חיפוש

5 טיפים להתרחבות החברה לחו"ל

אם אתם בעלי חברה מצליחה, והחלטתם שהשוק הישראלי קטן עליכם – הצעד הבא הוא להרחיב את פעילות החברה לחו"ל, ולנסות להפוך לחברה מצליחה גלובלית! במאמר זה ריכזנו מספר טיפים, שיעזרו לכם להבין מה חשוב לדעת לפני שפונים להתרחבות החברה לחו"ל.

 

מיסים

אחד החלקים המהותיים בהחלטה על הקמת חברה, היא מה צפי ההכנסות וההוצאות שלה – והאם בכלל שווה להשקיע הון עתק אם עתידות להיות הוצאות גדולות בהמשך. אחת ההוצאות העיקריות של חברה היא מס חברות, שיעור המס שעליה לשלם על הרווח שלה.

מס החברות משתנה ממדינה למדינה, ולכן מומלץ לבחון היטב מהו שיעור מס החברות במדינה שאליה אתם רוצים להתרחב. יש לשים לב גם לכך שאתם לא נדרשים לשלם כפל מס – גם במדינת המוצא (שהיא ישראל) וגם במדינת היעד.

 

שפה

השפה במדינה אליה אתם שואפים להתרחב תהיה לרוב השפה השלטת בקרב העובדים שאותם תגייסו, ולכן היכרות עם השפה היא הכרחית על מנת לשמור על תקשורת תקינה עם כל העובדים.

בנוסף, גם העניינים הבירוקרטיים והפרוצדורליים של החברה אל מול הרשויות המקומיות יטופלו בשפה המקומית – ולכן ידיעת השפה נדרשת גם בפן זה.

 

דרישות בחוק לבעלי תפקידים בחברה

בכל מדינה ישנם חוקים שונים להקמת חברה. בחלק מהמדינות ישנה חובה למנות מזכיר לחברה בעת הקמתה ובחלק אין, בחלק ישנה חובה למנות דירקטור לחברה בעת הקמתה ובחלק אין, וכיוצא באלו.

חשוב לוודא מהן הדרישות שקיימות בחוק לבעלי תפקידים בחברה בטרם הקמתה, על מנת לוודא שאינכם עוברים על החוק המקומי.

 

גיוס עובדים

אחד האתגרים שעומדים בפני בעל חברה שמעוניין להרחיב את הפעילות לחו"ל, הוא הצורך לגייס עובדים טובים ואיכותיים לחברה. גיוס זה עלול לקחת זמן רב ומשאבים רבים, וכן ישנו הכרח בידיעת השפה המקומית והיכרות עם תנאי וזכויות העובד המקומיים.

בנושא זה תוכלו להיעזר בשירותיה של חברת אדקו – החברה המובילה בעולם בנושא משאבי אנוש. החברה מציעה בין היתר שירותים של פיירול ושל מיקור חוץ – כך שתוכלו להפקיד את נושא גיוס העובדים והדאגה השוטפת לרווחתם בידי חברת אדקו, ולמקד את משאביכם בעבודה עצמה.

 

תנאי עבודה מקומיים

גם נושאי תנאי העסקה וזכויות עובדים אלו נושאים שמשתנים ממדינה למדינה. חשוב מאוד לדעת ולהכיר את כל זכויות העובד במדינה אליה אתם שואפים להתרחב, על מנת לספק לעובדיכם העתידיים את כל זכויותיהם על פי חוק.

גם בנושא זה תוכלו להיעזר בשירותיה של חברת אדקו. כדי לחסוך מעצמכם את קשיי השפה וידיעת חוקי המדינה על בוריים, אדקו מציעה להעניק שירות מלא לעסק שמתפתח לחו"ל. השירות כולל גם, בין היתר, דאגה לרווחתם של העובדים ועיסוק בכל תחום משאבי האנוש – שכר ותשלומי שכר, ימי מחלה, ימי חופש, דמי הבראה וכיוצא באלו.

 

ישיבת צוות בעבודה
team
work

אולי תאהבו גם את