חיפוש

מהו הפיצוי המגיע לך לאחר תאונת דרכים?

תאונות דרכים הן התאונות הנפוצות ביותר שמתרחשות במדינתנו.

תאונות אלו יכולות לקרות לכל אחד מאיתנו בשל טעות אנוש או ליקוי בתשתיות.

לרוב אי אפשר לצפות את התרחשותן מראש.

לכן חשוב שכל אחד ואחד מאיתנו ידע מה הזכויות שלו במידה ונקלע או יקלע לתאונת דרכים במהלך חייו.

 

מי זכאי לפיצוי?

לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים הקובע כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי. הזכות לפיצויים היא כללית ואינה תלויה בקיומו או בחוסר קיומו של אשם. יש יוצאי דופן חריגים כמו למשל אם התאונה נעשתה בזדון. ניתן לראות כי החוק בא ממקום סוציאלי ומטרתו להגדיל את שיעור הזכאים לפיצויים והפיכת הפיצויים לאפשריים גם ללא הוכחת אשם במשפט.

 

חברות הביטוח

כל אדם שנפצע בתאונת דרכים, גם אם הוא אשם בתאונה, זכאי לפיצוי. לכן חברות הביטוח מעלות קשיים רבים וטענות מגוונות על מנת להפחית את סכום הפיצויים שהם יצטרכו לשלם לנפגע.

יתכן שחברות ביטוח ישלחו חוקרים פרטיים כדי לנסות להוכיח שהנזק שנגרם מופחת ממה שאתם מציגים. חשוב להגיד שאתם לא צריכים לענות לחוקר הפרטי או לחתום על משמכים שהוא מראה לכם ובמקום זאת תשלחו אותו לדבר עם עורך הדין שלכם.

 

אז איך תגדילו את הסיכוי והסכום הפיצוי שמגיע לכם?

ראשית והכי חשוב זה לדאוג להיות מיוצגים על ידי חברת עורכי דין שמתמחים בתאונות דרכים ויש להם הרבה ניסיון בתביעות אלו. לדוגמא עורך דין תאונות דרכים – חברת עו"ד מוטי ארד יוכלו לייצג אותם ולדאוג להשיג לכם את הפיצוי הכספי הגבוה ביותר שמגיע לכם.

 

פיצוי עבור אובדן כושר השתכרות

פיצוים הניתנים על התקופה בה הנפגע לא יכול לעבוד בשל הפגיעה הגופנית והנפשית מתאונות הדרכים. גם אם לא הצליח לעבוד למשך ימים בודדים. פיצוי זה נקבע על ידי גובה המשכורת לפני התאונה ומדרגת הנכות שנקבעה לאחר התאונה. חשוב להוכיח שיש קשר בין אובדן ימי עבודה לתאונה דרכים.

 

פיצוי בגין הוצאות שונות

בעקבות תאונת דרכים יש הוצאות כלכליות בכמה פרמטרים: הוצאות רפואיות, נזקים נפשיים, תשלום עבור אביזרי עזר, סיעוד וכו'. הוצאות אלו נלקחים בחשבון כאשר בית המשפט קובע את הפיצוי בגינם. כל פרמטר נבחן בהתאם לאדם הספציפי שנפגע, הגיל שלו, העיסוק, ומצב משפחתי. ככל שתאונת דרכים פגעה ביותר פרמטרים ורמת הפגיעה חמורה יותר כך הנפגע יקבל פיצויים גבוהים יותר.

 

לסיכום

תאונות דרכים זה אירוע שיוכל להיות מאוד טראומתי ולהוביל לפגיעות בגוף, נפש ורכוש. קבלת פיצוי לא תוכל למחוק את קיום תאונת הדרכים אבל תוכל לאפשר לכם את התנאים כדי לטפל בתוצאות התאונה. לכן חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין עם ניסיון כדי לטפל בכל הבירוקרטיה ולקבל את סך הפיצויים במהרה.

 

מחשבון

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »