חיפוש

האם מסטיק מחזק את הלסת?

יש אנשים שלועסים מסטיק כי הם אוהבים את הטעם והריח שבו, יש כאלו שעושים זאת על מנת להפיג את תחושת הרעב, או כאלו שלועסים מסטיק רק מתוך שעמום או הרגל. האם יש גם סיבה בריאותית מספיק טובה שתגרום לכם ללעוס מסטיק?

 

לעיסת מסטיק – בריא או לא בריא?

התשובה לכך היא מורכבת, ולא חד משמעית. אין ספק שיש יתרונות בריאותיים בלעיסת מסטיק, אך לעיסה מרובה מדי עשויה להיות לא בריאה – כפי שנפרט מיד.

 

היתרונות של לעיסת מסטיק

בשנים האחרונות נערכו מספר מחקרים בנושא השפעת לעיסת מסטיק על בריאותנו, ונמצא כי ללעיסת מסטיק למשך זמן קצוב של כ- 10 דקות יש מספר יתרונות בריאותיים.

 

תורם לבריאות הפה

לעיסת מסטיק אחרי ארוחה יכולה לעזור בניקוי השיניים משאריות המזון ומחיידקים, ולכן תורמת לבריאות הפה. נמצא שמומלץ ללעוס מסטיק קטן, כדי לקבל את כל היתרונות הבריאותיים שבלעיסה אך למנוע מאמץ יתר של שרירי הלסת.

 

מסייע במניעת עששת

המסטיק המומלץ ביותר ללעיסה הוא מסטיק ללא סוכר, שמכיל קסילטול – תחליף סוכר טבעי. מסטיק שמכיל קסילטול עוזר בצורה משמעותית במניעת עששת, שכן הוא מונע את התפתחות החיידקים שגורמים לכך.

 

מסייע בשמירה על ערנות

לעיסת מסטיק עשויה להשפיע באופן חיובי על הערנות והריכוז שלנו, והיא משפרת את זמן התגובה שלנו. בנוסף, מומלץ ללעוס מסטיק במצבי מתח או לחץ – הלעיסה עשויה להרגיע את הגוף ולשחרר מתחים נפשיים.

 

החסרונות של לעיסת מסטיק

על אף היתרונות שיש ללעיסת מסטיק – חשוב לא להפריז בלעיסתו. כאמור, נמצא שהזמן האידיאלי למשך לעיסת מסטיק הוא כעשר דקות. לאחר עשר דקות המסטיק צובר יותר חיידקים, ואף עשוי לגרום להפרעה במערכת הלעיסה.

לעיסת מרובה של מסטיק עשויה לגרום למאמץ יתר על שרירי הפנים ומפרק הלסת, בייחוד אם מדובר במסטיק גדול (או בלעיסת מספר מסטיקים קטנים בו זמנית).

 

החשיבות של שמירה על היגיינת הפה וביקור אצל רופא שיניים

בין אם אתם נוהגים ללעוס מסטיק ובין אם לא – חשוב מאוד להקפיד ולשמור על היגיינת הפה. יש לצחצח שיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב (ולא, מסטיק לא יכול להוות תחליף לצחצוח שיניים).

חשוב גם לערוך ביקור תקופתי אצל רופא שיניים ו/או אצל שיננית, על מנת שגם גורם מקצועי ומוסמך יעקוב אחר מצב השיניים שלכם ויתריע במידה וקיימת בעיה כלשהי (או יטפל במידה והבעיה חמורה ודורשת טיפול).

על מנת לקבל טיפול או חוות דעת ממרפאת שיניים מוסמכת ומקצועית, תוכלו לפנות לרופא כמו ד"ר צוהר – רפואת שיניים. במרפאה תוכלו לבצע את כל סוגי טיפולי השיניים שהרופאים ימליצו לכם עליהם – לרבות כאלו שאינם הכרחיים מבחינה רפואית, אך נועדו כדי לתת לכם תחושה נעימה וטובה יותר, כמו הלבנת שיניים או יישור שיניים.

רופא שיניים

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »