חיפוש

מה ההבדל בין אייפון 13 לאייפון 14?

מי לא מכיר את האייפון? ככל הנראה זהו הטלפון החכם הפופולארי ביותר בעולם, מבית חברת אפל. חברת אפל דואגת להשיק כמעט בכל שנה דגם חדש של אייפון, שאמור להיות טוב יותר, משודרג יותר ועם חידושים נוספים לעומת הדגם הישן. השאלה שתמיד נשאלת במקרים הללו היא מה הם באמת ההבדלים בין האייפונים השונים. במאמר הבא נסקור את ההבדלים בין אייפון 13 לאייפון 14.

 

אייפון 13 ואייפון 14

למי שלא מכיר, אייפון 14 הוא דגם האייפון החדש ביותר של חברת אפל. הדגם הושק לא מזמן יחסית, בחודש ספטמבר של שנת 2022, וכעת הוא נמכר כמעט בכל רחבי העולם. שנה לפני יציאת האייפון 14 של אפל, החברה הוציאה את אייפון 13, שבזמנו היה הדגם החדש ביותר של אפל והיווה חידוש לסדרה הקודמת של אפל. בין האייפון 13 לאייפון 14 יש מספר הבדלים שונים שעשויים להיות משמעותיים עבורכם.

אייפון 13 ואייפון

מעבד חזק יותר

המעבד של אייפון 14 הוא מעבד חזק יותר באופן מובהק מהמעבד של קודמו. המעבדים של האייפונים הללו מצוידים בשבב על מבית אפל, אך כמות הליבות במעבדים של אייפון 14 היא גדולה יותר. העובדה שהמעבד של אייפון 14 חזק יותר, הופכת אותו לטלפון שיכול "להעמיס" על עצמו הרבה יותר. הוא מסוגל להריץ הרבה יותר קבצים, אפליקציות מורכבות וסרטים מאשר אייפון 13 מסוגל.

 

זיהוי תאונות

הדברים המטורפים ביותר שקורים בטלפון חכם מתרחשים באמצעות החיישנים. מדובר על רכיבים אלקטרוניים זעירים, שיודעים לפעול או להגיב לסיטואציות שונות. למשל, החיישנים של אייפון 14 יודעים לזהות תאונות דרכים. במידה ונקלעתם לתאונה כזאת, האייפון שלכם יוכל לזהות זאת באמצעות חיישנים ולהתקשר אל גורמי חילוץ.

 

תקשורת לוויינית

ואם כבר חילוצים, אי אפשר שלא לציין את פיצ'ר התקשורת הלוויינית שיש לאייפון 14. טלפונים עובדים כיום באמצעות תקשורת של אנטנות שונות. הטלפון שולח אות אל האנטנה כאשר אנחנו מחייגים, ומשם האות עובר באמצעות פריסת האנטנות אל האדם שאליו חייגנו.

חיוג באמצעות תקשורת לוויינית משתמש בעצם בלוויינים שנמצאים לחלל, מה שמאפשר להתגבר על מצבים בהם אין קליטה כביכול. אפל כרגע מאפשרת ביצוע שיחות לווייניות במצבי חירום, וכן מדובר בפיצ'ר שיכול לסייע לאנשים שתקועים במצבי חירום ללא קליטה.

 

אי דינמי

לאייפון יש סממנים בולטים קבועים לרוב. אחד הסממנים הבולטים הללו הוא המגרעת שנמצאת בחלק העליון של המסך. בדגמי אייפון 14 פרו, אפל הופכת את המגרעת הזאת לדבר יעיל שניתן להשתמש בו. בעוד שבדגמי הפרו של אייפון 13 המגרעת הזאת קיימת, אייפון 14 כולל "אי דינאמי", שהופך את המגרעת הזאת למעשה למעין מסך דיגיטלי המציג את האנימציות השונות באייפון. ניתן לקבל מידע על השירים שאנחנו שומעים דרך האי הזה או לקבל מידע על טיימר שהפעלנו ברקע.

אייפון 13 ואייפון

 

אולי תאהבו גם את