חיפוש

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לקבל פיצויים מכל המקורות האפשריים?

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אדם, לא משנה מה רמת הזהירות או המקצועיות שלו.

עם זאת, לא כולם יודעים איך לקבל את הפיצויים שמגיעים להם במקרה של פגיעה או פציעה עקב תאונת עבודה.

כאן נכנס לתמונה עורך דין תאונות עבודה מקצועי, שתפקידו לסייע לנפגעים לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים להם.

איך עושים זאת? התשובות בכתבה הבאה

תאונות עבודה הן עניין נפוץ יותר ממה שאנחנו נוטים לחשוב: בישראל מוגשות בכל שנה עשרות אלפי תביעות בנושא תאונות עבודה, כך לפי הנתונים של ביטוח לאומי. במידה ונפגעתם במקום העבודה, וכעת ברצונכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה מקצועי, שיוכל לסייע לכם להתנהל מול כל הגורמים המעורבים ולקבל את מלוא הפיצויים.

 

מהי תאונת עבודה?

לפי הגדרת הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן עבודתו של אדם, בדרכו לעבודה או בדרך חזרה ממנה. לרוב, כשאנחנו חושבים על תאונת עבודה, האסוציאציה היא של נזק פיזי – אך עם זאת, גם נזק נפשי שנגרם בעבודה יכול להיחשב כתאונת עבודה ולזכות את הנפגע בפיצויים. במקרה של נזק נפשי, על הנפגע להוכיח את הקשר בין הפגיעה הנפשית לבין העבודה.

הפיצויים לנפגעי תאונות עבודה יכולים להגיע ממספר גורמים, כמו המעסיק, ביטוח לאומי או חברות ביטוח פרטיות. אם התאונה היא תאונת דרכים, ניתן גם לתבוע את ביטוח הרכב.

 

האם המעסיק חייב לשלם פיצויים?

המעסיק חייב לשלם פיצויים לעובד שנפגע בתאונת עבודה רק אם הוכח כי התאונה התרחשה באשמת המעסיק, וכי היה בידיו למנוע אותה. גובה הפיצויים שיקבל העובד יקבע בהתאם לחלקו של המעסיק באחריות על תאונת העבודה. כלומר, אם ייקבע פיצוי של 50 אלף שקלים ויוכח כי המעסיק נושא רק ב-50 אחוז מהאחריות – העובד יוכל לקבל מהמעסיק פיצוי בגובה 25 אלף שקלים.

במקרה שהמעסיק לא נושא באחריות לתאונה, עדיין מגיעים פיצויים לעובד – אבל מי שמשלם אותם הוא הביטוח הלאומי או חברת ביטוח פרטית, במידה והעובד מחזיק פוליסת ביטוח פרטית.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה

תביעות פיצויים בדרך כלל כרוכות בהליכים בירוקרטיים, שלא תמיד ברורים לאדם שלא עבר הכשרה בנושא. מטרה של ייעוץ מקצועי של עורך דין תביעות עבודה היא לסייע לנפגע לקבל את מלוא הזכויות שלו, ולמצות את הפיצויים מכל המקורות האפשריים. במסגרת עבודתו, עורך דין תביעות עבודה מנחה את הנפגעים באיסוף המסמכים השונים שדרושים להגשת תביעה ובמילוי שלהם. בנוסף, הוא מכין את הנפגע לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, שיש לה חשיבות מכרעת בקביעת גובה הפיצויים. ליווי של עורך דין תאונות עבודה מסייע לנפגעים להימנע מטעויות ולכסות את כל האפשרויות העומדות בפניהם.

 

מאזניים

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »