חיפוש

רישיון לנשק – כל מה שצריך לדעת

אם אתם מרגישים בזמן האחרון לא כל כך בטוחים, רצינו שתדעו שאתם לא לבד. בשנים האחרונות תחושת הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל בצלילה חופשית. אירועים ביטחוניים ופיגועים, מתיחויות, מהומות בערים מעורבות, פשיעה ופרוטקשן, חוסר משילות, ועוד, כל אלו גורמים לתחושה בקרב אזרחי מדינת ישראל שהם לא יכולים לסמוך על הרשויות.

התוצאה הטבעית של התחושות האלה היא עלייה משמעותית בכמות הפניות למשרד לביטחון לאומי בבקשה להוציא רישיון לנשיאת נשק. אם בזמן האחרון אתם חושבים על הנושא הזה קצת יותר ברצינות, אז הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו לכם כאן מדריך קצר וברור הסוקר את התהליך. אחרי שתקראו את המדריך הכל יהיה ברור ותוכלו לגשת ולהתחיל את התהליך.

 

אז מה צריך לעשות בשביל להוציא רישיון לנשק?

קודם כל רק כדי שתדעו, הגוף הממשלתי שאחראי על הנפקת רישיון לנשיאת נשק לאזרחים הוא האגף לרישוי כלי ירייה שיושב במשרד לביטחון לאומי. מכיוון שהמדינה באופן טבעי לא מוכנה לחלק רישיון לנשיאת נשק לכל אחד שרק רוצה, ישנן כמה דרישות סף שצריך לעמוד בהן. בשלב הראשון תצטרכו לעמוד בתבחינים טכניים.

הדרישות של האגף לרישוי כלי ירייה הן: אזרח ישראלי אחרי שירות צבאי או לאומי מעל גיל 21, או אזרח ישראלי שלא שירת מעל גיל 27. גם תושבי קבע יכולים להגיש בקשה בתנאים מסוימים. דרישות נוספות הן ידיעת עברית ברמה בסיסית המאפשרת תקשורת, ואישור בריאותי חתום על ידי הרופא שלכם.

רישיון אקדח

עילה להוצאת רישיון נשק

כמו שהסבירו לנו החברים שלנו מחברת איזי לייסנס, הדרישות שהצגנו כאן הן רק השלב הראשון. בשלב השני תצטרכו להוכיח שיש לכם סיבה טובה להסתובב עם נשק ברחוב. לא מדובר כאן על סיבה שאתם צריכים לחשוב עליה לבד. יש רשימה מוגדרת מאוד של תבחינים שרק מי שעומד בהם זכאי להגיש את הבקשה.

התבחינים העיקריים הם: מגורים או תעסוקה ביישוב זכאי (יישובי יהודה ושומרון בעיקר), שירות או התנדבות באחד מכוחות הביטחון או החירום, או עבודה שבה צריך לשאת נשק כמו אדם בעל רישיון להובלת חומרי נפץ או מורה דרך. לאחר שתוכיחו את התבחין שלכם תזומנו לריאיון אישי. במידה ותעברו את כל התהליך בצורה חלקה ישלחו לכם טופס שאיתו תצטרכו לגשת למטווח שבו ניתן גם לרכוש אקדח.

אחרי שתבצעו הכשרה בסיסית על האקדח הכוללת לימוד תיאורטי והתנסות בירי במטווח, תרכשו לעצמכם כלי נשק שישמר בשלב הזה בחנות. את האישור על ההכשרה שלכם ופרטי הנשק המטווח יעביר למשרד לביטחון לאומי, והם ידאגו להנפיק לכם אישור זמני לנשיאת נשק עם הפרטים שלכם ושל כלי הנשק. עכשיו תוכלו לאסוף את האקדח מהמטווח, ותוך זמן קצר תקבלו את הרישיון הקבוע.

 

סיכום

שמרו על ערנות ודריכות, להיות אזרח חמוש זו זכות שהיא גם אחריות.

רישיון אקדח

אולי תאהבו גם את