנים הקיימים החל מבניינים צרים וגבוהים ועד לבתים פרטיים שנבנים על קרקעות עם תנאים לא יציבים. הכלונסאות עשויים מבטון, פלדה מעורבת עם בטון או פלדה בלבד. כדי שיהיו חזקים ויציבים לתמוך במבנה ולוודא כי הוא לא יקרוס או ישקע אל תוך הקרקע שבה הוא נבנה.
סוגי כלונסאות ותהליכים של קידוחי כלונסאות נקבעים על פי התאמה של סוג הקרקע והעומס שהולך ליצור עליה המבנה. בסוף הקידוח צריך לבצע בדיקה סונית שמתבצעת על ידי מומחה לקידוחי כלונסאות.

 

קידוחי כלונסאות – קידוח בטונייט

קידוח בטונייט נקרא גם "קידוח רטוב" והוא משמש בעיקר במקרים שבהם הקרקע לא יציבה משום שהיא נמצאת בקרבת מי תהום או שהקרקע חולית ולכן בור שנחפר עלול לקרוס וליפול אל תוך עצמו. כדי למנוע מצב כזה נעשה שימוש במערכת סמיכה של בטונייט שהוא מים ומינרל שנשפך אל תוך הבור החפור. התמיסה הופכת צמיגית ויוצרת אטימות של האדמה כך שהיא אינה יכולה לפול אל תוך הבור בחזרה.
השיטה חוסכת כוח אדם, כסף וזמן ונחשבת לידידותית מאוד לסביבה.

 

קידוח כלונסאות – קידוח מיקרופייל

קידוח מיקרופייל הוא יקדוח יבש בניגוד לקידוח הבטונייט, השימוש העיקרי שלו הוא בסביבת קרקע סלעית. מאחר והסלע שבקרקע משמש כחלק מבסיס הבנייה הכלונסאות שבהם עושים שימוש לחיזוק הם קטנים יותר ודורשים עבודה אחרת של דיוק וקידוח בקטרים צרים וקטנים יותר. אין צורך בחפירות מעבר לקידוח הכלונסאות אבל כן נדרש ציוד מיוחד ומקצועי כדי לא להחליש את הסלע ולפגוע בחוזקתו ויציבותו בקרקע.

 

קידוח כלונסאות – קידוח CFA

שיטת קידוח זו מיועדת במיוחד לקרקעות לא יציבות שמצריכות קדיחה עמוקה ומורכבת של הקרקע. לאחר קידוח הבור, יוצקים לתוכו בטון ולפני שהבטון מספיק להתייבש מוכנס אליו כלוב רשת שעשוי ממתכת וסביבו מתקשה תמיסת הבטון לכדי יציקה אחת. בכך נוצרים יסודות יציבים וחזקים.
יתרונות השיטה הזו היא שניתן פתרון ראוי לצורך בקידוחים עמוקים בקרקעות שהן נחשבות ללא יציבות מבלי לייצר פגיעה במי התהום או בקרקע שבה קודחים.

 

סוגי כלונסאות

יש שני סוגים של כלונסאות שמשמשים בענף הבנייה: כלונס הקידוח וכלונס מוחדר.

כלונס מוחדר הוא עשוי מפלדה ומיוצר במפעל מיוחד. הוא מוחדר לקרקע באמצעות פטיש בזווית של 90 מעלות וצריך להיות גם חזק מספיק כדי לא להתעקם מהפטיש וגם בכדי להחזיק ולתמוך במבנה.

כלונס קידוח הוא מוחדר לקרקע בפעולה של קידוח והוא זקוק לקרקע נוספת יציקת בטון ומוטות פלדה לחיזוק.

 

לסיכום

קידוח כלונסאות הוא עולם שלם שאפשר ללמוד עליו עוד ועוד. הוא מתקשר לתחומי הבנייה ולסוגי קרקע שונים.

בהצלחה!

מכשיר קידוח

 

אולי תאהבו גם את