חיפוש

האם חיילים יכולים לתבוע על רשלנות רפואית?

השירות הצבאי הממושך שכל אזרח בישראל שהגיע לגיל 18 מחויב בו, כולל מטבע הדברים גם שירותים רפואיים שונים, שנועדו להבטיח את שלומם ובריאותם המיטבית של החיילים. מאחר ובלא מעט מקרים דיני הצבא נבדלים מהדין האזרחי, עולה השאלה המתבקשת – האם חיילים יכולים לתבוע על רשלנות רפואית?

 

מהי רשלנות רפואית?

טיפולים רפואיים כאלה ואחרים, הם חלק משגרת החיים של כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד, כאשר הציפייה הטבעית של כל מטופל היא, לקבל את שירותי הרפואה המיטביים ביותר. ככל והשירותים הרפואיים לא התבצעו כראוי ובאופן שהביא לגרימת נזק, הרי שייתכן בהחלט כי מדובר במקרה רשלנות רפואית.

ככלל, רשלנות רפואית מוגדרת ככל מקרה בו חלה סטייה מנורמות הטיפול המקובלות והיא יכולה להתבצע בכל אחד משלבי הטיפול, החל מהייעוץ והאבחון ועד הטיפול עצמו ועל ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי – טכנאים, אחיות ורופאים כאחד.

 

האם ניתן לתבוע על רשלנות רפואית בצבא?

בכל מקרה בו נגרם לכם נזק שמקורו ברשלנות רפואית, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם ולדרוש את הפיצויים המגיעים לכם. על מנת לבסס את עילת תביעת הרשלנות הרפואית ולוודא כי המקרה שלכם אכן נופל תחת ההגדרה המשפטית, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית.

כוחה של תביעת רשלנות רפואית מבוסס בעיקר על ההגדרות המשפטיות של זכויות החולה, התקפות גם כלפי גורמי הרפואה בצבא. בהתאם לכך, גם חיילים בשירות פעיל, משרתי חובה או קבע וכן חיילים משוחררים, הסבורים כי נגרם להם נזק שמקורו ברשלנות רפואית, יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

מהם המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בצבא?

רשלנות רפואית במסגרת הצבאית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון מקרים שונים, דוגמת מתן אבחון שגוי, טיפול רפואי מאוחר או לא מתאים, ביצוע פרוצדורות רפואיות בצורה לא מדויקת ועוד. בכל אחד מהמקרים הללו ייתכנו פגיעות ונזקים משמעותיים לחיילים ואף הגעה לכדי מצבים מסכני חיים.

לרוב, מקרי הרשלנות הרפואית בצבא מתרחשים בשל מחסור בכח אדם מקצועי, עומס על המרפאות הצבאיות, חוסר ניסיון של הרופאים הצעירים שהגיעו הישר מהעתודה ולעיתים גם מחסור בציוד רפואי איכותי.

 

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית במסגרת הצבא?

תביעת רשלנות רפואית במסגרת הצבא יש להגיש אל משרד הביטחון, כאשר את התביעה עצמה יש להגיש באמצעות טופס תביעה מסודר ובצירוף המסמכים הרלוונטיים לפגיעה הבריאותית, המאששים בין השאר את הקשר הסיבתי בין תנאי השירות לבין הפגיעה שנגרמה. לאחר מכן, תקבלו זימון לוועדה רפואית מטעם משרד הביטחון, אשר תבחן היטב את הטענות.

 

לסיכום

דיני זכויות החולה חלים גם במסגרת הצבאית וכפועל יוצא מכך, גם לחיילים קיימת הזכות להגיש תביעה במקרים בהם נגרם להם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית. את תביעת הרשלנות הרפואית יש להגיש אל משרד הביטחון, באמצעות מילוי טופס תביעה ייעודי ובצירוף המסמכים הרלוונטיים, כאשר ההמלצה הרווחת היא, להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »