חיפוש

גבר הולך לאיבוד – הכל על גוף הגבר המשתנה בגיל העמידה

גיל העמידה מביא עימו אתגרים רבים, בין אם מנטליים ובין אם פיזיים. כשגברים מתקרבים לשנות ה-60 וה-70 לחייהם, גופם מתחיל לעבור שינויים שאולי הם לא ציפו או התכוננו אליהם. לשינויים אלה יכולה להיות השפעה עמוקה על התחושות ועל שגרת החיים, ועל כן כדאי לדעת עליהם מבעוד מועד. במאמר זה נספר על כמה מהשינויים שמתרחשים בגופו של גבר בגיל העמידה וכיצד ניתן להתמודד איתם.

 

ירידה במסת השריר ועלייה בשומן הגוף

אחד מהשינויים הראשונים שמתרחשים הוא ירידה של מסת השריר במקביל לעלייה של אחוזי השומן שבגוף. השינוי הזה נובע מירידה ברמות הטסטוסטרון, שהוא ההורמון שעוזר לבנות ולשמור על מסת השריר אצל גברים. גברים מסוימים עשויים גם להבחין בירידה בצפיפות העצם, דבר שעלול להגביר את הסיכון לשברים בעצמות ומחלת האוסטיאופורוזיס.

כדי להילחם בשינויים הללו ולהישאר בריאים וחזקים, גברים צריכים לעסוק בפעילות גופנית סדירה ועקבית שכוללת הרמת משקולות, ריצה, שחייה וכדומה. פעילות פיזית זו יכולה לעזור לשרירים ולווסת את העלאת השומן הטבעית שמתרחשת עם תהליך ההזדקנות. בנוסף, מומלץ גם לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה שכוללת הרבה חלבונים, פירות וירקות.

גוף בימי הביניים

ירידה בתפקוד המיני

עוד שינוי פיזי שיכול להתרחש לקראת גיל העמידה הוא ירידה בתפקוד המיני של הגבר. גברים רבים עלולים לחוות הפרעות בזיקפה שיכולות לבוא לידי ביטוי באי יכולת להשיג זקפה או לשמור עליה.

דבר זה נובע לרוב מירידה ברמות הטסטוסטרון שהזכרנו קודם לכן, אך זה יכול להיגרם גם ממצבים רפואיים אחרים כמו סכרת או מחלות לב שונות. כדי להתמודד עם כך, גברים יכולים לדבר עם הרופא שלהם ולשקול טיפולים כגון תרופות, ביניהן קמגרה, שהיא תחליף ויאגרה שמאפשר להחזיר אתכם לתפקוד המיני הרגיל.

 

שינויים פסיכולוגיים

בנוסף לשינויים פיזיים, גברים עשויים לחוות גם שינויים פסיכולוגיים שונים- שעלולים להשפיע גם על הפיזיות שלהם. אם זה תחושת געגוע לתקופה בה היו צעירים, או מאבק ברגשות חרטה ושאיפות שלא התגשמו- אלו הם תסמינים טבעיים אך כאלה שעלולים להביא למשברים לא פשוטים. כדי להתמודד עם המצב הזה, אפשר לפנות לקבלת תמיכה אצל מטפל מקצועי או אצל חברים ובני משפחה.

שינוי פסיכולוגי נוסף שגברים עלולים לחוות הוא עלייה ברמות המתח והחרדה. כדי להתמודד עם כך אפשר לנסות לעסוק בפעילויות שונות שידועות כמפחיתות מתחים, כגון מדיטציה, תחביבים שונים ועוד.

 

לסיכום

כשגברים מגיעים לגיל המעבר הם נאלצים להתמודד עם שלל שינויים מאתגרים, אבל זה יכול להיות גם זמן מצוין לצמיחה וגילוי עצמי. על ידי הבנת השינויים הפיזיים והפסיכולוגיים שמתרחשים במהלך תקופה זו, גברים יכולים לנקוט בכמה צעדים לצורך ניהול בריאותם. אם זה שינוי אורח חיים או לקיחת תרופות שונות- אפשר לנווט בין האתגרים ולצאת מכך מחוזקים.

גוף בימי הביניים

אולי תאהבו גם את

איפה קונים חצובה לטלפון
איפה קונים חצובה לטלפון

חצובות לטלפון הפכו לאביזר חיוני לכל מי שמחפש לצלם תמונות וסרטונים יציבים ובעלי מראה מקצועי באמצעות הסמארטפון שלו. בין אם אתה יוצר תוכן, וולוגר או

קראו עוד »