חיפוש

השתלות שיניים – מיתוסים נפוצים

בהגיענו למצב בו אנו נדרשים לטיפול של השתלות שיניים, אנו לעיתים נתקפים פחד ואף חרדה קלה. מה הגורמים לחששות הללו? בדרך כלל מדובר בידיעות ששמענו בעבר ומפחידות אותנו מאד. במרבית הפעמים מדובר במיתוסים ויש צורך להפריך אותם

 

השתלות שיניים זה כואב

לא בהכרח! טיפולי שיניים בכלל והשתלת שיניים בפרט נשמעים לנו לעיתים כמו תהליכים שסף הכאב בהם גבוה ועל כן אנו נמנעים מלהגיע למרפאת השיניים בכלל. תהליך הרכבת השתל מורכב מכמה שלבים נעימים יותר ונעימים פחות. על כל פנים, ישנן אופציות רבות כיום כיצד למנוע כאב. החל מהרדמה מקומית וכלה בהרדמה כללית שבאמצע מוצעים במרכזי טיפול שונים שיטות הרגעה שונות.

 

השתלות שיניים זה תהליך ארוך ומתיש

לא נכון! על מנת לקבל חיוך מאוזן לאוזן, מלא שיניים יש לעבור כמה שלבים. מתחילים בעקירת השן החולה, ממשיכים בהתאמת שתל המורכב לתוך החניכיים ולאחר מכן הרכבת שן חלופית מהסוג הנבחר, מעל השתל. בעבר חשבו שיש להמתין מספר שבועות עד מספר חודשים בין שלב לשלב, אך היום אנו יודעים כי מרפאות שיניים מקצועיות מאפשרות לקצר את התהליכים עד מאד. זה תלוי במצב הדלקתי של החניכיים והתגובה שלהן לכל שלב בטיפול. חשוב שתדעו שישנם מצבים בהם נכנסים למרפאה ויוצאים עם חיוך מנצנץ כבר באותו יום.

 

השתלות שיניים תמיד מסתבכות

לא נכון! הסיבוכים תלויים במספר גורמים. האם המטופל מצליח לשמור על רמת היגיינה נאותה? האם המטופל מסור לטיפולים ומצליח להגיע בזמן לביקורת כפי שנדרש ממנו? כל עוד המטופל ישתף פעולה עם הטיפול, הסיכוי לסיבוכים פוחת משמעותית.

כמובן שיש גם אחריות על כתפי הרופא והצוות, האם הם מקצועיים, באילו חומרים הם משתמשים, האם הם יודעים להתקדם בטיפול בקצב הנכון. גם כאן מצופה מהמרכז הרפואי שיהיה מיומן והוגן כלפי המטופל על מנת למזער סיכונים לסיבוכים.

 

השתלת שיניים לא מחזיקה מעמד

לא נכון! השתלת שיניים יכולה להחזיק המון זמן ללא צורך בהחלפת השתל או המבנה המורכב עליו. גם כאן, כמו בסיבוכים, מצופה מהמטופל לשמור הייטב על היגיינה ולהגיע לביקורת שנתית לפחות על מנת לאמוד את מצב השתל ומיקומו בחניכיים. במידה וישנם סיבוכים, יש לטפל בהם מיד ולא לחכות למצב אקוטי, וזאת על מנת להבטיח שהשתל יחזיק מעמד זמן רב יותר.

החומרים הקיימים בשוק בימינו, ומיומנות הצוות הרפואי העוסק בתחום זה, גרמו לכך שכיום לעומת מקרים בעבר, השתל מחזיק מעמד בפה המטופל הרבה יותר זמן.

 

השתלת שיניים היא תהליך יקר

לא בהכרח! כמובן שתמיד מומלץ לבחור את המרכז שמשתמש בחומרים הכי איכותיים ומחזיק את הצוות הכי מקצועי ומיומן. אך עם זאת, בחירה של הרכבת שתלים יכולה להיות לעיתים זולה יותר מבחירה של החלופה, שהיא שיניים תותבות.

שתלים

אולי תאהבו גם את