חיפוש

מה היא קרן השתלמות? – אודיו

כמעט בכל יום שומעים על עוד ועוד אנשים סביבנו שמצטרפים לשוק ההון. ההשקעה בשוק ההון כיום היה נפוצה ביותר, והיום כולנו מושקעים באיזשהו דרך גם בשוק ההון. הסיבה לכך היא שגם אם אנחנו לא מנהלים תיק השקעות בצורה עצמאית  – לכולנו יש קרן פנסיה. כמו כן, קיים עוד מכשיר חיסכון פיננסי שנקרא קרן השתלמות. קרן השתלמות הוא מוצר פשוט יחסית שמי שזכאי לו, זוכה להטבות מס רבות מטעם המדינה. במידה ואתם מעוניינים ללמוד על קרן השתלמות הגעתם למקום הנכון – כי על זה בדיוק נדבר בכתבה הבאה.

 

על קרן השתלמות

השאלה הראשונה שנענה עליה כעת היא מה זה קרן השתלמות. קרן השתלמות הינה למעשה מכשיר חיסכון פיננסי לטווח זמן של בינוני עד ארוך. הרעיון המקורי של קרן השתלמות הוא לממן השתלמויות מקצועיות של עובדים שכירים, אך במהרה רבים הבינו את הפונטנציאל הגדול שיש למכשיר זה להציע. המכשיר מציע לכם להפקיד לתוכו אחוז מסויים מהמשכורת שלכם למשך שש שנים ויותר ובעצם להשקיע אותו בשוק ההון. הזכאים לפתיחת קרן השתלמות הם שכירים שעונים על תנאים מסויימים ועצמאים. במהלך שש השנים הראשונות הכסף נעול ואין אפשרות להשתמש בו, אך לאחר מכן אפשר למשוך אותו לכל מטרה. יש רבים אשר מחליטים להשאיר את הכסף גם אחרי השש שנים על מנת שהכסף ימשיך לצבור ריבית, ומוציאים אותו כשיש צורך לכך. האופציה להשאיר את קרן ההשתלמות עד הפנסיה גם קיימת בקרב בעלי הקרן.

 

רמת סיכון

ניתן לחלק את סוגי קרן השתלמות לשלושה, כאשר המפתח הוא רמת הסיכון. ניתן לבחור בין רמת סיכון נמוכה, בינונית וגבוהה. לרמת הסיכון יש השפעה ישירה על התשואה הממוצעת שהקרן שלכם תשיג. עם זאת, יש לקחת בחשבון את רמת הסיכון שתהיו מוכנים להיחשף אליה, או במילים אחרות  – כמה אחוזים מהקרן שלכם תהיה השקעה במניות ומדדים.

שטרות

היתרונות בקרן השתלמות

לקרן ההשתלמות יש את היתרונות הגבוהים ביותר מבין מוצרי החיסכון השונים. המדינה החליטה, על מנת לעודד את העובדים לחסוך כסף לטובת עתידם, שיינתן פטור ממס הכנסה וממס רווחי הון בעת המשיכה, אם ההפקדות נעשות בהתאם לכללים שקבעה המדינה, לשכירים ועצמאיים בנפרד. הטבות מס אלו משמעותיות מאחר והן חוסכות לעובד כספים רבים בעת ההפקדה ובעת המשיכה.

 

הכללים להפקדה

מדינת ישראל קבעה כללים לגובה ההפקדה לקרן השתלמות על מנת לזכות בהטבות מס הנ"ל.

הכללים לעצמאיים – גובה ההפקדה הוא עד 7% מתקרת ההכנסה שעומדת על 270 אלף שקל (נכון ל-2022). החישוב מראה על תקרה של 18.96 אלף שקל, כך ש 12.15 אלף נחשבים להוצאה מוכרת והיתר לפטור מס רווחי הון.

הכללים לשכירים – אצל השכיר ,פטור ממס הוא עד תקרה של 15712 שקל (נכון ל 2022). המעסיק מפקיד בדרך כלל 7.5% מהמשכורת של העובד, ויכול להפקיד עד לתקרה של 1178 בחודש. מעבר לכך, העובד יחוייב במס שולי בעת ההפקדה ובמס רווחי הון בעת המשיכה. כמו כן, גם העובד יכול להפקיד 2.5% ממשכורתו עד תקרה של 393 בחודש.

 

באיזה בית השקעות לבחור כאשר פותחים קרן השתלמות

הבחירה בבית השקעות הינה מורכבת המצריכה חקר שוק מעמיק. על מנת לחסוך לכם את המחקר, אנו רוצים להמליץ על ילין לפידות קרן השתלמות, אשר מעבר לשירות האדיב,  גם נותנים ביצועים טובים של תשואה ממוצעת עם דמי ניהול טובים.

 

לסיכום,

כעת אתם בקיאים בנושאים הכלליים של קרן השתלמות וגם מודעים ליתרונות הרבים שיש לה אל מול המכשירים השונים. נצלו את הידע שיש לכם בתחום ההשקעות, והחליטו החלטות נבונות בהתאם לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם. בהצלחה!

אולי תאהבו גם את