חיפוש

הילדים של 2021 – למה אחוזי הגירושים גבוהים כל כך?

 2021 הביאה עמה חיסון ותקווה, אך מנגד אחוז הגירושים גבוה מאוד בצורה משמעותית מבדרך כלל. מה קורה לזוגות בישראל בשנת 2021?

שנת 2020 תיזכר לדורות בתור שנת הקורונה אשר שינתה את פני העולם ואת אורח החיים של כולנו. לעומתה, שנת 2021, אשר הייתה אמורה לעשות את התיקון ולהביא עמה תקווה ואופטימיות, התחילה עדיין בצל הקורונה אך הביאה עמה את החיסון ואת החזרה לשגרה. נכון לכתיבת שורות אלה אמנם נראה כי הקורונה די נעלמת מהעולם, אך מה שעדיין נותן אותותיו משנת 2020 ומהקורונה, הוא אחוז הגירושים אשר מאוד גבוה נכון לימים אלו, למה זה קורה?

 

סגרים סוגרים

כנראה שאחד האחראים או האשמים הגדולים ביותר הנתון הזה הוא כמובן הסגר, או יותר נכון הסגרים אשר הוטלו על הישראלים ועל אנשים בכל העולם. התחושה של להיות סגור עם בן הזוג ופתאום להכיר צדדים שונים לגמרי בו, השפיעה על זוגות רבים אשר מצאו עצמם לא מצליחים להתמודד עם האינטנסיביות של השהייה ביחד לעומת מה שהיה לפני, שרוב היום היו בעבודה או במקום אחר שהוא לא הבית.

 

כשהכסף אוזל גם האהבה?

מאפיין נוסף על תקופת הקורונה אשר ככל הנראה השפיע גם כן על מצב הרוח של רבים וכתוצאה ישירה מכך גם על מערכות היחסים של זוגות רבים הוא הכסף, או יותר נכון היעדר הכסף. חל"תים רבים ומפוטרים הכניסו אנשים רבים למציאות שלא הכירו של הישרדות כלכלית אשר סביר להניח דיכאה אותם והכניסה אותם לדאגות ואי ודאות. כל אלו, יכולים מאוד לקרב בני זוג, אך מהצד השני של המטבע דווקא מאוד להרחיק בין בני הזוג ולהביא לבסוף – לגירושין.

 

פרופורציות ומחשבה מעמיקה

ההסתגרות בבית, התמותה הגבוהה והמצב בכלליות, אילצו רבים לבצע חישוב מסלול מחדש ולקבל מעט יותר פרופורציות על החיים ועל המצב העכשווי. כל אלו, יכולים לגרום לאנשים להבין שיש עוד הרבה דברים שלא חוו או שהיו רוצים לשנות וכמובן שמביאים אנשים, גם אם לא עשו זאת קודם, לתהות בדבר חיי הנישואין שלהם ובפרט בדבר נכונותם. כל אלו אשר הגיעו למסקנה כי אפשר גם אחרת, יכולים למצוא עצמם בהליכי גירושין, בדומה לרבים אחרים.

באם מצאתם את עצמכם חלק מהסטטיסטיקה במהלך הליך גירושין חשוב שתדעו שקודם כל אתם לא לבד, אך שבאמת אפשר גם אחרת על ידי ניסוח וחתימה על הסכם הורות משותפת אשר מפרט ומאפשר משמורת משותפת ובריאה אשר משרתת את האינטרסים של שני הצדדים וכמובן של הילדים. הקורונה והסגרים שיגעו את כולנו והוציאו הרבה מאיתנו מדעתם וכנראה שכל אלו היו יותר מדי בשביל זוגות מסוימים שמצאו עצמם "תולים את המפתחות" ונפרדים.

 

לחיצת יד

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »