חיפוש

על החיבור בין כלי כסף ויהדות

חפצי יודאיקה הם חפצים שניתן למצוא כמעט בכל בית יהודי, המשמשים את בני הבית לשבתות וחגים. כאשר החפצים עשויים מכסף טהור הם משווים ממד קדוש ואסתטי יותר לקיום המצוות השונות. על החיבור בין כלי כסף ויהדות במאמר הבא.

 

כלי כסף לשבת

בכל בית יהודי, גם אם הוא חילוני, ניתן למצוא כלים שונים המשמשים את המשפחות בשבת. מדובר על חפצים שעברו מדור לדור, שניתנו במתנה או שהמשפחות רכשו אותם על מנת לקיים מצוות. ניתן למנות את פמוטי השבת להדלקת נרות, כוס יין לקידוש, מגש לחלות, נרות הבדלה, כלים להרחה וכיוצא בזה.

משפחות שרוצות לחדש את הכלים או לרכוש כלים ייחודיים לביתם או כמתנה למשפחות אחרות, ימצאו שכלי כסף טהור הם כלים יוקרתיים ואיכותיים שיוותרו בביתם לשנים ארוכות. המסורת היא חלק משמעותי בבית היהודי ולכן ישנה חשיבות רבה לבחירת כלי הכסף לצרכי השבת והחגים.

 

כלי כסף לחג ולמועד

בבתים רבים בישראל מקפידים לקיים את מצוות החגים בין אם מדובר על הדלקת חנוכיות, סדר ראש השנה או סדר פסח. כלי כסף לחגים הם חפצים שכל משפחה צריכה בביתה על מנת לחגוג את החגים כהלכתם. בחגים נוהגים להוציא את הכלים היפים ביותר ולהשתמש בהם. ניתן לרכוש כלי כסף מהודרים ואיכותיים לכל חג.

למשל, כלי לדבש לראש השנה, קופסה יוקרתית לאתרוג בסוכות, חנוכייה כשרה לחג החנוכה, בית מגילה לחג הפורים, צלחת פסח, כוס מהודרת לאליהו הנביא או כלי למצות בפסח. הכלים הם אלו שיספרו את הסיפור המשפחתי שלכם ויהפכו לחלק מההווי המשפחתי בחגים. בנוסף, כאשר מארחים אורחים בחגים אין יותר יפה משולחן ערוך בכלי כסף שהופכים אותו לאלגנטי מצד אחד ולכשר מצד שני.

 

כלי כסף כמתנה לחגים

גם אם אתם מוזמנים לחג ורוצים להביא למארחים מתנה משמעותית, כלי הכסף הם המתאימים ביותר מכיוון שהם שומרים על הצביון היהודי של המסורת והדת. תוכלו לבחור בין כלי הגשה, צלחות, סכו"ם וכוסות מכסף או חפצי יודאיקה. זוהי מתנה משמעותית ומכבדת שתתקבל בברכה בכל בית יהודי בין אם הוא דתי או חילוני.

הכסף הטהור הוא חומר חזק ועמיד והכלים נבחרים על פי העיצוב והסגנון שלכם, לרבות עבודות יד. ככל שהכלי מכיל יותר עיטורים, תבליטים וקישוטים, כך הוא יהיה מהודר ואלגנטי יותר. ניתן לבחור כלים עם עיטורים עדינים או עיטורים בולטים יותר על פי הטעם האישי.

כל משפחה תהנה להחזיק את כלי הכסף בוויטרינה לקישוט הבית ולהוציא את הכלים המיוחדים הללו בחגים לשימוש קבוע. יתרה מכך, בכלי כסף יהודיים לחגים יש את אלמנט הציפייה וההתרגשות לקראת החג ולכן הם הופכים לערכיים ומשמעותיים בכל בית. לסיכום, אין ספק שיש קשר והדדיות בין כלי כסף ליהדות.

עיגולי כסף
עיגולי כסף

אולי תאהבו גם את