חיפוש

מהם הדברים שכל מדביר חייב לדעת

הדברה היא עסק רציני. בסופו של דבר, אנחנו מתעסקים פה בחומרים שבשימוש לא אחראי, עלולים להזיק. ומעבר לכך – אם לא נבצע עבודתנו היטב, המזיקים יחזרו, וכל העבודה הקשה שהשקענו ירדה לטמיון. כשלקוח מזמין אלי מדביר,  חשוב שהוא יבחר במדביר מקצועי, עם כל הרישיונות הנדרשים, עם ותק, וכדאי שגם כמה המלצות.
אז לפני שצוללים אל המקצוע עצמו, או שפשוט מזמינים אחד כלקוחות מן המניין, הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים ומדבירים.

 

רישיון מדביר תקין ובתוקף

כמו למציל בבריכה, או לנהג טרקטור, ובעצם רבים מהמקצועות – גם מדביר  נדרש לרישיון.
את רישיונות ההדברה מנפיק משרד הבריאות, כשלעיתים יש רישיונות ספציפיים לסוגי הדברה או מזיקים ספציפיים. כדאי לבדוק שכל האישורים הנדרשים אכן נמצאים, שהתוקף נכון – ורק אחר כך לצאת לדרך. הדברה היא הרי עסק רציני – וחשוב שנתייחס אליו ככזה ונכבד אותו.

 

בירורים והבהרות

חשוב להגיע להסכמה מלאה בין הלקוח למדביר, ולשקיפות מלאה בדבר כל הנעשה.
לדוגמא – מה הם החומרים בהם נעשה שימוש. כדאי אפילו לרשום את הכל בכתב ולתעד, על כל צרה שלא תבוא. אם יש ילדים קטנים בסביבה – חשוב להדגיש זאת. אם יש בעל חיים משפחתי, דוגמא חתול או כלב, ואפילו אוגר – גם זה מידע שכדאי להעביר הלאה. כמו כל עבודה משותפת, גם הדברה תהא מועילה יותר אם נשוחח ונבהיר דברים קודם.

 

הכנות

בהתאם לסוג ההדברה, כמובן, חשוב לטפל לפני בשטח בו נדביר. אם צריך לכסות רהיטים, לדוגמא. אם ההדברה היא באזור המטבח, לדאוג להוציא את כל הכלים והסכו"ם מן הארונות ולהעביר אותם זמנית למקום אחר עד יעבור זעם. אם יש ילדים בבית – אולי כדאי לרכז את כל הצעצועים במקום אחד ולכסות גם אותם. בדיוק כמו שהיינו מכינים את הבית לשיפוץ או לצביעה – כך גם עם הדברה, הכנה מראש רק תועיל. עוד כדאי לברר או להבהיר כמה זמן יש להימצא מחוץ לטווח ההדברה עד שניתן לחזור. עם הטכנולוגיות המתקדמות של היום, יש הדברות שדורשות רק שעה של המתנה בין הריסוס עצמו לבין החזרה לבית! מדהים.

 

סיום עבודה ושמירה על קשר

מדביר דואג לא מרסס והולך, די וביי. מדביר טוב דואג להסביר לבני הבית מה נעשה בדיוק בביתם, באילו חומרים השתמשנו, מה התוצאות הרצויות, זמנים מדויקים להמתנה, וכו'. גם "יומן התנהלות" עם הוראות פעולה לימים הבאים הוא דבר שחשוב להשאיר ללקוח. ובל נשכח את תעודת האחריות! והעיקר שכולם יהיו מרוצים.

 

לסיכום

מדביר שלוקח את עצמו ברצינות יצבור לעצמו קהל לקוחות נאמן, שבוודאי ישמח להעביר את הפרטים שלו בתוספת המלצה חמה לכל דורש. כי אין סיבה שהמזיקים יחזרו, אבל הלקוחות? בשמחה רבה.
מדביר

 

אולי תאהבו גם את