חיפוש

כמה מסובך תהליך הגירושין בישראל

גירושין הם מדבר משפחתי קריטי שמלווה ברגשות חזקים ואתגרים לא פשוטים שקשורים להיבטים הרגשיים, הכלכליים והחברתיים של שני בני הזוג. יש הליכי גירושין בהסכמה שמתגבשים הרחק מדלתות בית המשפט והם ברוב המקרים נחשבים לגירושין "טובים" יחסית. בזמן שיש הליכי גירושין רגילים שמתגבשים בליווי צמוד של מערכת המשפט הישראלית. כדי לענות על השאלה: כמה תהליך של גירושין בישראל נחשב למסובך? יש להעמיק בשני ההליכים הללו. בכל אופן, אם אתם רוצים לדעת את התשובה לשאלה זו, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

 

הליך גירושין רגיל

הליך גירושין רגיל הינו הליך שבו שני הצדדים מוצאים את עצמם במאבק יום יומי על נושאים שונים שמחכים להכרעת בית המשפט שיפסוק בעד אחד מהצדדים.
בהליך זה, בני הזוג עשויים למצוא את עצמם מגיעים לאי הסכמות בכל הנוגע לתחומים שונים. להלן כמה מהתחומים הנפוצים שבהם בני זוג בדרך כלל אינם מגיעים להסכמה:

  • הסדרי משמורת וראיה
  • חלוקת רכוש
  • חינוך ותרבות ועוד

 

הליך גירושין בהסכמה

בניגוד להליך גירושין רגיל, הליך גירושין בהסכמה הוא כזה שבו בני הזוג מחליטים החלטות שונות הנוגעות להליך יחד עם עורך דין שמתמחה בתחום. בני הזוג יכולים להחליט כי הם מעוניינים להיפגש עם הלנה שמחי – עורכת דין גירושין שתסייע להם לנסח הסכם גירושין ביחד. להליך זה יש יתרונות רבים והם כוללים חיסכון בכסף ובזמן. ההליך גובה פחות לחץ מצד שני בני הזוג וכמובן גם פחות מריבות. לא כל זוג יכול להגיע לגירושין בהסכמה.

מדובר בהליך שדורש משני הצדדים את היכולות הבאות:

  1. סובלנות – שני בני הזוג צריכים שתהיה להם את היכולת לקבל דעות אחרות ולתת את הזכות לצד השני להחזיק בדעות שונות משלהם
  2. הקשבה – בני הזוג צריכים שתהיה להם את היכולת להקשיב לצד השני ולהבין מה הוא רוצה ומדוע זה חשוב לו
  3. פשרה – בני הזוג צריכים שתהיה להם את היכולת להגיע לפשרה, לוותר לעיתים כדי להגיע למצב של הסכמה הדדית

 

סוג הגירושין הנבחרים וההשפעה שלהם על הליך הגירושין בישראל

הליך הגירושין בישראל יכול להיות מסובך יותר או פחות בהתאם לסוג הגירושין שנבחר על ידי שני בני הזוג. כלומר, בני זוג שמצליחים להתגרש בהסכמה, יכולים לגרום להליך הגירושין שלהם להיות קל יחסית לעומת הליך גירושין רגיל שמתבצע ללא הסכמה. הליך גירושין רגיל שמתבצע ללא הסכמה עלול להוביל לקשיים רבים שעשויים להאריך את ההליך ולסבך אותו.

 

לסיכום

הליך הגירושין יכול להיות מסובך יותר ככל שקיימות אי הסכמות בין בני הזוג. כדי שההליך יהיה פחות מסובך, על בני הזוג להיות סובלניים, קשובים ובעלי יכולת וויתור. אין מדובר כאן בהליך פשוט, שכן כל צד צריך לעשות את הוויתורים שלו. אך התוצאה יכולה להביא בסופו של דבר להליך מסובך פחות.

תהליך גירושין

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »
איש משפט
מהם שירותי תרגום נוטריוני?

שירותי תרגום נוטריוני נדרשים, הן לצרכים עסקיים והן לצרכים פרטיים. תרגום נוטריוני אינו תרגום רגיל ועליו להיות קביל ומחייב משפטית. לשם כך עליו להיות נאמן

קראו עוד »