חיפוש

האם סיגריה אלקטרונית נחשבת בריאה יותר מסיגריות?

עישון זה עסק מסובך, “Guilty Pleasure”, יש שיקראו לו. כאלטרנטיבה טובה לעישון סיגריות – גם בפן הכלכלי וגם בפן הבריאותי, מעדיפים רבים לבחור בעישון סיגריה אלקטרונית. האם היא נחשבת לבריאה יותר?

 

הקדמה

כפי שצויין לעיל, סיגריה אלקטורנית היא אלטרנטיבה ריאלית ונהדרת לעישון סיגריות או טבק. זוהי דרך עישון שונה בבסיסה, אך עדיין ניתן להפיק ממנה את היתרונות שאנו נחפש בעישון סיגריות רגיל. בכדי לענות על השאלה – האם סיגריה אלקטרונית נחשבת בריאה יותר מסיגריות? – נבסס קודם מהי סיגריה אלקטרונית, ובמה היא נבדלת מסיגריות רגילות.

מבוא

מהי סיגריה אלקטרונית

סיגריה אלקטרונית היא מכשיר אידוי אדים המדמה את פעולת העישון. להבדיל מעישון סיגריות וטבק, תהליך זה אינו מוביל לשריפה ולשאיפת עשן ישיר. הוא אינו מתבסס על עלי טבק בכדי לייצר ניקוטין, אלא על ניקוטין נוזלי – הוא למעשה אינו מכיל טבק בכלל. החימום נעשה בתגובה לפעולת שאיפה של המשתמש. סיגריות אלקטרוניות מכילות בדרך כלל ניקוטין, טעמים ותוספים אשר זמינים במגוון רחב לצריכת המשתמש.

 

איפיון הסיגריה האלקטרונית

בעולם הסיגריות האלקטרוניות קיימים סוגים רבים של מוצרים. האפשרויות לדרכי חימום ושימוש ולטעמים מאפשר דינאמיות רבה. מאפיינים משותפים אותם יחלקו כוללים: סוללה, סליל חימום, מכשיר המרת תרסיס לניקוטין, מחסנית ניקוטין נוזלי ורכיב לנשיפת האדים. נוזלי הניקוטין מכילים: ניקוטין, מרכיבי טעם, מים וחומרים שיומרו מתרסיס לניקוטין בתהליך שאיפת האדים בהפעלת הסיגריה האלקטרונית.

 

סכנות הסיגריה האלקטרונית

הסיגריה האלקטרונית אמנם פועלת בדרך שונה מעישון סיגריות ולא מובילה לשאפית עשן ישיר לריאות, אך היא עדיין מכילה סכנות משלה. מחקרים מסויימים מראים על אפשרות גרימת נזק למערכת החיסונית של הריאות. מאמרים אחרים מראים על אפשרות לגרימת נזק לדנ"א האנושי.

בנוסף, יש מחקרים שמקשרים בין עישון סיגריה אלקטרונית לסרטן בחלל הפה. הסכנות הללו נשמעות מדאיגות, אך חשוב לזכור שביחס לעישון סיגריות הן מתגמדות. הסכנות המצויינות לעיל אינן מוכחות באופן מלא, וטרם קיבלו גיבוי אקדמאי ורפואי מלא.

סיגריה אלקטרונית

סכנות עישון הסיגריות

סכנות עישון הסיגריות מביאות איתן מחקר נרחב וארוך טווח שמקשר עישון סיגריות באופן ישיר לסכנות שונות, ביניהן פגיעה בריאות, סרטן ריאות, בעיות בריאותיות שונות, אבדן כושר, דיכאון ועוד. זאת להבדיל מהסכנות שבפוטציאל מגיעות עם עישון סיגריות אלקטריוניות, אשר טרם הוכחו וגובו במחקר רפואי מקיף לאורך טווח ארוך.

 

סיגריה אלקטרונית VS עישון סיגריות – מה יותר בריא?

כפי שמצויינן במאמר זה, לשני סוגי העישון קיימות סכנות ותופאות לוואי פוטצניאליות. עם זאת, הסיגריה האלקרטונית, להבדיל מעישון סיגריות, מקנה תופעות לוואי מקלות בהרבה ביחס לעישון סיגריות. הילכך, עישון סיגריה אלקטרונית, נכון לנקודת הזמן הנוכחית בהתייחס למחקרים שנעשו בתחום, נחשבת בריאה יותר מכל עישון הכולל שאיפת עשן שנוצר משריפת עלי טבק, בין אם עישון סיגריות או טבק.

סיגריה אלקטרונית

אולי תאהבו גם את

הפחת קופץ
פחת קופץ

יש כמה מקרים מסוימים שמצריכים יצירת קשר עם בעל מקצוע מיומן בהקדם האפשרי. שכן, יצירת קשר עם בעל מקצוע צפויה להביא לביטחון ושמירה על חיי

קראו עוד »